O szkoleniu
Asertywność to wyrażanie Twoich oczekiwań, potrzeb, emocji oraz mówienie o nich, w taki sposób, który nie narusza granicy, przestrzeni, uczuć czy praw innych osób.
W teorii takie proste, jednak w praktyce nieco bardziej skomplikowane podejście do naszych działań. Zarówno w życiu prywatnym jak i w pracy często spotykamy się z różnymi postawami i zachowaniami, które nie do końca są dla nas akceptowalne. Często może nie potrafimy dokładnie określić co nam nie odpowiada, częściej mówimy „Czuję się niekomfortowo”, „nie wiem jak inaczej mogę zareagować kiedy ktoś próbuje mnie namówić do czegoś czego nie chcę”, „nie wiem jak i czy w ogóle mogę powiedzieć NIE” czy też „dla świętego spokoju się zgodzę”.
Różne sytuacje wymagają od nas różnych zachowań, warto jednak wiedzieć jakie mamy możliwości i jak zadbać o siebie w różnych trudnych sytuacjach. Jak możemy stawiać granice, kiedy być bardziej uległym a kiedy bardziej stanowczym.
Poszczególne narzędzia i techniki zostaną dospawane do oczekiwań i potrzeb uczestników warsztatów.
Cel szkolenia:
• Poznanie czym jest, a czym nie jest asertywność
• Poznanie różnic pomiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, uległymi i manipulacyjnymi
• Analiza własnych reakcji w codziennym działaniu
• Poznanie i przećwiczenie proaktywnej komunikacji asertywnej
• Poznanie i przećwiczenie reaktywnych technik asertywnych
• Trening umiejętności reakcji asertywnych w różnorodnych sytuacjach
.
Program szkolenia
Moduł I
W pierwszy module wspólnie zastanowimy się czym jest asertywność i czy to umiejętność wrodzona czy raczej nabyta. Uczestnicy przyjrzą się swoim działaniom i zachowaniom, spróbują ustalić własne granice działania w kontaktach z innymi, zarówno w pracy jak i życiu prywatnym.
I. Zrozumienie tematu asertywności
Czym jest, a czym nie jest asertywność
Nasze trudne sytuacje w codzienny działaniu
Granice - czym są i jak możemy je stawiać i o nie dbać
Moduł II
W tym module uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć i doświadczyć różnic pomiędzy obserwowalnymi zachowaniami, sprawdzą jak możemy rozpoznawać poszczególne zachowania na poziomie werbalnym i niewerbalnym.
I. Asertywność i inne zachowania
Model Harrisa - „ja jestem OK, Ty jesteś OK”
Źródła naszych zachowań
Konsekwencje oraz korzyści
Werbalne oznaki poszczególnych zachowań.
Moduł III
W kolejnym module uczestnicy będą zastanawiać się nad różnicą w postawie pro- i re-aktywnej w odniesieniu do bycia asertywnym. Uczestnicy poznają poszczególne narzędzia i przećwiczą je na swoich sytuacjach, które ich spotykają zarówno w pracy i i życiu prywatnym.
I. Bycie asertywnymi w komunikacji
Style komunikacji społecznej vs postawa asertywna
Asertywne wyrażanie własnym emocji, opinią i uczuć• Komunikat JA
• Technika NVC
• OdzwierciedlenieAsertywna prośba i odmowa
Obrona przed manipulacją - reaktywne techniki asertywne
Moduł IV
W ostatnim module uczestnicy poznają i przećwiczą na swoich sytuacjach poszczególne narzędzia asertywnej komunikacji. Podsumują warsztaty i przygotują swój osobisty plan działania dotyczący wdrażania i ćwiczenia poznanych narzędzi.
I. Informacja zwrotna - jak być asertywnym w jej udzielaniu
Informacja zwrotna pozytywna
Informacja zwrotna konstruktywna
II. Podsumowanie warsztatów
Action plan
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Trener biznesu, certyfikowany konsultant DISC D3, tłumacz języka angielskiego oraz nauczyciel języka angielskiego. Koncentruje się na wspieraniu rozwoju umiejętności miękkich na wszystkich poziomach zarządzania w firmach. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientem indywidualnym oraz grupami. Na sali szkoleniowej przepracowane ponad 7800 godzin, w tym ponad 750 godzin w języku angielskim. Spotkania indywidualne (coachingowe) to ponad 65 h pracy z klientem, również obcojęzycznym. Od marca 2020 roku pracuje również online, w języku polskim jak i angielskim - prowadzenie szkoleń, moderowanie spotkań biznesowych, wypracowywanie wspólnych rozwiązań oraz nauka j.angielskiego.
Absolwentka studiów filologicznych (Język Biznesu w WSZMiJO w Katowicach, Tłumacz Języka Angielskiego na Akademii Polonijnej w Częstochowie), studiów podyplomowych - Akademia Psychologii Biznesu (WSB w Chorzowie) oraz Akademia Trenerów Biznesu (Uniwersytet SWPS w Katowicach).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
