19. Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

O szkoleniu

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Sprawność organizacji biura obsługi władz spółki wpływa na szybkość, przejrzystość i spójność działania zarządu oraz rady nadzorczej. Najnowsze regulacje prawne, jak również doskonalenie procesów wewnątrz organizacji przynosi wiele możliwości i zarazem wątpliwości, w jakim kierunku rozwijać pracę biura zarządu.

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Letniej Szkoły Biura Zarządu i Rady Nadzorczej.  Jak w poprzednich latach, także w tym roku warsztaty poprowadzą wybitni eksperci zajmujący się kwestiami efektywnej obsługi organów korporacyjnych.

Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to wiedza, wymiana praktycznych doświadczeń oraz efektywne rozwiązania sprawdzone w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych oraz zweryfikowane przed sądami. 

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Poznasz kluczowe zmiany w prawie w 2025 mające wpływ na funkcjonowanie spółek kapitałowych,
  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania grup spółek, ich struktur, praw i obowiązków spółek dominujących oraz zależnych,
  • Nauczysz się poprawnie sporządzać protokoły i dokumenty korporacyjne,
  • Poznasz nowe obowiązki dla pracodawców w zakresie przeciwdziałania mobbingowi,
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki w zakresie odpowiedzialności członków zarządu wobec innych organów, wierzycieli i podmiotów zewnętrznych po nowelizacji.
Kto powinien wziąć udział?
  • Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • Kierownicy działów organizacyjno-prawnych,
  • Szefowie komórek nadzoru właścicielskiego,
  • Managerowie w biurach obsługi organów spółki,
  • Dyrektorzy departamentów prawnych 

Program szkolenia

DZIEŃ 1 / 12 CZERWCA 2025

9.30      Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00    Rozpoczęcie zajęć

Grupa spółek – praktyczne aspekty funkcjonowania

  • grupa spółek – definicja i powstanie
  • spółka dominująca oraz spółka zależna
  • wiążące polecenie dotyczące prowadzenia spraw spółki
  • uprawnienia spółki dominującej
  • rada nadzorcza spółki dominującej – nowe obowiązki i uprawnienia
  • sprawozdanie o powiązaniach tej spółki ze spółką dominującą
  • wspólnik albo akcjonariusz mniejszościowy spółki zależnej – uprawnienia
  • odpowiedzialność spółki dominującej wobec spółki zależnej
  • odpowiedzialność spółki dominującej za szkodę wyrządzoną wierzycielowi spółki zależnej

Współpraca z rejestrami – KRS i CRBR

  • zasady składnia wniosków do KRS
  • opłaty w postepowaniu rejestrowym
  • akta rejestrowe i zbiory dokumentów
  • elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
  • przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
  • kto jest beneficjentem rzeczywistym?
  • CRBR – zgłoszenie wniosków i terminy 

Wynagrodzenia członków organów oraz świadczenia akcjonariuszy i wspólników

  • wynagrodzenie członków zarządu i formy zatrudniania członków zarządu
  • wynagrodzenie członków rady nadzorczej
  • świadczenie wspólników i akcjonariuszy na rzecz spółki
  • dywidenda i uprawnienia osobiste

Akcjonariusze i wspólnicy w relacjach ze spółką kapitałową oraz organami

  • sprzedaż udziałów i sprzedaż akcji
  • prawo do kontroli i prawo do informacji
  • księga udziałów i rejestr akcjonariuszy
  • świadectwo rejestrowe

Zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie – pozycja ustrojowa, prawa i obowiązki

  • kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
  • nabycie nieruchomości i środków trwałych
  • obowiązek zwołania zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenie
  • żądanie mniejszościoraz sądowe upoważnienie do zwołania
  • zwyczajne i nadzwyczajne zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie
  • zwoływanie posiedzeń, ustalanie porządku obrad, miejsce zgromadzenia
  • udział w zgromadzeniu wspólników przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej
  • przebieg posiedzenia
  • zaskarżanie uchwał zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie

Protokół ze zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia

  • jak powinien być odnotowany w protokole fakt zgłoszenia sprzeciwu?
  • podjęcie uchwały przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
  • głosowanie jawne i głosowanie tajne
  • jakie elementy powinien zawierać protokół ZW/WZ?
  • księga protokołów ZW/WZ
  • stwierdzenie prawidłowości zwołania w protokole
  • dowody zwołania
  • lista obecności
  • forma protokołu – pisemna i akt notarialny
  • kto ma dostęp do protokołów?

