Obsługa i funkcjonalność Bazy Danych o Odpadach (BDO) oraz prowadzenie ewidencji odpadów

O warsztatach

Cel szkolenia: 

  • przekazanie wiedzy i wskazówek w zakresie Bazy Danych o Odpadach (BDO):
    - ogólna obsługa i jej funkcjonalność w trakcie warsztatów praktycznych
    - prowadzenie ewidencji odpadów w BDO
    - sporządzanie sprawozdania o odpadach
    czyli wszystko co powinien wiedzieć wytwórca odpadów - szkolenie BDO od podstaw.

Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy zajmujący się gospodarką odpadami w firmie i obsługujący BDO, specjaliści ds. ochrony środowiska, specjaliści ds. gospodarki odpadami, pracownicy firm transportujących odpady, sprzedawcy i pośrednicy w obrocie odpadami, zainteresowani tematyką, planujący działalność w zakresie obrotu odpadami.

Program warsztatu

Program szkolenia zawiera:  

  1. Kto musi zarejestrować się w BDO
  2. Kiedy nie trzeba rejestrować się w BDO, w szczególności wytwórcy odpadów
  3. Rejestracja w BDO krok po kroku - wypełnianie wniosku i wniosek aktualizacyjny - kiedy trzeba składać i co aktualizować 
  4. Ogólna funkcjonalność BDO - logowanie, powiązanie konta firmowego w BDO do użytkownika, co możemy znaleźć i sprawdzić przez system BDO
  5. Opłaty za BDO - czy dotyczą wytwórców odpadów
  6. Użytkownik główny i podrzędny - czym się różnią, jakie mają uprawnienia na koncie firmowym w BDO, dodawanie nowych użytkowników
  7. Miejsca prowadzenia działalności
  8. Weryfikacja podmiotów w BDO w celu przekazania odpadów
  9. Prowadzenie ewidencji odpadów:
    - karty przekazania odpadów (KPO) - przygotowanie, wycofanie, korekta masy odpadów, zatwierdzanie, omówienie poszczególnych etapów 
    - przekazywanie odpadów osobom fizycznym - kiedy można, jak to zrobić i ewidencjonować
    - karty ewidencji odpadów (KEO) - kiedy trzeba założyć, stworzenie karty i przykładowe wypełnianie, stany magazynowe odpadów na przełomie roku, ewidencja dla odpadów z instalacji i poza instalacją, ewidencja przy wytwarzaniu odpadów w kilku województwach lub na terenie całego kraju (świadczenie usług, inwestycje liniowe - co to znaczy w BDO)
  10. Transport odpadów przez siebie wytworzonych
  11. Odpady, dla których nie trzeba prowadzić ewidencji (zmiana rozporządzenia od 1 stycznia  2025 r.), zasady ewidencji uproszczonej, art. 71 ustawy o odpadach
  12. Co trzeba zrobić w BDO i ewidencji odpadów na koniec roku kalendarzowego 
  13. Sprawozdanie o wytworzonych odpadach - do kiedy, wspólne wypełnianie przykładowego sprawozdania, kilka miejsc prowadzenia działalności (MPD), stany magazynowe odpadów na przełomie roku, korekta sprawozdania
  14. Wykreślenie z BDO - kiedy, jak to zrobić
  15. Pytania, dyskusja, analiza indywidualnych przypadków uczestników.

Czas trwania

9:00 - 14:00

Forma zajęć

Prelegenci

Paula Makuch-Bursiewicz
PMB Envi Consulting

Specjalistka ds. ochrony środowiska oraz była inspektor Inspekcji Ochrony Środowiska zajmująca się tematyką transgranicznego przemieszczania odpadów i gospodarki odpadami. Obecnie prowadząca stałą obsługę firm w zakresie prowadzenia ewidencji w BDO i sprawozdawczości.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

MS Teams. Nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji, spotkanie można otworzyć w przeglądarce.
MS Teams. Nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji, spotkanie można otworzyć w przeglądarce.
MS Teams. Nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji, spotkanie można otworzyć w przeglądarce.
MS Teams. Nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji, spotkanie można otworzyć w przeglądarce.
MS Teams. Nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji, spotkanie można otworzyć w przeglądarce.
To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena standardowa
550
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zniżki grupowe:
  • 5.09% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: PMB Envi Consulting
  • Ulica i nr: Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 10/B6
  • Kod pocztowy: 81-383
  • Miejscowość: Gdynia
  • Numer NIP: 5862214664

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

PMB Envi Consulting
81-383 Gdynia, Polska Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 10/B6

Organizator

PMB Envi Consulting
81-383 Gdynia, Polska
Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 10/B6
woj. pomorskie
Obszarem działalności PMB Envi Consulting jest pomoc i doradztwo dla firm, mające na celu spełnienie wymogów ochrony środowiska. W związku z dynamicznie zmieniającą się i rosnąca ilością przepisów oraz obowiązków dotyczących ochrony środowiska, wspar...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!