Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego w praktyce

O szkoleniu

Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego. Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:

  • podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
  • nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
  • przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
  • nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
  • zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
  • zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.

  • Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).

  • Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.

  • Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB

  • Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do:

  • zarządców budynków,
  • administratorów nieruchomości,
  • właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów)
  • działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.

Program szkolenia

Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:

  1. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:
    – do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
    – od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
    – do kiedy musimy „przejść” na c-KOB.

  2. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB.

  3. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB.

  4. Interesariusze, czyli:
    – kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
    – kto może założyć c-KOB,
    – kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
    – kto wypełnia c-KOB,
    – ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,

  5. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:
    – wpisy dotyczące okresowych kontroli (elementów budowlanych, instalacji gazowych, przewodów kominowych, instalacji elektrycznych i piorunochronnych)
    – rejestracja ekspertyz i opinii technicznych,
    – wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż,
    – wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie,
    – wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
    – rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.

  6. Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB.

  7. Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB?

  8. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB:
    – obowiązki prowadzącego c-KOB,
    – obowiązki wykonawcy kontroli.

  9. Kary dla poszczególnych interesariuszy za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.

Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:

  1. Zawartość c-KOB.

  2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB.

  3. Jak prowadzić KOB w formie papierowej.

  4. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów.

  5. Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB

  6. Dodawanie załączników do c-KOB.

Moduł III – Ćwiczenia on line na rzeczywistym systemie c-KOB – demo zakładania i wypełniania c-KOB:

  1. Założenie konta w c-KOB i logowanie.

  2. Powiadomienia.

  3. Profil użytkownika.

  4. Symulacja założenia c-KOB.

  5. Wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać.

  6. Zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy.

  7. Informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:
    – archiwum dokumentacji obiektu budowlanego.

  8. Dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego.

  9. Przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza.

  10. Zamknięcie c-KOB:
    – kiedy i w jakich sytuacjach,
    – czym skutkuje zamknięcie c-KOB.

  11. Wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy.

  12. Raporty i logi.

  13. Przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.

Moduł IV. Źródła przydatnych informacji o c-KOB i zasadach jej prowadzenia oraz aplikacja na telefon.

  1. Panel „Dowiedz się więcej”.

  2. FAQ i i inne często zadawane pytania

  3. Instrukcje dla użytkowników c-KOB

  4. Filmy instruktażowe

  5. Aplikacja na telefon (smartfon).

Czas trwania

Szkolenia stacjonarne: 9:00 - 15:30

Szkolenia online: 9:00 - 15:00

Prelegenci

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.

Związany z nieruchomościami od ponad 30 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 założył i kieruje  firmami działającymi w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.

W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje, w tym termomodernizacje i rozbudowy.

Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urzędów.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Gdańsk

Gdańsk

woj. pomorskie

Spotkanie odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom. Wystarczy komputer/tablet/smartphone z dostępem do internetu.
Katowice

Katowice

woj. śląskie

Wrocław

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rzeszów

Rzeszów

woj. podkarpackie

Poznań

Poznań

woj. wielkopolskie

Lublin

Lublin

woj. lubelskie

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Bydgoszcz

Bydgoszcz

woj. kujawsko-pomorskie

Spotkanie odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom. Wystarczy komputer/tablet/smartphone z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena za osobę
790
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • * podmioty, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy potwierdzenie.

2. W tygodniu poprzedzającym spotkanie wyślemy fakturę proforma wraz ze szczegółami dotyczącymi szkolenia.

Posiadamy certyfikat jakości TGLS, a na nasze szkolenia można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Szkoleniowe AGAMON II Sp. J. Krzysztof, Sławomir i Grzegorz Kiszka
  • Ulica i nr: Produkcyjna 11
  • Kod pocztowy: 43-346
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Numer NIP: 5472195976

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Szkoleniowe AGAMON II Sp. J. Krzysztof, Sławomir i Grzegorz Kiszka
43-346 Bielsko-Biała, Polska Produkcyjna 11

Organizator

Centrum Szkoleniowe AGAMON II Sp. J. Krzysztof, Sławomir i Grzegorz Kiszka
43-346 Bielsko-Biała, Polska
Produkcyjna 11
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!