O szkoleniu
Change Management to szkolenie niezbędne dla lepszego zrozumienia i zarządzania zmianami w organizacjach i zespołach. Pozwala uczestnikom nabyć nowej wiedzy i uporządkować dotychczasową na temat zarządzania zmianą. Pomaga poznać metody i narzędzia niezbędne do skutecznego i przemyślanego zarządzania zmianami w organizacji. Change Management stworzone zostało przez Change Management Institute w Sydney oraz APMG-International. Podstawą programową szkolenia jest przewodnik CMBoK (Change Management Body of Knowledge) oraz oficjalny podręcznik The Effective Change Manager’s Handbook.
- Szkolenie jest akredytowane i przygotowuje do międzynarodowego egzaminu certyfikacyjnego Change Management na poziomie Foundation.
- Szkolenie jest na poziomie podstawowym, sugerowana jest kontynuacja na poziomie Practitioner. Metody szkoleniowe obejmują wykład interaktywny oraz ćwiczenia w grupach.
Cel szkolenia
- Pozyskanie przez uczestników podstawowej wiedzy w zakresie zarządzania zmianą według CMBoK.
- Poznanie kluczowych elementów zarządzania zmianą: zmiana jednostki, kultura organizacyjna, zarządzanie interesariuszami oraz plan i komunikacja w zmianie.
- Uzyskanie certyfikatu Change Management Foundation.
Korzyści ze szkolenia
- Poznanie powszechnie stosowanej i sprawdzonej metody zarządzania zmianą.
- Zarządzanie środowiskiem zmiany, w tym osób zaangażowanych w realizację zmiany.
- Poznanie poszczególnych etapów zmiany.
- Nabycie podstawowych umiejętności kierowania zmianą i komunikacją w oparciu o CMBoK.
- Zwiększenie szans na osiągnięcie sukcesu zmiany, w tym założonych korzyści.
- Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu Change Management Foundation.
Grupa docelowa
- Kierownicy projektów, programów
- Liderzy zmian
- Sponsorzy projektów, programów
- Osoby, które mają wpływ na przeprowadzanie zmian w ogranizacji
Program szkolenia
- Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
- Zmiana a jednostka
Uczenie się jednostek
Proces i style uczenia się
Spadek wydajności w zmianie
Modele zmiany indywidualnej
Motywacja w zmianie
Różnice indywidualne a podejście do zmiany - Zmiana a organizacja
Cztery metafory organizacji
Zmiana i kultura organizacji
Modele zmiany
Główne role dotyczące zmiany w organizacji
Rozwijanie wizji zmiany - Zarządzanie interesariuszami
Zasady strategii zarządzania interesariuszami
Identyfikacja oraz segemntacja interesariuszy
Mapowanie interesariuszy i strategie wpływu - Komunikacja i strategia
Uprzedzenia w komunikacji w kontekście zmiany
Informacja zwrotna i podejścia do komunikacji
Komunikacja w zmianie – czynniki, bariery i podejście
Kanały komunikacji (Push-Pull & Lean-Rich)
Planowanie komunikacji - Ocena wpływu zmiany na organizację
Identyfikacja i ocena wpływu zmiany
Ocena wpływu interesariuszy
Zmiany surowości oceny - Gotowość do zmiany
Motywowanie do zmiany, wsparcie jednostek i zespołów
Sieci czynników zmian
Budowanie organizacyjnej gotowoście do zmian - Zespół zmian
Organizowanie zespołu zmian
Skuteczny zespół oraz jego rozwój
Plan zarządzania zmianą
Przygotowanie na opór - Egzamin Change Management™ Foundation
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
