Kurs

Kurs Cinema 4D

O kursie

Podczas zajęć użytkownicy poznają podstawy tworzenia obiektów trójwymiarowych oraz sposoby poruszania się w przestrzeni 3D, by następnie przejść do zagadnień związanych z kompozycją trójwymiarowej sceny, oświetlenia jej oraz nadaniu obiektom materiałów symulujących tworzywa, które znają z rzeczywistości. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z animacją brył i kamer.
Ważnym elementem szkolenia jest zapoznanie się z renderowaniem oraz współpracą pakietu Cinema 4D z innymi popularnymi narzędziami graficznymi takimi jak Adobe Photoshop czy Illustrator. Objaśnione zostaną zagadnienia związane z produkcją scen 3D do wykorzystania w grafice statycznej oraz druku.
W trakcie szkolenia Cinema 4D – pakiet zintegrowany skupimy się na konkretnych przykładach, aby pokazać praktyczne zastosowanie każdego z tych modułów i możliwości jakie oferuje Cinema 4D! Nie są wymagane dodatkowe pluginy oraz dodatki do programu. Pokażemy, w jaki sposób można sobie ułatwić i przyspieszyć pracę, jak zorganizować i jak podejść do projektu. Po ukończeniu kursu będziesz wiedział, jak od początku do końca zrealizować swój własny pomysł!

Każdy z uczestników kursu będzie miał okazję zrobić projekt samemu, który później omówimy. Jeżeli masz swoje przykłady, które chciałbyś poddać analizie naszych ekspertów, zabierz je ze sobą. Jesteśmy zawsze otwarci na propozycje!

Ponieważ przebieg warsztatu jest mocno zależny od jego uczestników, przedstawienie pełnego, punktowego programu jest bardzo trudne. Poza tym wierzymy, że największą skuteczność mają warsztaty i szkolenia, na których wpływ mają uczestnicy. Właśnie dlatego przedstawiamy listę kilku tematów, które z pewnością poruszymy na warsztacie, jednak zastrzegamy sobie prawo do zmiany tego “programu” wraz z biegiem szkolenia.
Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach szkolenia Cinema 4D – moduł I:

  • Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
  • Kompozycji scen 3D
  • Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
  • Tworzenia oświetlenia sceny.
  • Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
  • Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.

W ramach Szkolenia Cinema 4D – moduł II:

  • optymalizacji czasu pracy w programie Cinema 4D
  • teksturowania z użyciem Body Paint oraz Photoshop
  • pomocnych tricków oświetleniowych
  • animacji kamery
  • renderingu oraz sztuczek na jego przyspieszenie
  • przeprowadzania integracji Cinemy 4D z Adobe After Effects
  • dostosowania okna Cinemy do własnych potrzeb
Kto powinien wziąć udział?

Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową.

Czego oczekujemy?

Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.

Zalecana znajomość konceptów grafiki 2D (np. Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / CorelDRAW), konceptów z zakresu Animacji (np. Adobe Flash Player / iMovie / Adobe Premier / Adobe After Effects) oraz konceptów grafiki 3D (np. SketchUp / 3ds Max / Cinema 4D).

Program kursu

Szkolenie Cinema 4D – moduł I

Interfejs i workflow

  • Okna i customizacja interfejsu
  • Sposoby użycia Content Browser
  • Praca z wieloma dokumentami

Modelowanie za pomocą figur prymitywnych

  • Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
  • Tryby selekcji
  • Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
  • Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
    Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
  • Funkcje Arrange i Center
  • Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
  • Funkcja Transfer

Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych

  • Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
  • Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
  • Trójwymiarowy tekst
  • Import krzywych z Adobe Illustrator

Zastosowanie obiektów modyfikujących

  • Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
  • Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
  • Wycinanie za pomocą Boolean
  • Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
  • Narzędzie Array

Materiał, otoczenie i mapping

  • Tworzenie i modyfikacja materiałów
  • Shadery
  • Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)

Diffusion, Luminance, Reflection)

  • Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
  • Teksturowanie i narzędzia UVW
  • Mapping deformacji
  • Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur

Wykorzystanie obiektu Hair

  • Tworzenie włosów, układanie fryzury
  • Tworzenie sierści

Oświetlenie i kamery

  • Typy świateł i ich zastosowanie
  • Typy kamer, animacja ruchu kamery
  • Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
  • Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny

Renderowanie sceny

  • Zasady renderowania
  • Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
  • Ustawienia renderowania dla druku
  • Ustawienia renderowania dla animacji

Podstawy animacji

  • Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
  • Animacja ruchu obiektu po ścieżce

Szkolenie Cinema 4D – moduł II

  • Deformery
  • Mograph – Cloner, Fracture Object, MoText, Effectory i inne
  • Xpresso
  • Teksturowanie z użyciem Body Paint’a oraz Photoshopa
  • Tricki oświetleniowe
  • Animacja przy użyciu modułu Mograph
  • Animacja kamery
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Dynamika – Rigid Body, Soft Body i inne
  • Rendering i sztuczki na jego przyspieszenie
  • Integracja Cinemy 4D z After Effects
  • Organizacja projektu + praktyczne dostosowanie okna Cinemy do własnych potrzeb
  • Wstęp do modułu Sketch and Toon oraz Hair
  • Tips&Tricks jak usprawnić sobie pracę

Czas trwania

5 dni
I Etap: 29 listopada – 1 grudnia
II Etap: 2-3 grudnia

Prelegenci

Cytat

Jerzy Drozda

Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe.

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 - 12 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
4400 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!