O konferencji
Rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki w Polsce i na świecie. Z każdym dniem zwiększają się możliwości technologiczne tej branży, pojawiają się nowe trendy, innowacje ale i zwiększa się znacznie liczba świadomych e-konsumentów. Według badania przeprowadzonego przez Gemius w 2021* roku ponad 70% Polaków korzysta regularnie z zakupów online, co daje Polsce drugie miejsce w Europie pod tym względem, zaraz po Wielkiej Brytanii. Oznacza to, że czasy świetności branży e-commerce trwają, dlatego warto bacznie obserwować rynek, mądrze podążać za trendami oraz świadomie stawiać czoła kolejnym wyzwaniom.
Zapraszam serdecznie do udziału w zupełnie nowej odsłonie 12. już edycji konferencji E-commerce Development, która odbędzie się 15 i 16 czerwca w Warszawie. Konferencja będzie przepełniona jedynie najważniejszą merytoryką oraz najciekawszymi case studies z naszego rodzimego rynku. Skupimy się na wymianie doświadczeń, na najważniejszych trendach oraz wyzwaniach rynku e-commerce. Przedstawimy najlepsze praktyki oraz zaprosimy do dyskusji na budzące obecnie najwięcej kontrowersji tematy.
Podczas konferencji m.in.:
- POROZMAWIAMY o tym jak pogodzić handel przez e-sklep ze sprzedażą przez marketplace
- POSŁUCHAMY jak czerpać z efektu synergii i wspierać cyfrowo partnerów, przy jednoczesnym rozwoju własnego e-commerce
- OMÓWIMY potrzeby i wyzwania e-commerce w fazie gwałtownego wzrostu
- DOWIEMY SIĘ jak wykorzystać dane o kliencie i sztuczną inteligencję, aby dostosować i spersonalizować jego doświadczenie na każdym etapie customer journey ?
- Wspólnie ZASTANOWIMY SIĘ jak zarządzać działem e-commerce – jak poszukiwać specjalistów, zarządzać rozproszonym działem i jak radzić sobie z różnorodnością pokoleniową
- ZAPREZENTUJEMY jak identyfikować, klasyfikować i blokować fikcyjnych użytkowników, botów i automatów w celu zwiększenia efektywności wydatków marketingowych.
- POZNAMY aktualne obowiązki prawne w e-commerce
W trakcie Konferencji swoją wiedzę wzbogacą i zaktualizują wszystkie osoby odpowiedzialne za rozwój sprzedaży w kanale internetowym, zainteresowane nowymi narzędziami i innowacyjnymi rozwiązaniami w sprzedaży i usługach online.
Do udziału zapraszamy:
- Dyrektorów, Menedżerów e-Commerce, e-Biznesu, e-Handlu, e-Usług
- Dyrektorów, Menedżerów i Specjalistów ds. Marketingu Online
- Dyrektorów, Menedżerów Sprzedaży
- Dyrektorów, Menedżerów i Specjalistów ds. Rozwoju Biznesu i Nowych Technologii
- Menedżerów i Specjalistów ds. Wsparcia Sprzedaży
- Project i Brand Menedżerów
- Przedstawicieli firm dostarczających rozwiązania dla sektora e-Commerce.
Program konferencji
Dzień 1.
08:30
Rejestracja, poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie Konferencji
- Magdalena Marczak, Project Manager, Puls Biznesu
Modele biznesowe na 2023/2024
09:10
Identyfikowanie, klasyfikacja i blokowanie fikcyjnych użytkowników, botów i automatów w celu zwiększenia efektywności wydatków marketingowych.
- Zbigniew Nowicki, Co-Managing Director, partner, Bluerank
- Przykład: omówienie działań zrealizowanych dla marki Rainbow - R.pl, gdzie dzięki wyeliminowaniu fikcyjnych użytkowników wzrosła efektywność wydatków marketingowych i przyniosła dodatkowe 5 milionów sprzedaży.
- Zjawisko: obecność fikcyjnych użytkowników, botów i automatów szkodzi reklamie digital ponieważ zwiększa koszty reklamowe i zmniejsza skuteczności działań marketingowych.
- Strategia: do walki ze zjawiskiem wykorzystujemy sztuczną inteligencję, dzięki której identyfikujemy i znamy typy fikcyjnych użytkowników, botów i automatów.
