Sales and Operations Planning

O warsztatach

Łańcuch dostaw rwie się wywołując efekt domina?
Problemy z dostępnością komponentów, kontenerów, energii uderzają również w Twoje przedsiębiorstwo?
Rosnące ceny i nieprzemyślane zapasy załamują firmową płynność finansową?
Czy Twój proces SOP jest gotowy na trudne czasy?

Sales & Operations Planning pomyślany jest – i często z sukcesem wdrożony – jako proces, w którym powyższe sytuacje są eliminowane. Ścisła kolejność przeglądu planów (od nowych wdrożeń, przez planowanie sprzedaży, planowanie produkcji i zapasów aż po projekcje finansową) pomaga oprzeć się  nie na opiniach, przeczuciach, ale na liczbach i faktach. Żelazna logika wymusza obiektywne podejmowanie decyzji. Tak się faktycznie dzieje i taki efekt jest możliwy przez wdrożenie chyba najtańszego i najefektywniejszego procesu decyzyjnego w firmie. Jednak często projekt wprowadzenia S&OPa rozczarowuje. Trzeba bowiem pamiętać, że proces ten jest mechanizmem poprawienia komunikacji między działami, które często są ze sobą skonfliktowane. Ich cele są często z definicji sprzeczne z celami pozostałych uczestników S&OP.

Wychodząc naprzeciw obecnej rzeczywistości przygotowaliśmy szkolenie, które ma pomóc liderom S&OP w przygotowaniu procesu na możliwą długotrwałą sytuację „nowych realiów”.

S&OP musi przygotować firmę na okres gwałtownych zmian. Dobrze wdrożony musi także koncentrować się na szansach, jakie daje w takiej sytuacji rynek. Przewidywanie potrzeb klientów lub prognozowanie problemów, nawet na niewielką skalę, może stworzyć szansę na ogromną przewagę nad konkurencją.

CELE SZKOLENIA:

Cel nadrzędny: poznanie sprawdzonego sposobu budowy procesu S&OP

Proponowany warsztat pozwoli uczestnikom przejść wszystkie trzy etapy wdrażania Sales & Operations Planning, podczas którego będą ćwiczyć:

  1. Jak prognozować i dobrze ocenić dojrzałość procesu S&OP, aby z jednej strony pozwolić ujrzeć wspólny cel, a z drugiej – zrozumieć wzajemne powiązania (pierwszy etap wdrożenia S&OP)
  2. Jak przygotowywać się na spotkania S&OP, aby były one jak najbardziej efektywne (etap drugi wdrożenia S&OP)
  3. Jak się przygotować na niespodziewane – jak sprawnie dopasować harmonogram do firmy lub jak go usprawnić
Kto powinien wziąć udział?
  • S&OP Managerowie
  • Osoby zajmujące się planowaniem produkcji, zakupów, zapasów, popytu, prognozowaniem, przygotowywaniem danych do dalszych analiz, planowaniem łańcucha dostaw
  • Demand Planerzy, Market Planning Managerowie
  • Właściciele firm
  • Kadra zarządzająca
  • Wszystkie osoby zainteresowane tematyką S&OP

Program warsztatu

  • Perspektywy 2022 i dalszych lat

W tej części uczestnicy będą starali się znaleźć odpowiedź na pytania: Jak planować, gdy zmienić się może wszystko? I najważniejsze pytanie: Czy Twój proces S&OP jest gotowy by WYGRAĆ TĘ SYTUACJĘ?

  • Proces S&OP: jak Twój proces jest gotowy by wygrać w trudnych czasach

W trakcie sesji uczestnicy będą mogli określić najważniejsze cechy swojego procesu i porównać je ze sprawdzonymi praktykami S&OP.

  • Prognozowanie: od poprawiania jakości prognoz po system wczesnego ostrzegania

W trakcie sesji uczestnicy będą mogli porównać dojrzałość swoich procesów z najlepszymi praktykami planowania popytu, porównać się z innymi uczestnikami a także określić priorytetowe obszary usprawniania kluczowego podprocesu S&OP: Demand Review.

  • Kluczowe wyzwanie Supply Review: zarządzanie ryzykiem łańcucha dostaw

Podczas tej sesji skupimy się na praktykach prawidłowego zbierania i analizowania danych historycznych, wyciągania z nich wniosków na przyszłość oraz kalkulowania ryzyka. Podobnie jak w sesji poprzedniej uczestnicy będą mogli ocenić dojrzałość swojego podprocesu, porównać się z innymi uczestnikami i określić priorytetowe obszary usprawnień.

  • Trudne czasy wymagają wysokiego zaangażowania wszystkich uczestników S&OP

W trakcie tej sesji odpowiemy sobie na pytania: czy dobrze przygotowujemy spotkanie S&OP? Jakie są najlepsze praktyki angażowania uczestników? Co możemy usprawnić?

  • Jak wdrożyć proces S&OP?

W trakcie sesji zostanie przedstawiony harmonogram wdrożenia dopasowany do firm zaczynających swą przygodę  z S&OP a także pozwalające usprawnić go w firmach, w których proces ten już efektywnie działa.

Czas trwania

2 dni po 8 godzin

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Online 15-16 czerwiec 2021

Rejestracja

Cena promocyjna
przy płatności 6 tyg. przed szkoleniem
2 250
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę
2 500
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
60-614 Poznań
ul. Śląska 2a
woj. wielkopolskie
MPM Productivity Management Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-konsultingowa, specjalizująca się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej. Firma istnie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
60-614 Poznań ul. Śląska 2a
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!