Certyfikowany Specjalista ds. obsługi Zarządu i Rady Nadzorczej

O szkoleniu

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
Dlaczego warto wziąć udział?

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do sprawnej, zgodnej z prawem i efektywnymi praktykami rynkowymi obsługi organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.

Po szkoleniu zostanie przeprowadzony test (on-line) obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.

Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.

Po szkoleniu uczestnicy będą mieć możliwość wzięcia udziału w egzaminie (on-line), obiektywnie potwierdzającym uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.

Kto powinien wziąć udział?
  • Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
  • Managerowie w biurach obsługi organów spółki
  • Specjaliści ds. obsługi władz spółki
  • Specjaliści ds. organizacyjnych

Program szkolenia

DZIEŃ 1 

09.30 – Rejestracja, kawa i herbata
10.00 –  Rozpoczęcie szkolenia

Statut i umowa spółki

  • Co zawiera statut/ umowa spółki?
  • Jakie postanowienia w statucie i umowie spółki są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?
  • Naruszenie postanowień statutu lub umowy spółki – skutki prawne
  • Zmiana statutu i umowy spółki – krok po kroku
  • Jaki wpływ ma treść statutu lub umowy spółki na funkcjonowanie zarządu lub rady nadzorcze?

Regulaminy w spółce kapitałowej

  • Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
  • Czy warto czy też  trzeba tworzyć regulaminy?
  • Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Jak wyglądają kwestie formalne związane z  przygotowaniem  i wdrożeniem  regulaminów?
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady Nadzorczej?
  • Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
  • Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego

  • Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
  • Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
  • Zakaz konkurencji członków zarządu
  • Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
  • Zasady wynagradzania członków zarządu

Reprezentacja spółek kapitałowych

  • Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
  • Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
  • Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
  • Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
  • Rozporządzenia i zobowiązania – zgoda ZW / WZ
  • Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej

  • Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
  • Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
  • Zasady działania rady nadzorczej
  • Uchwały rady nadzorczej – forma, tryb, organizacja
  • Uchwały tajne – wątpliwości prawne po nowelizacji
  • Biegły rewident – wybór i współpraca, sprawozdania

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia

  • Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
  • Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
  • Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
  • Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
  • Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
  • Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
  • Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
  • Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
  • Powództwo o uchylenie uchwały – terminy i legitymacja
  • Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
  • Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał


16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 

09.00 – Rejestracja, kawa i herbata
09.30 –  Rozpoczęcie szkolenia

Protokoły z posiedzeń organów spółek kapitałowych

  • Kiedy potrzebny jest protokół  z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej?
  • Istota protokołu z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej, zasady i wymogi formalne
  • Sprzeczność interesów członków zarządu lub członka rady nadzorczej
  • Kto podpisuje protokół i jak ta kwestia może być w spółce uregulowana?
  • Protokół a podejmowanie uchwał na odległość
  • Zdanie odrębne i sprzeciwy w protokole
  • Nagrywanie posiedzeń organów a treść protokołu
  • Protokół z posiedzenia zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia

Sprawny system pełnomocnictw w firmie

  • Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
  • Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa?
  • Kto może być pełnomocnikiem?
  • Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
  • Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa?

Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym

  • Sposób gospodarowania mieniem
  • Wykonywanie praw z akcji
  • Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
  • Ograniczenia – kto nie może pełnić funkcji?

Funkcjonowanie KRS – aspekty praktyczne i najczęstsze błędy

  • Od dnia 1.07.2021 – system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
  • Zasady składnia wniosków do KRS
  • Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
  • Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
  • Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
  • Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
  • Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
  • Informacje o obwieszczeniach

 Dematerializacja akcji – funkcjonowanie rejestru w praktyce oraz planowane zmiany w 2025

  • Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
  • Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy i planowane zmiany 2025
  • Jawność rejestru
  • Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
  • Nabycie akcji – sprzedaż, dziedziczenie, itd.
  • Planowana nowelizacja 2025 – likwidację podziału akcji na akcje imienne oraz akcje na okaziciela
  • Planowana nowelizacja 2025 – zwiększenie obowiązków informacyjnych spółek oraz podmiotów prowadzących rejestr akcjonariuszy
  • Planowana nowelizacja 2025 – obowiązek rejestracji akcji i obowiązek wpisu do KRS

RODO w praktyce spółek kapitałowych

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych – pracodawcy
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której dane dotyczą a kiedy nie?
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
  • Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki

Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

15.00 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

Dzień pierwszy:

10:00-16:00

Dzień drugi:

9:30-15:00

Prelegenci

0
mec. Romana Pietruk
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

1
mec. Anna Drab (Adamczyk)
EKSPERT PRAWA GOSPODARCZEGO, CYWILNEGO I PRAWA PRACY

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.

Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
2 156
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 270 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

B.U.R.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!