- Działanie: w celu poprawy skuteczności działań marketingowych blokujemy zidentyfikowanych fikcyjnych użytkowników, boty i automaty.
09:55
DTC (Direct-to-Customer) & B2B2C (Business-to Business - to Customer) - jak czerpać z efektu synergii i wspierać cyfrowo partnerów, przy jednoczesnym rozwoju własnego e-commerce
- Agnieszka Janus, head of digital, .mdd
- B2E (Business-to-Everyone) - Transformacja klientocentryczna fundamentem wszystkich modeli zakupowych
- Narzędzia cyfrowe, które włączają partnerów biznesowych w nowe modele i kanały, zwiększając zaangażowanie i przychody
- Non-digital attributes – produkty o cechach, które trudno oddać w Internecie (faktura drewna, struktura tkaniny) – jak prezentować produkty i zmniejszać zakupowy dysonans poznawczy
- Digitalizacja i konsumeryzacja B2B – customer journey i role w procesie zakupowym – jak kupują i czego potrzebują klient finalny, architekt, dystrybutor
- „Nie jest celem, by być najlepszym, ani strategią, by być najlepszym, ani zamiarem, by być najlepszym, ani planem, by być najlepszym, leczy zrozumieniem, w czym możesz być najlepszy” – doświadczenia i partnerstwa, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w nowych modelach i kanałach
10:40
PANEL DYSKUSYJNY. Jak pogodzić handel przez e-sklep ze sprzedażą przez marketplace
- Moderator: Szymon Midera, CEO, założyciel Shumee
- Szymon Jóźwiak, Head of Digital & e-Commerce, CANPOL
- Kamil Kukliński, Head of Ecommerce Poland and Baltics, L'ORÉAL
- Tomasz Szlaga, dyrektor e-commerce, SIW Znak
- Mirek Drab, Marketplace Director, Empik Group
- Który kanał sprzedaży jest bardziej efektywny?
- Jak zarządzać aukcjami i sprzedażą w różnych kanałach równolegle?
- Jak poradzić sobie z obsługą Klientów, zamówień i logistyki z jednego miejsca?
11:30
Przerwa na kawę oraz networking
11:55
Integracja e-commerce z sieciami społecznościowymi - dobre praktyki
- Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce, Dyrektor Marketingu, Dyrektor Kreatywny, MODIVO
- Sonia Jatczak, Head of Social Media & Influencer Marketing, MODIVO
- W jaki sposób wykorzystywać sieci społecznościowe do budowania świadomości marki i pozyskiwania klientów
- Remarketing i porzucony koszyk
12:40
Cross-border – jak rozpocząć/prowadzić sprzedaż za granicą – tips&tricks
Nowoczesne Technologie
13:10
PANEL DYSKUSYJNY Potrzeby i wyzwania e-commerce w fazie gwałtownego wzrostu – skalowanie biznesu
- Ewa Starkiewicz, Head of Digital, Leroy Merlin
- Dagmara Ollesz-Miącz, dyrektor eCommerce, Tatuum
- Łukasz Kierus, prezes zarządu, Glosel
- Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logistics / E-Commerce CEE w globalnej agencji doradczej Cushman & Wakefield
- Patrycja Sass Staniszewska, prezeska, Izba Gospodarki Elektronicznej
14:10
Przerwa na lunch
15:10
PANEL DYSKUSYJNY Nowoczesne płatności w czasach kryzysu
- Marta Stanisławska, Counsel w praktyce finansowań i regulacji finansowych kancelarii Bird & Bird
- Rowiązania płatniczne dla sektora e-commerce
- Płatności BNPL - prawne aspekty tego sposobu płatności
- Jak uprościć płatności kartami w sektorze e-commerce?
- Prawne aspekty płatności BLIK
Performance: Wzrost konwersji i sprzedaży.
15:55
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce za pomocą Microsoft Advertising
- Bartłomiej Majas, Senior Microsoft Advertising Consultant, Full Stack Experts Sp. z o.o.
- Piotr Wilk, Senior Ecommerce Manager, Rainbow Tours S.A.
- Microsoft Advertising w Polsce - podstawowe dane
- Co można zyskać, czego oczekiwać w tym kanale?
- Czy Microsoft Advertising to tylko reklamy tekstowe w Bing
- Co znajdziemy w Microsoft Advertising, czego nie ma w Google
- Case studies
16:40
Zakończenie pierwszego dnia Konferencji.
