O kursie
Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.
W trakcie Szkolenia UX do stworzenia prototypów zostaną wykorzystane popularne serwisy i aplikacje – Adobe XD, Proto oraz Figma. Praca z różnymi programami do prototypowania pozwoli nie tylko na poznanie ich funkcjonalności w praktyce, ale również ułatwi wybór odpowiedniej aplikacji do potrzeb projektu. Przedstawione zostaną również metody szybkiego prototypowania (rapid prototyping) przydatne do błyskawicznej wizualizacji danej koncepcji.
Czego się nauczysz?
- Pracy z aplikacjami/serwisami do projektowania i prototypowania graficznych interfejsów użytkownika.
- Szybkiego prototypowania pozwalającego zwizualizować koncepcję projektu.
- Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika.
- Korzystania z wytycznych projektowych, wzorców i przewodników stylu dla różnych platform.
- Metod ułatwiających współpracę grafika i developera (developer handoff).
- Szukać inspiracji i źródeł do własnej nauki i doskonalenia zdobytych umiejętności.
W ramach Szkolenia User Interface – Prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika nauczysz się:
- Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design) i User Experience.
- Praktycznych umiejętności pracy z aplikacjami/serwisami do projektowania i prototypowania graficznych interfejsów użytkownika.
- Korzystania z wytycznych projektowych, wzorców i przewodników stylu dla różnych platform.
- Szybkiego prototypowania pozwalającego zwizualizować koncepcję projektu.
- Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu strony WWW.
- Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji mobilnej.
- Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji na smartwatch’a.
- Narzędzi i metod ułatwiających współpracę grafika i developera (developer handoff).
- Gdzie szukać inspiracji i źródeł do własnej nauki i doskonalenia zdobytych umiejętności.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Blogerów, którzy chcą zmienić wygląd swojej dotychczasowej strony internetowej.
- Osób niezależnych, chcących poznać zasady projektowania użytecznych interfejsów użytkownika.
- Programistów i grafików komputerowych, chcących nauczyć się tworzenia prototypów graficznych interfejsów użytkownika dla trzech różnych środowisk: strony WWW, aplikacji mobilnej oraz aplikacji na smartwatcha.
- Osób chcących się przebranżowić, które chciałyby nauczyć się stosować w praktyce metody pozwalające zapewnić wysoki poziom User Experience tworzonych rozwiązań interaktywnych.
- Front-end Developerów, którzy chcieliby przygotowywać przejrzyste i przyjazne dla użytkownika layouty stron www i aplikacji mobilnych.
- Osób kreatywnych, które chciałyby zdobyć konkretne umiejętności w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe.
Program kursu
Wstęp
- Podstawy projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design)
- Rola prototypowania w procesie User Experience
- Rodzaje prototypów i ich zastosowania
- Wytyczne, wzorce projektowe i przewodniki stylu
- Dobre praktyki w prototypowaniu interfejsów użytkownika
- Metody szybkiego prototypowania (rapid prototyping)
Adobe XD – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla strony WWW
- Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych stron WWW
- Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji Adobe XD
- Integracja z programami graficznymi
- Praca z narzędziami wektorowymi, kształtami i symbolami
- Projektowanie stron i zawartości
- Importowanie zasobów graficznych
- Wykorzystanie funkcji optymalizujących pracę nad projektem (Advanced Repeat Grid, Responsive Resize itp.)
- Komponenty i stany
- Funkcja Auto-Animate na przykładach
- Tworzenie prototypu interaktywnego
- Wykorzystanie integracji głosowej
- Podgląd projektu
- Eksport zasobów
- Przygotowanie materiałów handoff dla developera
Figma – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnej
- Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji mobilnych
- Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji/serwisu Figma
- Projektowanie ekranów aplikacji i praca z narzędziami
- Importowanie zasobów graficznych
- Komponenty, style i biblioteki
- Tworzenie prototypu interaktywnego
- Podgląd projektu
- Praca zespołowa
- Współdzielenie projektu
- Optymalizacja grafik
- Eksport zasobów
- Przygotowanie materiałów handoff dla developera
Proto – projektowanie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji na smartwatch’a
- Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji dla smartwatch’y
- Wprowadzenie do interfejsu i przegląd najważniejszych funkcji serwisu Proto
- Projektowanie ekranów aplikacji
- Wykorzystanie bibliotek projektowych
- Importowanie zasobów graficznych
- Komponenty i przykłady ich użycia
- Projektowanie stanów
- Budowa kontenerów
- Tworzenie prototypu interaktywnego
- Tworzenie animacji
- Wprowadzenie do zmiennych
- Publikowanie projektu
- Podgląd projektu
- Współdzielenie i praca zespołowa nad projektem
- Eksport zasobów
- Przygotowanie do testów użyteczności projektu
Zeplin – współpraca grafika i developera w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika
- Rola aplikacji/serwisu Zeplin we współpracy projektanta i developera
- Importowanie ekranów aplikacji z programów Adobe XD i Figma
- Organizowanie i opisywanie zasobów
- Kontrola wersji projektu
- Tworzenie przewodnika stylów i stylów globalnych
- Komponenty
- Współdzielenie projektów i zasobów
- Eksport zasobów
- Przygotowanie materiałów handoff dla developera
Podsumowanie szkolenia
- Udostępnienie źródeł inspiracji
- Udostępnianie zasobów do pracy własnej.
Czas trwania
Prelegenci
Marcin Wichrowski
Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Augmented Reality oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych.
Pasjonują go nowe, eksperymentalne formy interakcji człowiek-komputer oraz badanie ich wpływu na użyteczność i emocje odbiorców.
Certyfikowany ekspert wielu programów Adobe, uznany trener i wykładowca. Przygotował i prowadzi seminaria ukierunkowane na User Experience, trendy i optymalizację w projektowaniu aplikacji i stron www.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Mile widziana wiedza na temat podstaw User Experience.
Istnieje możliwość pracowania na własnych laptopach. W takim przypadku należy mieć zainstalowane poniższe aplikacje:
https://www.adobe.com/pl/products/xd.html
https://www.figma.com/downloads/
https://zeplin.io/ (na dole linki instalcyjne)
Jeśli nie masz możliwości pracy na swoim laptopie, poinformuj nas o tym, a my przygotujemy stanowisko dla Ciebie.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558