O szkoleniu
• Zapoznanie uczestników z zasadami zarządzania jakością
• Omówienie etapów wdrażania Systemu Zarządzania Jakością i przejścia na normę ISO 9001:2015
• Zapoznanie uczestników z wymaganiami normy ISO 9001:2015
• Zapoznanie uczestników z zakresem obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Pełnomocnika / Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015
• Zapoznanie uczestników z istotą, celem, rodzajami, planowaniem i metodyką prowadzenia auditów wewnętrznych Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015
• Przygotowanie przyszłych Pełnomocników / Auditorów wewnętrznych do efektywnego sprawowania tej funkcji w organizacji
Szkolenie skierowane jest do kandydatów zainteresowanych uzyskaniem kwalifikacji do pełnienia funkcji Auditora wewnętrznego / Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015, pragnących zdobyć wiedzę dotyczącą opracowywania dokumentacji, wdrażania, utrzymania i nadzorowania oraz zasad i metod oceny Systemu Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015. Ukończenie szkolenia i zdanie egzaminu uprawnia do pełnienia funkcji Auditora wewnętrznego / Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE:
a. Pojęcie jakości
b. Definicja ISO
c. Norma ISO 9001
d. System Zarządzania Jakością
2. ETAPY WDRAŻANIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
a. procedura przejścia na normę ISO 9001:2015
b. powołanie pełnomocnika ds. SZJ i szkolenia przygotowawcze
c. ustanowienie polityki i celów jakości
d. dokumentowanie systemu
e. prace wdrożeniowe
f. wybór i szkolenie audytorów wewnętrznych
g. audyt wewnętrzny
h. przegląd zarządzania
i. audyt zewnętrzny
3. ZASADY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
a. Orientacja na klienta
b. Przywództwo
c. Zaangażowanie ludzi
d. Podejście procesowe
e. Podejście systemowe do zarządzania
f. Ciągłe doskonalenie
g. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów
h. Wzajemne korzystne powiązania z dostawcami
4. WYMAGANIA NORMY ISO 9001.
a. omówienie zmian w normie ISO 9001:2015
b. Kontekst organizacji
c. Przywództwo
d. Planowanie
e. Wsparcie
f. Funkcjonowanie
g. Ocena funkcjonowania
h. Doskonalenie
5. WYMAGANIA STAWIANE PEŁNOMOCNIKOWI DS. SZJ WG ISO 9001:2015
a. Trudności w pełnieniu funkcji Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością
b. Zakres obowiązków
c. Uprawnienia
d. Odpowiedzialność
e. Cechy dobrego Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością
6. DEFINICJA I RODZAJE AUDYTÓW (DYSKUSJA)
7. PROCEDURA AUDYTU WEWNĘTRZNEGO (STUDIUM PRZYPADKU) WG ISO 19011.
a. Inicjowanie auditu
b. Przeprowadzenie przeglądu dokumentów
c. Przygotowanie do działań auditowych
d. Przeprowadzenie działań auditowych na miejscu
e. Przygotowanie, zatwierdzenie i rozpowszechnianie raportu z auditu
f. Zakończenie auditu
g. Przeprowadzenie działań poauditowych
8. METODYKA I TECHNIKI AUDYTOWANIA (WARSZTATY).
a. Skuteczne prowadzenie rozmów
a. Umiejętne sporządzanie notatek
b. Poprawne zbieranie dowodów audytowych
9. KOMPETENCJE AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO (PRZYKŁADY)
a. Zakres obowiązków
b. Rola audytora s procesie ciągłego doskonalenia
c. Trudności w przeprowadzaniu audytów
d. Cechy profesjonalnego audytora
10. TEST POTWIERDZAJĄCY ZDOBYCIE KWALIFIKACJI PEŁNOMOCNIKA I AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WG ISO 9001:2015.
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
W przypadku szkoleń otwartych stacjonarnych, terminy i ceny dostępne na www.quality.com.pl/harmonogram.pdf prosimy o zgłoszenie najpóźniej na 10 dni przed planowanym terminem szkolenia.
W przypadku szkoleń zdalnych, terminy uzgadniane są z zainteresowanymi uczestnikami (możliwe szkolenia indywidualne).
W przypadku szkoleń zamkniętych w siedzibie klienta, terminy i koszty ustalane indywidualnie (cena zależna od zakresu szkolenia, ilości dni, liczby uczestników i lokalizacji klienta).
- Nazwa firmy: Centrum QUALITY
- Ulica i nr: ul. Walońska 7/4
- Kod pocztowy: 50-413
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 6912277562