Dzień 2.
08:30
Rejestracja, poranna kawa.
09:00
Zwiększ swoją sprzedaż i zadowolenie klienta dzięki optymalizacji procesów logistycznych, strategicznym podejściu do analityki danych oraz usłudze ostatniej mili w modelu fulfillment
- Łukasz Wysokiński, Managing Director, InPost
- Marcin Radecki, CEO, Dataverse-Pro
Niestabilna sytuacja gospodarcza oraz zmieniające się preferencje i zachowania klientów zaczynają coraz bardziej komplikować skuteczne prowadzenie e-commerce. Istnieją jednak sposoby na osiągnięcie stabilnego wzrostu i budowę przewagi konkurencyjnej. Kluczem do tego jest nie tylko zbieranie odpowiednich danych, ale również ich analiza, stawianie właściwych pytań i ciągłe eksperymentowanie. Równolegle, zwiększenie sprzedaży wymaga podejścia skoncentrowanego na odpowiedniej strategii, jak i na odpowiednich procesach logistycznych oraz optymalizacji ostatniej mili. Tego typu rozwiązania może zapewnić odpowiedni operator fulfillment, który godzi ze sobą potrzeby zarówno właściciela e-sklepu, jak i klienta końcowego.
09:40
Mobile First, czyli jak podążać za użytkownikami
- Inga Wawrzyniak-Gacek, Global Marketing Communication Director, Grupa eSky
- Zrozumieć ścieżkę klienta w świecie multiscreeningu. Jak wygląda analiza zachowań klienta na ścieżce zakupowej w kontekście korzystania z określonych rodzajów urządzeń.
- Mobile web czy mobile app? Czy aplikacja wyklucza konieczność dostosowania serwisu pod mobile? Po co wdrażać trend mobile first?
- Mobile first - czy tylko design? Co tak naprawdę oznacza optymalizacja mobilna. Trend mobile first wymusza wiele dostosowań jak opcje płatności, skrócenie i zmiany w procesie transakcyjnym, ale też zmiany w prezentacji contentu zakupowego.
- Planowanie kampanii marketingowych z uwzględnieniem rodzaju urządzeń. Jak optymalizować działania marketingowe i sprzedażowe na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego dzięki pogłębionej analizie behawioralnej o rodzaje urządzeń.
Marketing Automation
10:20
Jak budować engagement klienta, żeby chciał u nas kupować
- Adrian Wojtasik, Digital Customer Experience Manager, mBank
- Marta Markowska, Ekspert ds. kluczowych projektów w kanałach elektronicznych, mBank
- Jak w mBanku budujemy engagement i zaufanie klienta w aplikacji mobilnej
- Jakie funkcjonalności warto wdrażać by klient wracał do naszej aplikacji
- Czy to ważne do kogo piszemy? czyli o tym jak ważna jest personalizacja komunikacji.
- Czy klienci czytają nasze wiadomości? A czy je lubią?
11:00
Przerwa na kawę oraz networking
11:25
Praktyczne aspekty cyfryzacji - case study FRISCO
- Jacek Palec, prezes zarządu, Frisco.pl
- problem z definicją
- impact na kluczowe działy
- wymiary digitalizacji
- kluczowe problem i jak sobie z nimi radzić.
12:10
Chatboty i sztuczna inteligencja jako powszechnie narzędzie, pomagające w obsłudze klienta i zwiększaniu sprzedaży
- Tomasz Krawcewicz, Dyrektor E-commerce, Nationale-Nederlanden Polska
- Przykłady, technologii oraz doznania klienta z kontaktem z automatyzacją w obsłudze
Aspekty prawne, regulacyjne i bezpieczeństwo
12:50
PANEL DYSKUSYJNY. Zarządzanie nowoczesnym działem e-commerce w trudnych czasach
- Paula Flis, Senior E-Commerce Department Manager, MAKRO
- Inga Wawrzyniak-Gacek, Global Marketing Communication Director, Grupa eSky
- Jak poszukiwać specjalistów, kiedy ciężko ich znaleźć
- Zarządzanie rozproszonym zespołem
- Jak skutecznie radzić sobie z różnorodnością pokoleniową
13:35
Przerwa na lunch
14:30
PANEL DYSKUSYJNY. ESG – nowy wymiar konkurencyjności w e-Commerce- wymogi regulacyjne, ryzyka i szanse.
