O szkoleniu
PRAWO, BIURO ZARZĄDU
Sprawność organizacji biura obsługi władz spółki wpływa na szybkość, przejrzystość i spójność działania zarządu oraz rady nadzorczej. Najnowsze regulacje prawne, jak również doskonalenie procesów wewnątrz organizacji przynosi wiele możliwości i zarazem wątpliwości, w jakim kierunku rozwijać pracę biura zarządu.
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Letniej Szkoły Biura Zarządu i Rady Nadzorczej. Jak w poprzednich latach, także w tym roku warsztaty poprowadzą wybitni eksperci zajmujący się kwestiami efektywnej obsługi organów korporacyjnych.
Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to wiedza, wymiana praktycznych doświadczeń oraz efektywne rozwiązania sprawdzone w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych oraz zweryfikowane przed sądami.
- Poznasz kluczowe zmiany w prawie w 2025 mające wpływ na funkcjonowanie spółek kapitałowych,
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania grup spółek, ich struktur, praw i obowiązków spółek dominujących oraz zależnych,
- Nauczysz się poprawnie sporządzać protokoły i dokumenty korporacyjne,
- Poznasz nowe obowiązki dla pracodawców w zakresie przeciwdziałania mobbingowi,
- Otrzymasz praktyczne wskazówki w zakresie odpowiedzialności członków zarządu wobec innych organów, wierzycieli i podmiotów zewnętrznych po nowelizacji.
- Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
- Kierownicy działów organizacyjno-prawnych,
- Szefowie komórek nadzoru właścicielskiego,
- Managerowie w biurach obsługi organów spółki,
- Dyrektorzy departamentów prawnych
Program szkolenia
DZIEŃ 1 / 12 CZERWCA 2025
9.30 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie zajęć
Grupa spółek – praktyczne aspekty funkcjonowania
- grupa spółek – definicja i powstanie
- spółka dominująca oraz spółka zależna
- wiążące polecenie dotyczące prowadzenia spraw spółki
- uprawnienia spółki dominującej
- rada nadzorcza spółki dominującej – nowe obowiązki i uprawnienia
- sprawozdanie o powiązaniach tej spółki ze spółką dominującą
- wspólnik albo akcjonariusz mniejszościowy spółki zależnej – uprawnienia
- odpowiedzialność spółki dominującej wobec spółki zależnej
- odpowiedzialność spółki dominującej za szkodę wyrządzoną wierzycielowi spółki zależnej
Współpraca z rejestrami – KRS i CRBR
- zasady składnia wniosków do KRS
- opłaty w postepowaniu rejestrowym
- akta rejestrowe i zbiory dokumentów
- elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
- przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
- kto jest beneficjentem rzeczywistym?
- CRBR – zgłoszenie wniosków i terminy
Wynagrodzenia członków organów oraz świadczenia akcjonariuszy i wspólników
- wynagrodzenie członków zarządu i formy zatrudniania członków zarządu
- wynagrodzenie członków rady nadzorczej
- świadczenie wspólników i akcjonariuszy na rzecz spółki
- dywidenda i uprawnienia osobiste
Akcjonariusze i wspólnicy w relacjach ze spółką kapitałową oraz organami
- sprzedaż udziałów i sprzedaż akcji
- prawo do kontroli i prawo do informacji
- księga udziałów i rejestr akcjonariuszy
- świadectwo rejestrowe
Zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie – pozycja ustrojowa, prawa i obowiązki
- kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- nabycie nieruchomości i środków trwałych
- obowiązek zwołania zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenie
- żądanie mniejszościoraz sądowe upoważnienie do zwołania
- zwyczajne i nadzwyczajne zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie
- zwoływanie posiedzeń, ustalanie porządku obrad, miejsce zgromadzenia
- udział w zgromadzeniu wspólników przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej
- przebieg posiedzenia
- zaskarżanie uchwał zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie
Protokół ze zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- jak powinien być odnotowany w protokole fakt zgłoszenia sprzeciwu?
- podjęcie uchwały przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
- głosowanie jawne i głosowanie tajne
- jakie elementy powinien zawierać protokół ZW/WZ?
- księga protokołów ZW/WZ
- stwierdzenie prawidłowości zwołania w protokole
- dowody zwołania
- lista obecności
- forma protokołu – pisemna i akt notarialny
- kto ma dostęp do protokołów?
Protokół z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej
- jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
- kogo i jak zapraszamy na posiedzenie zarządu i rady nadzorczej?
- nieformalne posiedzenia rady nadzorczej
- sprzeczny interes członka rady nadzorczej lub członka zarządu
- kadencja i mandat – sposób liczenia
- kto podpisuje protokół?
Zaskarżanie uchwał zgromadzenia wspólników, walnego zgromadzenia, zarządu i rady nadzorczej
- powództwo o uchylenie uchwały
- legitymacja czynna – prawo do wytoczenia powództwa
- termin powództwa o uchylenie uchwały
- powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
- powództwo w trybie art. 189 KPC
- skuteczność wyroku i skutki dla spółki
16.00 – Zakończenie 1. dnia zajęć
DZIEŃ 2 / 13 CZERWCA 2025
09.00 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
09.30 Rozpoczęcie zajęć
Kluczowe zmiany w prawie w 2025 (zrealizowane i planowane) mające wpływ na funkcjonowanie spółek kapitałowych
- projekt nowelizacji KSH szczególnie istotny dla podmiotów emitujących akcje, jak również podmiotów prowadzących rejestry akcjonariuszy
- wzmocnienie ochrony akcjonariuszy i transparentności
- dostosowanie regulacji do zmian związanych z dematerializacją akcji
- zwiększenie obowiązków informacyjnych
- Wzmocnienie nadzoru sądowego
- uproszczenie systemu prawnego – likwidacja podziału na akcje imienne i na okaziciela
- e – doręczenia – nowa rzeczywistość od stycznia 2025 – jedyny sposób komunikacji pomiędzy organami i sądami a przedsiębiorcami w praktyce
- PKD 2025 – kluczowe zmiany i obowiązki w tym zakresie dla przedsiębiorców
- Pay Gap Transparency – przygotuj się na jawność wynagrodzeń
- NIS2 – nowe obowiązki w cyberbezpieczeństwie.
