O szkoleniu
Szkolenie „Data Storytelling w biznesie. Od danych do prezentacji, które przekonują i zostają w pamięci ” to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Szkolenie jest prowadzone zgodnie z cyklem Kolba oraz metodą ABL (Activity Based Learning), a jego główne cele to:
Wzmocnienie umiejętności przekazywania danych zawartych w tabelach w przystępny, czytelny i przekonujący sposób.
Kształtowanie nawyku ilustrowania twardych danych autentycznymi historiami, które dodają nadawcy pewności siebie oraz swobody w mówieniu.
Budowanie pewności siebie w prezentacji danych, a przez to budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie.
Opanowanie umiejętności konstruowania i storytellingowego opowiadania historii tak, aby wzbudzały one ciekawość odbiorców.
W trakcie warsztatu ze storytellingu danych nauczysz się konstruować ciekawe i angażujące historie wokół danych, by Twoje prezentacje wywoływały emocje i zostawały w pamięci odbiorców.
Poznasz reguły przekazywania informacji liczbowych w przejrzysty i angażujący sposób, co sprawi, że Twoje analizy będą łatwiejsze do zrozumienia i chętniej wykorzystywane w decyzjach biznesowych.
Nauczysz się tworzyć własny bank historii opartych na danych, do którego będziesz wracać w prezentacjach, rozmowach i negocjacjach.
Odkryjesz metody budowania płynnej narracji w oparciu o twarde dane liczbowe, dzięki czemu zyskasz pewność siebie i swobodę w prezentowaniu nawet najbardziej złożonych treści.
Otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia menedżerskiego, który potwierdzi rozwój Twoich kompetencji w kluczowym obszarze zarządzania zespołem.
Nauczysz się budować perswazyjny przekaz na potrzeby spotkań z klientami, kontrahentami czy zespołem, co przełoży się na większą skuteczność w sprzedaży, negocjacjach i komunikacji menedżerskiej.
Rozwiniesz swoje kompetencje autoprezentacyjne, pracując w praktyce nad głosem, mową ciała i umiejętnością angażowania grupy, by Twoje wystąpienia miały większą energię i wpływ.
Dzięki licznym ćwiczeniom indywidualnym, grupowym oraz prezentacjom na forum z nagrywaniem i feedbackiem, wypracujesz nowy standard swoich wystąpień i od razu zobaczysz realne efekty w praktyce.
Po tym szkoleniu zaczniesz tworzyć prezentacje, które nie tylko informują, ale też inspirują i motywują do działania, a Ty poczujesz większą satysfakcję i dumę z własnych wystąpień.
Weźmiesz udział w nowoczesnym, spersonalizowanym szkoleniu prowadzonym przez trenera z doświadczeniem zarówno w biznesie, jak i na scenie – aktora i mówcę, który pokaże Ci, jak łączyć profesjonalizm z siłą wystąpień publicznych.
Twoja firma zyska pracownika, który potrafi przedstawiać dane w sposób zrozumiały i angażujący, co zwiększy skuteczność i atrakcyjność spotkań firmowych.
Ograniczysz ryzyko błędnych interpretacji danych u pracowników, wynikające z nieczytelnych raportów czy przeładowanych treści.
Twoja organizacja będzie szybciej podejmować trafne decyzje, ponieważ pracownik zacznie prezentować dane w formie klarownych wniosków i rekomendacji opartych na storytellingu w biznesie.
Dzięki szkoleniu z data storytellingu dla pracownika, Twoja firma uniknie marnowania potencjału pracy analitycznej, zwiększając szansę na przekładania raportów i rekomendacji na realne działania.
Zyskasz pracownika, który lepiej radzi sobie podczas wystąpień przed zarządem, klientami czy partnerami biznesowymi, budując profesjonalny wizerunek całej organizacji.
Dzięki szkoleniu firma podniesie poziom profesjonalizmu w komunikacji biznesowej, co pozytywnie wpłynie na relacje z klientami, kontrahentami i inwestorami.
Wzrośnie bezpieczeństwo reputacyjne Twojej organizacji – pracownik będzie znał zasady etycznej i transparentnej prezentacji danych, co minimalizuje ryzyko wizerunkowych wpadek.
Zyskujesz pewność inwestycji w trening kompetencji pracownika w formule 100% praktyki – od mini-prezentacji po wystąpienia na forum – każde z feedbackiem i możliwością doskonalenia swojego stylu.
Inwestycja w to szkolenie przełoży się na wzrost efektywności pracownika zarówno teraz, jak i w przyszłości – dzięki licznym ćwiczeniom, feedbackowi i spersonalizowanej pracy na realnych wyzwaniach.
Pracownik Twojej firmy bezpiecznie zdobędzie nowe kompetencje dzięki renomie i najwyższym standardom usług szkoleniowych (SUS 2.0) stosowanych w Human Skills.