- Moderatorka: Ewa Sowińska, partnerka, ESO Audit
- Kamil Mirowski, Senior Public Affairs Manager Poland & CEE, ZALANDO
- Wpływ nowych wymagań na organizację
- Wpływ bezpośredni – regulacje
- Wpływ pośredni – łańcuch wartości, presja klientów
- Zielony marketing – czyli jaki?
- Nowe modele biznesowe
- Decyzje instytucji finansowych - taksonomia
- Prawa człowieka /Różnorodność
15:20
Obowiązki prawne w e-commerce
- Monika Hughes, Senior Associate w praktyce Commercial kancelarii Bird & Bird
- Dyrektywa Omnibus – podsumowanie najważniejszych zmian i pierwszego półrocza po wdrożeniu
- Obniżki cen na nowych zasadach
- Korzystanie z opinii konsumentów
- Podejście regulatora – podsumowanie aktywności z pierwszego półrocza po wdrożeniu
- Reklamacje konsumenckie w nowej odsłonie
- Reklamacje konsumenckie dot. towarów
- Reklamacje konsumenckie dot. usług i treści cyfrowych
- Czy na pewno możemy zapomnieć o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej?
- Jakie obowiązki spełnić prowadząc sklep internetowy?
- Nowe obowiązki informacyjne
- Jak je spełnić aby nie narazić się regulatorowi?
16:00
Bezpieczeństwo i prywatność danych w praktyce
Z powodu coraz większej liczby cyberataków, bezpieczeństwo i prywatność danych stały się ważnymi tematami w e-commerce. Jak sklepy internetowe mogą i powinny zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych i zabezpieczenia, aby zachować zaufanie klientów.
16:40
Zakończenie drugiego dnia Konferencji.
Czas trwania
Prelegenci
- Mirek Drab - Marketplace Director, Empik Group
- Paula Flis - Senior E-Commerce Department Manager, MAKRO
- Monika Hughes - Senior Associate w praktyce Commercial kancelarii Bird & Bird
- Agnieszka Janus - head of digital, .mdd
- Sonia Jatczak - Head of Social Media & Influencer Marketing, MODIVO
- Szymon Jóźwiak - Head of Digital & e-Commerce, CANPOL
- Łukasz Kierus - prezes zarządu, Glosel
- Damian Kołata - Partner, Head of Industrial & Logistics / E-Commerce CEE w globalnej agencji doradczej Cushman & Wakefield
- Tomasz Krawcewicz - Dyrektor E-commerce, Nationale-Nederlanden Polska
- Kamil Kukliński - Head of Ecommerce Poland and Baltics, L'ORÉAL
- Bartłomiej Majas - Senior Microsoft Advertising Consultant, Full Stack Experts Sp. z o.o.
- Marta Markowska - Ekspert ds. kluczowych projektów w kanałach elektronicznych, mBank
- Moderator: Szymon Midera - CEO, założyciel Shumee
- Kamil Mirowski - Senior Public Affairs Manager Poland & CEE, ZALANDO
- Zbigniew Nowicki - Co-Managing Director, partner, Bluerank
- Dagmara Ollesz-Miącz - dyrektor eCommerce, Tatuum
- Jacek Palec - prezes zarządu, Frisco.pl
- Marcin Radecki - CEO, Dataverse-Pro
- Patrycja Sass Staniszewska - prezeska, Izba Gospodarki Elektronicznej
- Moderatorka: Ewa Sowińska - partnerka, ESO Audit
- Marta Stanisławska - Counsel w praktyce finansowań i regulacji finansowych kancelarii Bird & Bird
- Ewa Starkiewicz - Head of Digital, Leroy Merlin
- Tomasz Szlaga - dyrektor e-commerce, SIW Znak
- Aleksandra Szol - Dyrektor E-commerce, Dyrektor Marketingu, Dyrektor Kreatywny, MODIVO
- Inga Wawrzyniak-Gacek - Global Marketing Communication Director, Grupa eSky
- Piotr Wilk - Senior Ecommerce Manager, Rainbow Tours S.A.
- Adrian Wojtasik - Digital Customer Experience Manager, mBank
- Łukasz Wysokiński - Managing Director, InPost
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
