O szkoleniu
Większość z nas uznaje reklamację za problem. Może lepiej jednak patrzeć na to jak na szansę! Ujawnienie słabego punktu naszego procesu lub produktu daje możliwość jego poprawienia i ustrzeżenia się przez podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Aby zrobić to dobrze warto sięgnąć po uznane narzędzie, jakim jest 8D.
Dzięki sprawdzonej strukturze pozwala uchronić klienta jak i naszą organizację przed negatywnymi skutkami niedoskonałości, które wydostały się poza mury naszej firmy. Nie ważne czy klient pracuje wg standardów AIAG (CQI20) czy VDA (8D VDA). Droga przy obsłudze reklamacji zawsze wiedzie przez 8D.
I jak wiadomo warto uczyć się od praktyków.
Szkolenie ma na celu:
- Przekazanie wiedzy na temat metody 8D
- Przećwiczenie narzędzi wspomagających
- Zrozumienie struktury zespołu oraz ról
- Ukształtowanie postawy pro-jakościowej
Co zyskujesz?
Możliwość sprawdzenia w praktyce każdego z narzędzi pomocniczych 8D.
Zapoznanie się z licznymi przykładami (wiedza do natychmiastowego stosowania).
Udział w pełnowymiarowych warsztatach, których efektem jest wypełniony raport.
Program zajęć został napisany w taki sposób, aby zmaksymalizować praktykę. Aż 60% to ćwiczenia oraz warsztaty skupione na prawdziwych zastosowaniach.
Program został napisany z myślą o:
- Inżynierach jakości
- Inżynierach procesu
- Pracownikach logistyki
- Kierownictwo średniego szczebla
Program szkolenia
1. Cykl PDCA w służbie rozwiązywania problemów.
2. 8D:
2.1 Odniesienia do AIAG oraz VDA.
2.2 Proces, metoda, raport.
2.3 Podstawowe założenia
3. D0: Identyfikacja problemu.
4. D1: Powołanie zespołu.
4.1Struktura oraz role.
4.2 Dobór członków zespołu.
5. D2: Opis problemu:
5.1 Zastosowanie narzędzi 5W2H oraz Is/IsNot.
5.2 Tworzenie planu zbierania danych.
5.3 Metoda ABC.
6. D3: Tymczasowe działania korygujące:
6.1 Ocena ryzyka.
6.2 Rodzaje oraz wybór działań natychmiastowych.
6.3 Ocena skuteczności oraz skutków niepożądanych.
7. D4: Identyfikacja przyczyn źródłowych:
7.1 Burza mózgów / 635.
7.2 Ishikawa/FTA.
7.3 Ocena ekspercka.
7.4 Pareto.
7.5 Porównywanie parami.
7.6 5Why.
7.7 Drill Deep / 3L5Why.
8 D5: Opracowanie działań korygujących.
8.1 Matryca decyzyjna
8.2 Tworzenie planu działań
9. D6: Wdrożenie oraz walidacja działań:
9.1 Rola sponsora oraz lidera.
9.2 Wykres Gantta
10 D7: Działania prewencyjne.
10.1 Standaryzacja działań.
10.2 Read accross/ Look accross.
10.3 Lesson Learned.
11. D8: Wnioski i uznanie zespołu:
11. 1 Ocena raportu.
11.2 Korzyści płynące z uznania wysiłków zespołu.
Jeżeli chcesz możemy pracować na Twoim przykładzie/problemie. Wtedy dodatkową wartością dla Twojej organizacji będzie gotowy raport 8D.
Program opiera się na wymagania opisanych w podręczniku 8D Problem Solving VDA.
Pozwala na spełnienie wymagań takich koncernów jak Mercedes, BMW, Volkswagen.
Czas trwania
Godzina rozpoczęcia: 9:00
Godzina zakończenia: 16:00
Łączny czas zajęć: 14 godzin
Prelegenci
Trener: Rafał Rakoczy
Tematyką problem solving zajmuje się od 2011 roku. Wierzy że zarządzanie jakość to nie narzędzia a proces. Z wykształcenia inżynier budowy maszyn, trener i konsultant, pasjonat metody Six Sigma. W czasie swojej drogi zawodowej współpracował z takimi koncernami jak BMW, Audi, JLR czy Stellantis.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagani techniczne:
- przeglądarka internetowa Edge lub Chrome
- komputer z dostępem do Internetu
- Zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem
Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na platformie szkoleniowej. Uczestnik będzie mógł je pobrać w trakcie trwania szkolenia.
Wymagani techniczne:
- przeglądarka internetowa Edge lub Chrome
- komputer z dostępem do Internetu
- Zestaw słuchawkowy wraz z mikrofonem
Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na platformie szkoleniowej. Uczestnik będzie mógł je pobrać w trakcie trwania szkolenia.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- konsultacje indywidualne
- 5.75% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 11.49% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest przesłanie zgłoszenia na minimum 5 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie wciągu 48h oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na min 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia.
- Nazwa firmy: D4R Rafał Rakoczy
- Ulica i nr: ul. Kolorowa 22
- Kod pocztowy: 38-500
- Miejscowość: sanok
- Numer NIP: 6871779567