Autonomous Maintenance Certyfikowany Praktyk TPM – Moduł II

O szkoleniu

Podczas szkolenia przeprowadzane są zadania obsługi technicznej przypisane do operatorów produkcyjnych. Zbierane są dane i mierzone efekty wdrażanych metod konserwacyjnych. Podczas przeglądów prowadzone są działania mające na celu poznanie natury powstających zakłóceń i potencjalnych uszkodzeń. Warsztat AM swoim zakresem obejmuje zagadnienia związane z praktycznym wdrożeniem poszczególnych narzędzi mających na celu eliminację przyczyn źródłowych powstałych zdarzeń awaryjnych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • przeprowadzenie poszczególnych kroków AM na obszarze pilotażowym,
  • stworzenie standardów autonomicznej obsługi technicznej,
  • stworzenie dokumentacji autonomicznej obsługi technicznej,
  • stworzenie tablic wizualizacyjnych - ukazujących obsługę autonomiczną,
  • wdrożenie systemu Blue-Tag,
  • stworzenie systemu szkoleń operatorów za pomocą One Point Lesson,
  • stworzenie procedury wdrożenia AM w przedsiębiorstwie.
Kto powinien wziąć udział?

W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.

Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.

Program szkolenia

Dzień I

1. Wprowadzenie do AM

  • Definicja AM
  • Fakty i mity na temat systemu AM
  • 7 kroków wdrożenia AM
  • Niezrozumienie poszczególnych kroków w systemie AM

2. Strategia AM

  • Budowa strategii AM
  • Określenie misji dla filaru AM
  • Określenie celów przed wdrożeniem AM
  • Wybór odpowiednich KPI w filarze AM

3. Szkolenie operatorów

  • Techniki prowadzenia szkolenia przed wdrożeniem
  • Korzyści płynące dla operatorów
  • Rola operatora
  • Błędy popełniane w fazie przygotowania do wdrożenia AM

4. Wybór obszaru

  • Jakie czynnik brać pod uwagę w wyborze obszaru do wdrożenia AM?
  • Czy wszędzie stosować AM?
  • Kryteria brane pod uwagę przy wyborze obszaru wdrożenia AM
  • Praktyczne rady co robić a czego nie robić

5. Ocena ryzyka

  • Rodzaje ryzyka podczas implementacji AM
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrażania AM
  • Techniki szacowania ryzyka
  • Skutki i konsekwencje nieoszacowania ryzyka
  • Praktyczne przykłady co robić a czego nie robić

6. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 1 AM

  • Przygotowanie do przeprowadzenia kroku 1
  • Akcja czerwonych kartek
  • Budowa wstępnego planu eliminacji czerwonych kartek
  • Akcja na Gemba
  • Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 1 AM

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć strategię filaru AM oraz w jaki sposób stworzyć i przeprowadzić pierwsze kroki systemu AM.

1. Budowa strategii AM (warsztat)

  • Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru AM w przedsiębiorstwie
  • Określenie misji AM
  • Wyznaczenie celów dla AM
  • Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów AM
  • Wizualizacja strategii AM

2. Symulacja AM – Krok 1 (warsztat)

  • Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 1 AM
  • Akcja czerwona kartka
  • Wstępny plan działania
  • Realizacja działań na gemba
  • Budowa procedury przeprowadzenia kroku 1 AM
  • Analiza ryzyka podczas implementacji kroku 1 AM

 

Dzień II

7. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 2 AM

  • Definicja miejsc trudnodostępnych
  • Definicja źródeł zanieczyszczeń
  • Proces tworzenia działań doskonalących w ramach kroku 2 AM
  • Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 2 AM

8. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 3 AM

  • Czym jest standard inspekcji AM?
  • Porównanie podejść CLAIRS/CIL/NWRCZ w tworzeniu planu inspekcji AM
  • Techniki tworzenia dokumentacji przeglądowej AM
  • Wizualizacja punktów inspekcyjnych AM
  • Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 3 AM

9. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 4 AM

  • Zaangażowanie operatorów w inspekcje AM
  • 3 poziomowy model kompetencji operatorów w AM
  • Techniki angażujące operatorów w realizację przeglądów inspekcyjnych AM
  • Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 4 AM

10. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 5 AM

  • System zatwierdzania realizację przeprowadzenia inspekcji AM
  • Komunikacja Prod – UR
  • System Blue tag
  • System potwierdzania przeprowadzonych inspekcji
  • Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 5 AM

11. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 6 i 7 AM

  • Systematyczna kontrola systemu inspekcji AM
  • System doceniania operatorów w ramach AM
  • Skuteczność prowadzonych przeglądów AM przez produkcję – implementacja “Hall of Fame”
  • System utrzymania filaru AM
  • Audyt filaru AM
  • Wizualizacja wyników audytu filaru AM

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak wdrożyć poszczególne kroki AM oraz w jaki sposób utrzymywać i rozwijać system AM.

3. Symulacja AM – Krok 2 – 5 (warsztat)

  • Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 2 do 4 AM
  • Eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudnodostępnych
  • Budowa standardowego planu inspekcji AM
  • Tworzenie treści szkoleniowych dla operatorów OPL
  • Budowa systemu kontroli przeprowadzonej inspekcji AM
  • Wdrożenie systemu Blue Tag
  • Metody komunikacji Prod – UR tradycyjne czy nowoczesne?

4. Utrzymanie i rozwój systemu AM (warsztat)

  • Techniki oceniające funkcjonowanie systemu AM
  • Budowa arkusza audytującego system AM
  • Wizualizacja wyników audytu
  • Metodyka przeglądu strategii oraz ustalanie nowych celów w ramach rozwoju AM

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Europeum

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
netto
2 100
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: WoMa Solution
  • Ulica i nr: Arkadia 8
  • Kod pocztowy: 67-100
  • Miejscowość: Nowa Sól
  • Numer NIP: 8251031396

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!