User Interface - Prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika

O kursie

Szkolenie User Interface – Prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika zakłada stworzenie prototypów graficznych interfejsów użytkownika dla trzech różnych środowisk – strony WWW, aplikacji mobilnej oraz aplikacji na smartwatcha.

Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.

W trakcie Szkolenia UX do stworzenia prototypów zostaną wykorzystane popularne serwisy i aplikacje – Adobe XD, Proto oraz Figma. Praca z różnymi programami do prototypowania pozwoli nie tylko na poznanie ich funkcjonalności w praktyce, ale również ułatwi wybór odpowiedniej aplikacji do potrzeb projektu. Przedstawione zostaną również metody szybkiego prototypowania (rapid prototyping) przydatne do błyskawicznej wizualizacji danej koncepcji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz?

  • Pracy z aplikacjami/serwisami do projektowania i prototypowania graficznych interfejsów użytkownika.
  • Szybkiego prototypowania pozwalającego zwizualizować koncepcję projektu.
  • Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika.
  • Korzystania z wytycznych projektowych, wzorców i przewodników stylu dla różnych platform.
  • Metod ułatwiających współpracę grafika i developera (developer handoff).
  • Szukać inspiracji i źródeł do własnej nauki i doskonalenia zdobytych umiejętności.

W ramach Szkolenia User Interface – Prototypowanie graficznych interfejsów użytkownika nauczysz się:

  • Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design) i User Experience.
  • Praktycznych umiejętności pracy z aplikacjami/serwisami do projektowania i prototypowania graficznych interfejsów użytkownika.
  • Korzystania z wytycznych projektowych, wzorców i przewodników stylu dla różnych platform.
  • Szybkiego prototypowania pozwalającego zwizualizować koncepcję projektu.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu strony WWW.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji mobilnej.
  • Podstaw prototypowania interaktywnego interfejsu aplikacji na smartwatch’a.
  • Narzędzi i metod ułatwiających współpracę grafika i developera (developer handoff).
  • Gdzie szukać inspiracji i źródeł do własnej nauki i doskonalenia zdobytych umiejętności.
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Blogerów, którzy chcą zmienić wygląd swojej dotychczasowej strony internetowej.
  • Osób niezależnych, chcących poznać zasady projektowania użytecznych interfejsów użytkownika.
  • Programistów i grafików komputerowych, chcących nauczyć się tworzenia prototypów graficznych interfejsów użytkownika dla trzech różnych środowisk: strony WWW, aplikacji mobilnej oraz aplikacji na smartwatcha.
  • Osób chcących się przebranżowić, które chciałyby nauczyć się stosować w praktyce metody pozwalające zapewnić wysoki poziom User Experience tworzonych rozwiązań interaktywnych.
  • Front-end Developerów, którzy chcieliby przygotowywać przejrzyste i przyjazne dla użytkownika layouty stron www i aplikacji mobilnych.
  • Osób kreatywnych, które chciałyby zdobyć konkretne umiejętności w Autoryzowanym Ośrodku Szkoleniowym Adobe.

Program kursu

Wstęp

  • Podstawy projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design)
  • Rola prototypowania w procesie User Experience
  • Rodzaje prototypów i ich zastosowania
  • Wytyczne, wzorce projektowe i przewodniki stylu
  • Dobre praktyki w prototypowaniu interfejsów użytkownika
  • Metody szybkiego prototypowania (rapid prototyping)

Adobe XD – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla strony WWW

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych stron WWW
  • Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji Adobe XD
  • Integracja z programami graficznymi
  • Praca z narzędziami wektorowymi, kształtami i symbolami
  • Projektowanie stron i zawartości
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Wykorzystanie funkcji optymalizujących pracę nad projektem (Advanced Repeat Grid, Responsive Resize itp.)
  • Komponenty i stany
  • Funkcja Auto-Animate na przykładach
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Wykorzystanie integracji głosowej
  • Podgląd projektu
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Figma – prototypowanie graficznego interfejsu użytkownika dla aplikacji mobilnej

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji mobilnych
  • Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji aplikacji/serwisu Figma
  • Projektowanie ekranów aplikacji i praca z narzędziami
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Komponenty, style i biblioteki
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Podgląd projektu
  • Praca zespołowa
  • Współdzielenie projektu
  • Optymalizacja grafik
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Proto – projektowanie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji na smartwatch’a

  • Trendy w projektowaniu interfejsów graficznych aplikacji dla smartwatch’y
  • Wprowadzenie do interfejsu i przegląd najważniejszych funkcji serwisu Proto
  • Projektowanie ekranów aplikacji
  • Wykorzystanie bibliotek projektowych
  • Importowanie zasobów graficznych
  • Komponenty i przykłady ich użycia
  • Projektowanie stanów
  • Budowa kontenerów
  • Tworzenie prototypu interaktywnego
  • Tworzenie animacji
  • Wprowadzenie do zmiennych
  • Publikowanie projektu
  • Podgląd projektu
  • Współdzielenie i praca zespołowa nad projektem
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie do testów użyteczności projektu

Zeplin – współpraca grafika i developera w tworzeniu graficznych interfejsów użytkownika

  • Rola aplikacji/serwisu Zeplin we współpracy projektanta i developera
  • Importowanie ekranów aplikacji z programów Adobe XD i Figma
  • Organizowanie i opisywanie zasobów
  • Kontrola wersji projektu
  • Tworzenie przewodnika stylów i stylów globalnych
  • Komponenty
  • Współdzielenie projektów i zasobów
  • Eksport zasobów
  • Przygotowanie materiałów handoff dla developera

Podsumowanie szkolenia

  • Udostępnienie źródeł inspiracji
  • Udostępnianie zasobów do pracy własnej.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Marcin Wichrowski

Specjalizuje się w zagadnieniach Human-Computer Interaction, Augmented Reality oraz Interactive Digital Storytelling. Autor artykułów naukowych dotyczących wykorzystania multimediów na potrzeby edukacji, sztuki, medycyny oraz wsparcia osób niepełnosprawnych.

Pasjonują go nowe, eksperymentalne formy interakcji człowiek-komputer oraz badanie ich wpływu na użyteczność i emocje odbiorców.

Certyfikowany ekspert wielu programów Adobe, uznany trener i wykładowca. Przygotował i prowadzi seminaria ukierunkowane na User Experience, trendy i optymalizację w projektowaniu aplikacji i stron www.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 700
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Mile widziana wiedza na temat podstaw User Experience.

Istnieje możliwość pracowania na własnych laptopach. W takim przypadku należy mieć zainstalowane poniższe aplikacje:
https://www.adobe.com/pl/products/xd.html
https://www.figma.com/downloads/
https://zeplin.io/ (na dole linki instalcyjne)
Jeśli nie masz możliwości pracy na swoim laptopie, poinformuj nas o tym, a my przygotujemy stanowisko dla Ciebie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!