Protokół z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej

  • jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
  • kogo i jak zapraszamy na posiedzenie zarządu i rady nadzorczej?
  • nieformalne posiedzenia rady nadzorczej
  • sprzeczny interes członka rady nadzorczej lub członka zarządu
  • kadencja i mandat – sposób liczenia
  • kto podpisuje protokół?

Zaskarżanie uchwał zgromadzenia wspólników, walnego zgromadzenia, zarządu i rady nadzorczej

  • powództwo o uchylenie uchwały
  • legitymacja czynna – prawo do wytoczenia powództwa
  • termin powództwa o uchylenie uchwały
  • powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
  • powództwo w trybie art. 189 KPC
  • skuteczność wyroku i skutki dla spółki

16.00 – Zakończenie 1. dnia zajęć

DZIEŃ 2 / 13 CZERWCA 2025

09.00   Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
09.30    Rozpoczęcie zajęć

Kluczowe zmiany w prawie w 2025 (zrealizowane i planowane) mające wpływ na funkcjonowanie spółek kapitałowych

  • projekt nowelizacji KSH szczególnie istotny dla podmiotów emitujących akcje, jak również podmiotów prowadzących rejestry akcjonariuszy
  • wzmocnienie ochrony akcjonariuszy i transparentności
  • dostosowanie regulacji do zmian związanych z dematerializacją akcji
  • zwiększenie obowiązków informacyjnych
  • Wzmocnienie nadzoru sądowego
  • uproszczenie systemu prawnego – likwidacja podziału na akcje imienne i na okaziciela
  • e – doręczenia – nowa rzeczywistość od stycznia 2025 – jedyny sposób komunikacji pomiędzy organami i sądami a przedsiębiorcami w praktyce
  • PKD 2025 – kluczowe zmiany i obowiązki w tym zakresie dla przedsiębiorców
  • Pay Gap Transparency – przygotuj się na jawność wynagrodzeń
  • NIS2 – nowe obowiązki w cyberbezpieczeństwie.
  • szacowanie ryzyka wystąpienia incydentu w zakresie cyberbezpieczeństwa
  • wdrożenie polityki szacowania ryzyka
  • zapewnienie bezpieczeństwa systemu informacyjnego
  • zbieranie informacji o cyberzagrożeniach
  • zarządzanie incydentami
  • stosowanie mechanizmów zapewniających poufność, integralność, dostępność i autentyczność danych przetwarzanych w systemie informacyjnym
  • regularne przeprowadzanie aktualizacji oprogramowania itp.
  • nowe zasady w zatrudnieniu cudzoziemców – od kiedy?
  • kodeks pracy – planowana zmiana dotycząca zasad naliczania stażu pracy
  • nowe obowiązki dla pracodawców w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
  • ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – prace nad nowymi rozwiązaniami

Nowe wyzwania po nowelizacji KSH dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

  • znane nam są regulaminy organów spółek, a co z regulaminem Biura Zarządu i Rady Nadzorczej? Czy warto wprowadzić w spółce taki dokument jako część dokumentacji korporacyjnej?
  • regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej – jakie znaczenie mogą mieć regulaminy dla poszczególnych członków organów Spółki. Jaka jest ich rola w codziennym sprawowaniu funkcji członka organu?
  • przygotowanie i uchwalenie regulaminów – jakie zapisy wprowadzić, by regulamin nie był tylko „kalką” KSH, ale praktyczną „road map” dla członków organów
  • reprezentacja spółki – zasady i wyjątki, pełnomocnictwa, prokura
  • protokoły z posiedzeń organów spółki: nowe zasady, zdania odrębne, preambuła – narzędzia ochrony członków Zarządu
  • nowe obowiązki informacyjne Zarządu i sankcje za ich nierealizowanie – wprowadzenie zasad zapytań o informacje do ładu korporacyjnego.

