O szkoleniu
Proponujemy Państwu szkolenie z zakresu stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i wydawania decyzji w sprawach rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk, podczas którego zostaną wyjaśnione najczęściej pojawiające się wątpliwości dotyczące stosowania przepisów k.p.a. w urzędach stanu cywilnego. Zajęcia poprowadzi praktyk z wieloletnim doświadczeniem, od kilkunastu lat zajmujący się nadzorem nad wykonywaniem przez gminy zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich.
Uzyskanie praktycznej wiedzy oraz wyjaśnienie na kanwie wybranych przypadków, najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów w zakresie stosowania procedury administracyjnej oraz wydawania decyzji w sprawach rejestracji stanu cywilnego, a także zmiany imion i nazwisk.
Zdobycie porad i wskazówek od eksperta – praktyka, w celu prawidłowego wykonywania zadań oraz uniknięcia błędów ujawnianych podczas kontroli.
Wyjaśnienie na przykładach, pochodzących z praktyki i orzecznictwa sądów administracyjnych, wątpliwości oraz kwestii problemowych dotyczących omawianych zagadnień.
Rozwój umiejętności stosowania przepisów w zakresie omawianych zagadnień.
Wymiana doświadczeń, przedyskutowanie kwestii problematycznych z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia.
Uczestnicy poznają odpowiedzi m. in. na pytania:
W jakich sprawach kierownik USC powinien stosować przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego?
Jakie są cele procedury administracyjnej? Jakie elementy musi zawierać decyzja administracyjna?
Czy można skutecznie wnieść podanie e-mailem?
Jak postąpić, gdy należna opłata od wniosku nie została uiszczona?
Czy można pozostawić wniosek bez rozpoznania w przypadku, gdy wnioskodawca nie wykazał interesu prawnego?
Jakie okoliczności nie są uznawane w orzecznictwie sądów administracyjnych za ważne powody zmiany imienia lub nazwiska?
Kierownicy i pracownicy urzędów stanu cywilnego.
Program szkolenia
Wprowadzenie do tematyki zajęć. Wyjaśnienie pojęć: czynność materialno-techniczna, decyzja i postępowanie administracyjne.
Cele i istota procedury administracyjnej uregulowanej w Kodeksie postępowania administracyjnego.
Charakter postępowań, prowadzonych przez kierowników USC. Decyzje wydawane w sprawach rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk.
Zagadnienia ogólne z k.p.a.: zasady postępowania, uczestnicy, terminy załatwiania spraw, ponaglenie, doręczenia, wezwania.
Wnioski w sprawach z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk – elementy obligatoryjne wniosku; sposób wnoszenia; tryb postępowania w razie stwierdzenia braków formalnych lub nieuiszczenia należnej opłaty; pozostawienie wniosku bez rozpoznania a odmowa wszczęcia postępowania.
Postępowanie rozpoznawcze – czynności wyjaśniające i ich dokumentowanie; udostępnienie akt; wysłuchanie strony przed wydaniem decyzji; badanie interesu faktycznego i prawnego wnioskodawcy/ważnych powodów zmiany imienia lub nazwiska.
Zawieszenie i umorzenie postępowania.
Wydanie decyzji – elementy treści, uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zaskarżalność decyzji w sprawach rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk. Czynności kierownika USC związane z otrzymaniem odwołania.
Studia przypadków, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Czas trwania
09:30 - 14:30
Prelegenci
Praktyk, prawnik, administratywista, politolog, autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego, wieloletni pracownik urzędu wojewódzkiego zatrudniony na stanowisku ds. nadzoru nad wykonywaniem przez gminy zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich, urzędnik mianowany w służbie cywilnej, członek zespołu roboczego inspektora ochrony danych, specjalista w zakresie postępowania administracyjnego, przeprowadził kilkadziesiąt kontroli w obszarze rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk, doświadczony trener, prowadził szkolenia dla pracowników USC i stanowisk ds. obywatelskich w urzędach miast i gmin.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
