O szkoleniu
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w jednostkach samorządu terytorialnego zakresie programów finansowanych z Funduszu Solidarnościowego tj. programu AOON „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” i programu OW „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025 oraz ich prawidłowego ich ujęcia w budżecie (lub poza budżetem) jednostki samorządu terytorialnego oraz w księgowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek bezpośrednio realizujących te zadania w roku 2025.
Szkolenie dla Jednostek Samorządu Terytorialnego, ich urzędów oraz Jednostek Pomocy Społecznej bezpośrednio realizujących zadania obu programów.
Program szkolenia
AOON i opieka wytchnieniowa w księgowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
Szkolenie Programy Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością i Opieka wytchnieniowa - nieprawidłowości występujące w budżecie i w księgowości zadań finansowanych z funduszu solidarnościowego.
Jak zaksięgować w księgach urzędu lub jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW jako środki pozabudżetowe, na jakie konta - 840, 760 czy 853 i 136, 853 i 135?
Schematy księgowań na organie budżetowym, w urzędzie i w jednostce pomocy społecznej.
1. Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025” – podstawa prawna programu.
2. Program „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025 – podstawa prawna programu.
3. Czym jest państwowy fundusz celowy powstały z dniem 1 stycznia 2019 r. na podstawie ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym - zasady funkcjonowania państwowych funduszy celowych w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych i zakres zastosowania art. 127 ustęp 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych do Funduszu Solidarnościowego.
4. Zasady funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej bezpośrednio realizujących program – budżet jako podstawa działalności gminy, powiatu, województwa i czym ograniczone jest prawo do zaciągania zobowiązań dot. AOON i OW.
5. Dwie ustawowe formy finansowania zadań jednostek samorządu terytorialnego z państwowych funduszy celowych - zakres zastosowania paragrafu 217, 244, 626, 635 do prawidłowego ujęcia środków Funduszu Solidarnościowego w budżetach jednostek samorządu terytorialnego.
6. Jak czytać art. 10 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym skoro wg. tego przepisu nie stosuje się art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego?
7. Czy środki na realizację programu AOON i OW są środkami pozabudżetowymi?
8. Czy dysponent Funduszu Solidarnościowego zapomniał o art. 127 ustęp 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych? - jakie błędy od lat popełnia dysponent Funduszu Solidarnościowego
9. Jak zaksięgować w księgach urzędu lub jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW jako środki pozabudżetowe – konta 840 i 760 czy konta 853 i 136, a może konta 853 i 135?
10. Jak zaksięgować w księgach organu, urzędu, jednostki pomocy społecznej środki na finansowanie programu AOON i OW jako dochody i wydatki budżetowe – schematy księgowań na organie budżetowym, w urzędzie i w jednostce pomocy społecznej.
11. Szczególna rola paragrafu 9 rozporządzenia MRiF ws. Rachunkowości i planów kont (…) oraz szczególna rola art.249 ustęp 3 ustawy o finansach publicznych – kto ma księgować AOON i OW.
12. Sprawozdawczość budżetowa i finansowa – prawidłowe ujęcie programu AOON i OW w sprawozdaniu typu RB i w sprawozdaniu finansowym.
Odpowiedzi na pytania.
Czas trwania
9.00-13.00
Forma zajęć
Prelegenci

Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Jako konsultant i wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów i Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