Odpowiedzialność członków zarządu wobec innych organów, wierzycieli i podmiotów zewnętrznych po nowelizacji – case study

  • zakres przedmiotowy odpowiedzialności – czyli za co konkretnie odpowiada Zarząd wobec kogo i na jakiej podstawie
  • ryzyko w biznesie jako nieodzowny element pełnienia funkcji członka zarządu – ale jak się zabezpieczyć, jak zminimalizować to ryzyko aby konsekwencje podejmowanych decyzji nie uderzały w majątki członków zarządu
  • podział kompetencji wśród Członków Zarządu – czy chroni przed odpowiedzialnością i czy jest potrzebny?
  • odpowiedzialność za nieprzekazywanie informacji
  • podwyższona staranność i lojalność członka Zarządu wobec spółki – o co chodzi ?
  • identyfikacja obszarów mających największy wpływ na zakres odpowiedzialności
  • odpowiedzialność cywilna, karna, administracyjna Zarządu
  • odpowiedzialność wobec wierzycieli
  • odpowiedzialność wobec organów państwowych
  • czy zewnętrzne ekspertyzy pomogą / chronią Zarząd czy nie?
  • absolutorium dla członka Zarządu lub Rady Nadzorczej – uchwała „za” albo „przeciw” – praktyczne konsekwencje

15.30 – Zakończenie szkolenia


Metody:
  • Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to seria specjalnie dobranych prelekcji i dyskusji oraz warsztatów, analizy kazusów, przepisów prawa oraz orzecznictwa.

Czas trwania

Dzień pierwszy:

10:00 - 16:00

Dzień drugi:

9:30 - 15:30

Prelegenci

0
mec. Anna Drab (Adamczyk)

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.

Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.

Dotychczasowa praktyka zawodowa Anny Adamczyk obejmuje przede wszystkim:

  • prowadzeniem stałej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych z wyłączeniem prawa podatkowego;
  • tworzenie, przekształcanie oraz likwidacja nowych spółek i innych podmiotów gospodarczych;
  • bieżące doradztwo na rzecz władz spółek handlowych: organów właścicielskich, nadzorczych i zarządzających oraz indywidualnych członków tych organów;
  • sporządzaniem  opinii prawnych, uwzględniających aktualny stan prawny, krytyczne poglądy doktryny oraz najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa spółek, prawa cywilnego oraz prawa pracy;
  • przygotowywaniem  umów zarówno w języku polskim jak i angielskim;
  • przygotowywanie  dokumentów korporacyjnych (umowy, statuty, regulaminy) w tym porozumienia wspólników;
  • przygotowywanie  pism procesowych we wszystkich instancjach;
  • reprezentacja Klientów przez sądami powszechnymi;
  • pełna obsługa prawna w zakresie tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową z wykorzystaniem struktur off-shore, w tym w szczególności: na Cyprze, w Luksemburgu, w Liechtensteinie, Szwajcarii, Holandii, na Malcie, Antylach Holenderskich;
  • przygotowywanie projektów wniosków o interpretację indywidualną do Ministra Finansów w zakresie przepisów prawa podatkowego w kontekście tworzonych struktur off – shore.

Od 2008 r. Anna Adamczyk jest wykładowcą na wielu szkoleniach i konferencjach o tematyce korporacyjnej. Świadczy usługi szkoleniowe dla takich podmiotów jak m.in. KPMG, Deloitte, Pricewaterhause Coopers, Akademia Stosowania Prawa.

1
mec. Romana Pietruk

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Haffner

Sopot

woj. pomorskie

Rejestracja

Cena 1
3 106
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 270 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

B.U.R.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!