Sebastian Nowak

Microsoft 365 – OneDrive, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint, OneNote

Edytowany: 23.07.2021
Przewiń do bazy szkoleń i konferencji

Pakiet Office to od wielu lat podstawowe oprogramowanie używane przez niemal każdego posiadacza sprzętu z systemem Windows. Z biegiem czasu jego forma ewoluowała, a obecnie funkcjonuje jako usługa subskrypcyjna z wieloma dodatkowymi funkcjami. Nosi ona nazwę Microsoft 365. Dowiedz się więcej o tym, jak działa i co oferuje.

Microsoft 365 – podstawowe informacje

Microsoft 365 to kontynuacja historii doskonale znanego Pakietu Office (Office 365), jednak w nowocześniejszej formie. To usługa dostępna dla każdego użytkownika, który opłaci licencję. Zawarte są w niej wszystkie programy znane z Pakietu Office, których praca opiera się na chmurze.

MIcrosoft 365

Microsoft 365 może być używany nie tylko za pośrednictwem komputera stacjonarnego czy laptopa, ale również na urządzeniach mobilnych, które coraz częściej są wykorzystywane do zaawansowanych zadań. Ponadto w przeciwieństwie do klasycznego oprogramowania w tym przypadku licencja nie jest udzielana na urządzenie, a na użytkownika. Oznacza to, że z zakupionego pakietu można korzystać na różnych urządzeniach jednocześnie. Synchronizacja danych odbywa się na bieżąco, co wpływa na komfort pracy. Po zakupie licencji otrzymuje się link do pobrania instalacji (nie potrzeba fizycznego nośnika ani napędu CD/DVD w urządzeniu). Po jej przeprowadzeniu można od razu zacząć korzystać ze wszystkich funkcji programów!

Co zawiera Microsoft 365 – programy

Programy zawarte w Microsoft 365 to wszystkie narzędzia, które od lat ułatwiają wykonywanie rozmaitych zadań biurowych. Ich obsługa nie różni się znacząco od poprzednich wersji, ale oferują bardziej rozbudowane i dopracowane funkcje. W usłudze Microsoft 365 są dostępne:

  • Word – edytor tekstu,
  • Excel – arkusz kalkulacyjny,
  • PowerPoint – narzędzie do tworzenia prezentacji,
  • Outlook – zarządzanie pocztą e-mail, kontaktami, kalendarzem,
  • OneNote – graficzny notatnik,
  • Access – system obsługi baz danych,
  • Publisher – narzędzie do tworzenia materiałów marketingowych.

Ponadto zawiera on dodatkowe usługi takie jak OneDrive – zewnętrzny dysk w chmurze, który przechowuje zawsze aktualne wersje plików użytkownika. W poszczególnych pakietach są też dostępne inne narzędzia – np. do komunikacji grupowej (Teams), tworzenia bibliotek i planowania pracy (SharePoint) czy ochrony przed zagrożeniami w sieci (Exchange Online Protection).

Sebastian Nowak

Sebastian Nowak

Redaktor Eventis.pl

Zajmuję się tematyką nowoczesnych technologii w biznesie, między innymi z zakresu marketingu internetowego (SEM, SEO, copywriting, systemy analityczne dla eCommerce), a także tematami specjalistycznych umiejętności zawodowych niezbędnych na stanowiskach specjalistów i menedżerów.

Polecane wydarzenia