- szacowanie ryzyka wystąpienia incydentu w zakresie cyberbezpieczeństwa
- wdrożenie polityki szacowania ryzyka
- zapewnienie bezpieczeństwa systemu informacyjnego
- zbieranie informacji o cyberzagrożeniach
- zarządzanie incydentami
- stosowanie mechanizmów zapewniających poufność, integralność, dostępność i autentyczność danych przetwarzanych w systemie informacyjnym
- regularne przeprowadzanie aktualizacji oprogramowania itp.
- nowe zasady w zatrudnieniu cudzoziemców – od kiedy?
- kodeks pracy – planowana zmiana dotycząca zasad naliczania stażu pracy
- nowe obowiązki dla pracodawców w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
- ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – prace nad nowymi rozwiązaniami
Nowe wyzwania po nowelizacji KSH dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
- znane nam są regulaminy organów spółek, a co z regulaminem Biura Zarządu i Rady Nadzorczej? Czy warto wprowadzić w spółce taki dokument jako część dokumentacji korporacyjnej?
- regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej – jakie znaczenie mogą mieć regulaminy dla poszczególnych członków organów Spółki. Jaka jest ich rola w codziennym sprawowaniu funkcji członka organu?
- przygotowanie i uchwalenie regulaminów – jakie zapisy wprowadzić, by regulamin nie był tylko „kalką” KSH, ale praktyczną „road map” dla członków organów
- reprezentacja spółki – zasady i wyjątki, pełnomocnictwa, prokura
- protokoły z posiedzeń organów spółki: nowe zasady, zdania odrębne, preambuła – narzędzia ochrony członków Zarządu
- nowe obowiązki informacyjne Zarządu i sankcje za ich nierealizowanie – wprowadzenie zasad zapytań o informacje do ładu korporacyjnego.
Odpowiedzialność członków zarządu wobec innych organów, wierzycieli i podmiotów zewnętrznych po nowelizacji – case study
- zakres przedmiotowy odpowiedzialności – czyli za co konkretnie odpowiada Zarząd wobec kogo i na jakiej podstawie
- ryzyko w biznesie jako nieodzowny element pełnienia funkcji członka zarządu – ale jak się zabezpieczyć, jak zminimalizować to ryzyko aby konsekwencje podejmowanych decyzji nie uderzały w majątki członków zarządu
- podział kompetencji wśród Członków Zarządu – czy chroni przed odpowiedzialnością i czy jest potrzebny?
- odpowiedzialność za nieprzekazywanie informacji
- podwyższona staranność i lojalność członka Zarządu wobec spółki – o co chodzi ?
- identyfikacja obszarów mających największy wpływ na zakres odpowiedzialności
- odpowiedzialność cywilna, karna, administracyjna Zarządu
- odpowiedzialność wobec wierzycieli
- odpowiedzialność wobec organów państwowych
- czy zewnętrzne ekspertyzy pomogą / chronią Zarząd czy nie?
- absolutorium dla członka Zarządu lub Rady Nadzorczej – uchwała „za” albo „przeciw” – praktyczne konsekwencje
15.30 – Zakończenie szkolenia
- Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to seria specjalnie dobranych prelekcji i dyskusji oraz warsztatów, analizy kazusów, przepisów prawa oraz orzecznictwa.
Czas trwania
Dzień pierwszy:
10:00 - 16:00
Dzień drugi:
9:30 - 15:30
Prelegenci

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.
Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.
Dotychczasowa praktyka zawodowa Anny Adamczyk obejmuje przede wszystkim:
- prowadzeniem stałej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych z wyłączeniem prawa podatkowego;
- tworzenie, przekształcanie oraz likwidacja nowych spółek i innych podmiotów gospodarczych;
- bieżące doradztwo na rzecz władz spółek handlowych: organów właścicielskich, nadzorczych i zarządzających oraz indywidualnych członków tych organów;
- sporządzaniem opinii prawnych, uwzględniających aktualny stan prawny, krytyczne poglądy doktryny oraz najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa spółek, prawa cywilnego oraz prawa pracy;
- przygotowywaniem umów zarówno w języku polskim jak i angielskim;
- przygotowywanie dokumentów korporacyjnych (umowy, statuty, regulaminy) w tym porozumienia wspólników;
- przygotowywanie pism procesowych we wszystkich instancjach;
- reprezentacja Klientów przez sądami powszechnymi;
- pełna obsługa prawna w zakresie tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową z wykorzystaniem struktur off-shore, w tym w szczególności: na Cyprze, w Luksemburgu, w Liechtensteinie, Szwajcarii, Holandii, na Malcie, Antylach Holenderskich;
- przygotowywanie projektów wniosków o interpretację indywidualną do Ministra Finansów w zakresie przepisów prawa podatkowego w kontekście tworzonych struktur off – shore.
Od 2008 r. Anna Adamczyk jest wykładowcą na wielu szkoleniach i konferencjach o tematyce korporacyjnej. Świadczy usługi szkoleniowe dla takich podmiotów jak m.in. KPMG, Deloitte, Pricewaterhause Coopers, Akademia Stosowania Prawa.

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.
Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Sopot
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 270 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
