O szkoleniu
PRAWO, BIURO ZARZĄDU
Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do sprawnej, zgodnej z prawem i efektywnymi praktykami rynkowymi obsługi organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.
Po szkoleniu zostanie przeprowadzony test (on-line) obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.
Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.
- Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
- Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
- Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
- Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
- Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
- Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
- Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
- Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
- Managerowie w biurach obsługi organów spółki
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
Program szkolenia
DZIEŃ 1
09.45 –Rejestracja
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Statut i umowa spółki
- Co zawiera statut/ umowa spółki?
- Jakie postanowienia w statucie i umowie spółki są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?
- Naruszenie postanowień statutu lub umowy spółki – skutki prawne
- Zmiana statutu i umowy spółki – krok po kroku
- Jaki wpływ ma treść statutu lub umowy spółki na funkcjonowanie zarządu lub rady nadzorcze?
Regulaminy w spółce kapitałowej
- Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
- Czy warto czy też trzeba tworzyć regulaminy?
- Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
- Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
- Jak wyglądają kwestie formalne związane z przygotowaniem i wdrożeniem regulaminów?
- Regulamin a statut/umowa spółki
- W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady Nadzorczej?
- Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
- Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego
- Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
- Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
- Zakaz konkurencji członków zarządu
- Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
- Zasady wynagradzania członków zarządu
Reprezentacja spółek kapitałowych
- Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
- Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
- Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
- Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
- Rozporządzenia i zobowiązania – zgoda ZW / WZ
- Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej
- Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
- Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
- Zasady działania rady nadzorczej
- Uchwały rady nadzorczej – forma, tryb, organizacja
- Uchwały tajne – wątpliwości prawne po nowelizacji
- Biegły rewident – wybór i współpraca, sprawozdania
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
- Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
- Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
- Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
- Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
- Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
- Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
- Powództwo o uchylenie uchwały – terminy i legitymacja
- Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
- Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2
09.15 –Rejestracja, kawa i herbata
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia
Protokoły z posiedzeń organów spółek kapitałowych
- Kiedy potrzebny jest protokół z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej?
- Istota protokołu z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej, zasady i wymogi formalne
- Sprzeczność interesów członków zarządu lub członka rady nadzorczej
- Kto podpisuje protokół i jak ta kwestia może być w spółce uregulowana?
- Protokół a podejmowanie uchwał na odległość
- Zdanie odrębne i sprzeciwy w protokole
- Nagrywanie posiedzeń organów a treść protokołu
- Protokół z posiedzenia zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia
Sprawny system pełnomocnictw w firmie
- Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
- Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa?
- Kto może być pełnomocnikiem?
- Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
- Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa?
Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Sposób gospodarowania mieniem
- Wykonywanie praw z akcji
- Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
- Ograniczenia – kto nie może pełnić funkcji?
Funkcjonowanie KRS – aspekty praktyczne i najczęstsze błędy
- Od dnia 1.07.2021 – system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
- Zasady składnia wniosków do KRS
- Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
- Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
- Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
- Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
- Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
- Informacje o obwieszczeniach
Dematerializacja akcji – funkcjonowanie rejestru w praktyce oraz planowane zmiany w 2025
- Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
- Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy i planowane zmiany 2025
- Jawność rejestru
- Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
- Nabycie akcji – sprzedaż, dziedziczenie, itd.
- Planowana nowelizacja 2025 – likwidację podziału akcji na akcje imienne oraz akcje na okaziciela
- Planowana nowelizacja 2025 – zwiększenie obowiązków informacyjnych spółek oraz podmiotów prowadzących rejestr akcjonariuszy
- Planowana nowelizacja 2025 – obowiązek rejestracji akcji i obowiązek wpisu do KRS
RODO w praktyce spółek kapitałowych
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
- Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych – pracodawcy
- Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której dane dotyczą a kiedy nie?
- Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
- Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki
Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
15.00 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Dzień pierwszy:
10.00 - 16.00
Dzień drugi:
9.30 - 15.00
Prelegenci
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.
Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.
Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.
Dotychczasowa praktyka zawodowa Anny Adamczyk obejmuje przede wszystkim:
- prowadzeniem stałej i kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych z wyłączeniem prawa podatkowego;
- tworzenie, przekształcanie oraz likwidacja nowych spółek i innych podmiotów gospodarczych;
- bieżące doradztwo na rzecz władz spółek handlowych: organów właścicielskich, nadzorczych i zarządzających oraz indywidualnych członków tych organów;
- sporządzaniem opinii prawnych, uwzględniających aktualny stan prawny, krytyczne poglądy doktryny oraz najnowsze orzecznictwo w zakresie prawa spółek, prawa cywilnego oraz prawa pracy;
- przygotowywaniem umów zarówno w języku polskim jak i angielskim;
- przygotowywanie dokumentów korporacyjnych (umowy, statuty, regulaminy) w tym porozumienia wspólników;
- przygotowywanie pism procesowych we wszystkich instancjach;
- reprezentacja Klientów przez sądami powszechnymi;
- pełna obsługa prawna w zakresie tworzenia i zarządzania projektami skierowanymi na optymalizację podatkową z wykorzystaniem struktur off-shore, w tym w szczególności: na Cyprze, w Luksemburgu, w Liechtensteinie, Szwajcarii, Holandii, na Malcie, Antylach Holenderskich;
- przygotowywanie projektów wniosków o interpretację indywidualną do Ministra Finansów w zakresie przepisów prawa podatkowego w kontekście tworzonych struktur off – shore.
Od 2008 r. Anna Adamczyk jest wykładowcą na wielu szkoleniach i konferencjach o tematyce korporacyjnej. Świadczy usługi szkoleniowe dla takich podmiotów jak m.in. KPMG, Deloitte, Pricewaterhause Coopers, Akademia Stosowania Prawa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 370 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- udział w egzaminie certyfikującym dla jednej osoby
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator