O szkoleniu
Podczas szkolenia przeprowadzane są zadania obsługi technicznej przypisane do operatorów produkcyjnych. Zbierane są dane i mierzone efekty wdrażanych metod konserwacyjnych. Podczas przeglądów prowadzone są działania mające na celu poznanie natury powstających zakłóceń i potencjalnych uszkodzeń. Warsztat AM swoim zakresem obejmuje zagadnienia związane z praktycznym wdrożeniem poszczególnych narzędzi mających na celu eliminację przyczyn źródłowych powstałych zdarzeń awaryjnych.
Cele szkolenia:
- przeprowadzenie poszczególnych kroków AM na obszarze pilotażowym,
- stworzenie standardów autonomicznej obsługi technicznej,
- stworzenie dokumentacji autonomicznej obsługi technicznej,
- stworzenie tablic wizualizacyjnych - ukazujących obsługę autonomiczną,
- wdrożenie systemu Blue-Tag,
- stworzenie systemu szkoleń operatorów za pomocą One Point Lesson,
- stworzenie procedury wdrożenia AM w przedsiębiorstwie.
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Program szkolenia
Dzień I
1. Wprowadzenie do AM
- Definicja AM
- Fakty i mity na temat systemu AM
- 7 kroków wdrożenia AM
- Niezrozumienie poszczególnych kroków w systemie AM
2. Strategia AM
- Budowa strategii AM
- Określenie misji dla filaru AM
- Określenie celów przed wdrożeniem AM
- Wybór odpowiednich KPI w filarze AM
3. Szkolenie operatorów
- Techniki prowadzenia szkolenia przed wdrożeniem
- Korzyści płynące dla operatorów
- Rola operatora
- Błędy popełniane w fazie przygotowania do wdrożenia AM
4. Wybór obszaru
- Jakie czynnik brać pod uwagę w wyborze obszaru do wdrożenia AM?
- Czy wszędzie stosować AM?
- Kryteria brane pod uwagę przy wyborze obszaru wdrożenia AM
- Praktyczne rady co robić a czego nie robić
5. Ocena ryzyka
- Rodzaje ryzyka podczas implementacji AM
- Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrażania AM
- Techniki szacowania ryzyka
- Skutki i konsekwencje nieoszacowania ryzyka
- Praktyczne przykłady co robić a czego nie robić
6. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 1 AM
- Przygotowanie do przeprowadzenia kroku 1
- Akcja czerwonych kartek
- Budowa wstępnego planu eliminacji czerwonych kartek
- Akcja na Gemba
- Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 1 AM
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć strategię filaru AM oraz w jaki sposób stworzyć i przeprowadzić pierwsze kroki systemu AM.
1. Budowa strategii AM (warsztat)
- Lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru AM w przedsiębiorstwie
- Określenie misji AM
- Wyznaczenie celów dla AM
- Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów AM
- Wizualizacja strategii AM
2. Symulacja AM – Krok 1 (warsztat)
- Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 1 AM
- Akcja czerwona kartka
- Wstępny plan działania
- Realizacja działań na gemba
- Budowa procedury przeprowadzenia kroku 1 AM
- Analiza ryzyka podczas implementacji kroku 1 AM
Dzień II
7. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 2 AM
- Definicja miejsc trudnodostępnych
- Definicja źródeł zanieczyszczeń
- Proces tworzenia działań doskonalących w ramach kroku 2 AM
- Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 2 AM
8. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 3 AM
- Czym jest standard inspekcji AM?
- Porównanie podejść CLAIRS/CIL/NWRCZ w tworzeniu planu inspekcji AM
- Techniki tworzenia dokumentacji przeglądowej AM
- Wizualizacja punktów inspekcyjnych AM
- Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 3 AM
9. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 4 AM
- Zaangażowanie operatorów w inspekcje AM
- 3 poziomowy model kompetencji operatorów w AM
- Techniki angażujące operatorów w realizację przeglądów inspekcyjnych AM
- Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 4 AM
10. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 5 AM
- System zatwierdzania realizację przeprowadzenia inspekcji AM
- Komunikacja Prod – UR
- System Blue tag
- System potwierdzania przeprowadzonych inspekcji
- Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 5 AM
11. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 6 i 7 AM
- Systematyczna kontrola systemu inspekcji AM
- System doceniania operatorów w ramach AM
- Skuteczność prowadzonych przeglądów AM przez produkcję – implementacja “Hall of Fame”
- System utrzymania filaru AM
- Audyt filaru AM
- Wizualizacja wyników audytu filaru AM
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak wdrożyć poszczególne kroki AM oraz w jaki sposób utrzymywać i rozwijać system AM.
3. Symulacja AM – Krok 2 – 5 (warsztat)
- Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 2 do 4 AM
- Eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudnodostępnych
- Budowa standardowego planu inspekcji AM
- Tworzenie treści szkoleniowych dla operatorów OPL
- Budowa systemu kontroli przeprowadzonej inspekcji AM
- Wdrożenie systemu Blue Tag
- Metody komunikacji Prod – UR tradycyjne czy nowoczesne?
4. Utrzymanie i rozwój systemu AM (warsztat)
- Techniki oceniające funkcjonowanie systemu AM
- Budowa arkusza audytującego system AM
- Wizualizacja wyników audytu
- Metodyka przeglądu strategii oraz ustalanie nowych celów w ramach rozwoju AM
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: WoMa Solution
- Ulica i nr: Arkadia 8
- Kod pocztowy: 67-100
- Miejscowość: Nowa Sól
- Numer NIP: 8251031396