Buduj Employee Journey Map

O szkoleniu

Jedną z metod, która pozwala zrozumieć rotację czy brak zaangażowania pracowników jest przyjrzenie się doświadczeniom pracownika ( Employee Experience – EX). Jest to HR-owy ekwiwalentem doświadczenia klienta (Customer Experience-CX). By to zrobić potrzebne jest zwizualizowanie całej ścieżki podróży pracownika czyli Employee Journey Map.

Pracownik przechodzi przez procesy firmowe: rekrutację, on-boarding i off-boarding, szkolenia i transfer wiedzy, komunikację wewnętrzne, system benefitów, możliwość rozwoju, awansu i podwyżek wynagrodzenia. Prostym narzędziem pozwalającym zrozumieć doświadczenia pracownika w tej drodze jest zbudowanie jego ścieżki czyli Employee Journey Mapping.

Jak będzie wyglądało szkolenie?

  • Szkolenie trwa 2 dni po 6 godzin czyli łącznie 12 godzin
  • Spotkania będą się odbywać dzień po dniu.
  • Będziemy je prowadzić przy użyciu Zooma (wystarczy kliknąć w link, który Ci wyślemy, żeby dołączyć do spotkania)
  • Praktyczna nauka będzie się odbywać w narzędziu MIRO- wcześniej dostaniesz instrukcję jak się poruszać
  • Spotkania są interaktywne – będzie okazja do dyskusji i współpracy z prowadzącymi i uczestnikami(czkami), dlatego będzie Ci potrzebny sprawny mikrofon i kamera
  • Na zakończenie dostaniesz od nas certyfikat i paczkę materiałów oraz zestaw polecanych przez nas źródeł na temat mapowania podróży
  • Bonus: dla każdego uczestnika/czki możliwość 60 min. bezpłatnej konsultacji jako follow-up do szkolenia
  • Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up).

Mapowanie, czyli graficzne przedstawienie procesu, jest wizualizacją emocji, opinii, wrażeń, zachowań, nawyków i potrzeb pracowników w całym „cyklu życia” w firmie. Niektóre programy dotyczące budowania doświadczenia pracowników (employee experience management) rozpoczynają się i kończą na ankiecie zaangażowania – pojedynczej, najczęściej wysyłanej raz do roku. To stanowczo za mało!

Mapowanie podróży pracownika (jako część EXM) pozwala zdefiniować momenty, które mają największe znaczenie dla pracownika i organizacji (punkty styku, momenty interakcji pracownika z organizacją), od employer brandingu, przez rekrutację i całą drogę do awansu i rozwoju kariery, aż do wyjścia.
Firma zaczyna rozumieć, co można zrobić, aby poprawić doświadczenia ludzi na każdym etapie.

Zapraszamy Cię na praktyczne szkolenie Buduj Employee Journey Map. Zaprojektuj Employee Journey Map krok po kroku i od razu wykorzystaj tę wiedzę do pracy nad konkretnym wyzwaniem.

Dlaczego warto wziąć udział?

Jakie korzyści ma Twoja firma z Employee Journey Mapp?

  • umiejętność zwinnego reagowania na dynamikę procesów, zachodzących w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • zatrzymanie talentów i wzrost konkurencyjności firmy jako pracodawcy
  • zmniejszenie kosztów związanych z rotacją
  • wpływ na wzrost zaangażowania pracowników, co przekłada się wprost na zyski firmy
  • wzrost skuteczności działań w obszarze EB
  •  zwiększenie poziomu lojalności pracowników
  • zwiększenie efektywności biznesowej organizacji

Jakie korzyści ma pracownik?

  • wzrost zaangażowania
  • wzrost satysfakcji z pracy
  • poczucie, że potrzeby pracownika są zauważane przez organizację i brane pod uwagę
  • poczucie docenienia
  • zwiększenie efektywności pracy

Wspólne korzyści:

  • wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych firmy
  • budowanie kultury organizacji, w której ważne jest wzajemne zrozumienie celów i potrzeb
  • budowanie zaangażowanej i lojalnej kadry
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Specjalistów, menagerów odpowiedzialnych za przebieg konkretnych procesów (candidate experience, on-boarding, szkolenia)
  • Dla liderów mniejszych firm i organizacji, którzy chcieliby lepiej odpowiadać na potrzeby swojego zespołu.
  • HR managerów i HR Business Partnerów
  • Specjalistów, menagerów odpowiedzialnych za people & culture & talent
  • Specjalistów, menagerów odpowiedzialnych za learning & development
  • Dla osób z obszaru CX, które chcą rozwijać swoje kompetencje o EX
  • Dla osób, które szukają pomysłu na nowy zawód
  • EB managerów i specjalistów

Program szkolenia

Czym jest Employee Experience?

  • Definicje
  • Przykłady
  • Zależności
  • Insighty

Czym jest employee journey mapping?

  • Definicje
  • Employee journey map – zapoznanie z procesem mapowania i wykorzystywanymi narzędziami
  • Persona
  • Procesy strategiczne i punkty styku
  • Największe bóle, momenty prawdy i szybkie wygrane

Nauka mapowania, czyli budowy wzorcowej Employee Journey Map w narzędziu MIRO

  • Metodyka budowy EJM by ProOptima – wprowadzenie i warsztat
  • Proces: analiza-synteza-analiza-synteza – całościowy model budowy EJM
  • Źródła informacji o pracownikach potrzebnych do stworzenia mapy.
  • Proces tworzenia EJM w firmie: Fazy, role, wyzwania. Przed, w trakcie i po mapowaniu.
  • Definiowanie scenariusza
  • Budowanie Persony
  • Określanie KPI
  • Wskaźniki tzw. „miękkie”
  • Jak przekładać rezultaty „miękkie” na „twarde”

Employee Journey Map i co dalej?

  • Warunki organizacyjne do tworzenia map: różnorodność, zasoby, cele.
  • Analiza wypracowanych map: moment, narzędzia, cele.
  • Przegląd i weryfikacja przebiegu podróży-kiedy jest czas na uzupełnienia i zmiany czy rewizję
    mapy?

Czas trwania

2 dni: 12h, 16 i 20 października

Prelegenci

Elżbieta Gierczyńska - enior tresner i konsultant jakości obsługi klienta, CX

Specjalizuje się w 3 obszarach:

  • Prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania zespołem: obsługi klienta, sprzedaży, CXM, zarzadzania zmianą, zarządzania reklamacjami, zarządzania call center. Mój konik to reklamacje, wyznaczanie celów i CXM.
  • Konsultowaniu doskonalenia procesów, optymalizacji, transformacji w dużych i średnich firmach – w tym Diversity and inclusion, Employee Experience (EX)
  • Pracy z wyższą kadrą menedżerską: dyrektorami, właścicielami firm, prezesami

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

1. Komputer z dostępem do Internetu
2. Zoom i Miro

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
4 900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Pro Optima Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Grzegórzecka 10B/205
  • Kod pocztowy: 31-530
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6751356692

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Pro Optima Sp. z o.o.
31-530 Kraków, Polska Grzegórzecka 10B/205

Organizator

Pro Optima Sp. z o.o.
31-530 Kraków, Polska
Grzegórzecka 10B/205
woj. małopolskie
Pro Optima wspiera firmy wdrażające strategię wyróżniania się i budowania długotrwałych relacji z klientami poprzez doskonalenie kultury kontaktu z klientami, rozwój kluczowych kompetencji kadry kierowniczej oraz zespołów pracowników. Propagujemy...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!