Otrzymasz dostęp do indywidualnego doradztwa, wsparcia w planach szkoleniowych i preferencyjnych warunków współpracy, jakie oferujemy naszym Klientom.
Adresaci szkolenia:
Dla analityków, marketerów, pracowników controllingu, finansów, IT czy HR, którzy na co dzień przedstawiają złożone dane i chcą, aby ich prezentacje były nie tylko czytelne, ale i angażujące.
Dla menedżerów różnego szczebla oraz project managerów, którzy przedstawiają dane swoim przełożonym, zarządom, klientom lub zespołom projektowym – i chcą, aby ich liczby i rekomendacje realnie wpływały na decyzje biznesowe.
Dla ekspertów i przedstawicieli sprzedaży, którzy prezentują oferty, wyniki lub prognozy i potrzebują sposobu, by dane działały jak mocny argument, a nie bariera w przekazie.
Dla naukowców, trenerów biznesu i wykładowców, którzy chcą zainteresować odbiorców skomplikowanymi danymi lub pozyskiwać granty czy wsparcie dla swoich projektów.
Dla wszystkich pasjonatów danych i nauk ścisłych, którzy wiedzą, że w biznesie wygrywa ten, kto potrafi zaciekawić i przekonać.
Program szkolenia
Moduł I. Zasady konstruowania historii opartych na danych
Czym jest storytelling danych?
Historie w komunikacji biznesowej – przykłady, które pokazują, że storytelling daje klasycznym prezentacjom nowe życie, budzi ciekawość i podnosi atrakcyjność.
Różne struktury efektywnej opowieści, które pomagają przykuć uwagę uczestników i utrzymać ich uwagę do końca wystąpienia.
Model: Wstęp – Rozwinięcie – Zakończenie – struktura, która pozwala mówić płynnie i swobodnie bez pomocy notatek.
Elementy narracji: bohater, konflikt, rozwiązanie, rezultat – tak powstają wciągające i przekonujące historie.
Świadomość celu i zaskakująca puenta, czyli czego nie może zabraknąć w dobrej historii.
Jakich słów używać, aby Twoja historia była dynamiczna i wiarygodna?
Jak za pomocą szczegółów i dialogów podnieść autentyczność oraz emocjonalny ładunek historii?
Jak balansować emocjami, aby historia była bardziej znacząca dla słuchaczy?
Ćwiczenie: Krótkie historie uczestników.
Feedback od trenera i grupy.
Do realizacji modułu wykorzystane mogą być następujące narzędzia pracy: interaktywne mini wykłady, case study ze świata nauki i biznesu, ćwiczenia indywidulane i grupowe
Moduł II. Wizualizacja danych jako element narracji, czyli jak prezentować dane ukryte w tabelach, wykresach, ilustrując je historiami?
Szczegółowe reguły wizualizacji danych.
Dobór wykresów i infografik do opowieści.
Wybór odpowiedniego środka przekazu wizualnego, dobór wykresu do rodzaju danych.
Wyróżnianie kluczowych informacji – jak kierować uwagą słuchaczy?
Prostota i czytelność: Jeden wykres – jedna myśl, czyli selekcja danych i usuwanie śmieci krok po kroku.
Błędy i pułapki wizualizacji danych, których warto unikać:
Konsekwencja w stosowaniu kolorów.
Unikanie efektów 3D.
Opis osi i legend.
Odpowiednia skala.
Użycie jednostek miary.
Transparentność i etyka w prezentacji danych.
Ćwiczenia: interpretacja i tworzenie wizualizacji.
Uczymy poprzez działanie. Uczestnicy prezentują na forum różne formy wypowiedzi (prezentują oferty, raporty, projekty, rekomendacje). Nagrywamy wystąpienia Uczestników na potrzeby ćwiczeń, a później omawiamy ich mocne strony i wskazujemy obszary do rozwoju. Każdy Uczestnik otrzymuje informację zwrotną od pozostałych osób na szkoleniu i trenera. Każde z omawianych zagadnień jest ilustrowane autentycznymi przykładami i biznesowymi historiami.
Moduł III. Sztuka opowiadania barwnych i ekscytujących historii
Wiarygodność – jak ją budować poprzez dane?
Jak omawiać dane liczbowe, aby były one policzalne i zrozumiałe dla odbiorców?
Co zrobić, aby dane miały znaczenie dla odbiorców?
Kiedy i jak opowiadać historie, których podstawą są dane?
Skąd czerpać pomysły na dobre historie?
Co zrobić, aby je pamiętać i w odpowiednim momencie opowiadać?
Ćwiczenie: Prezentacje indywidualne uczestników z wykorzystaniem własnych danych.
Feedback od trenera i grupy.
Moduł IV. Doskonalenie stylu i ekspresji wypowiedzi, aby za pomocą mowy ciała wzmacniać siłę perswazji przekazu werbalnego
Modulacja głosu.
Postawa ciała.
Kontakt wzrokowy.
Mimika.
Gestykulacja.
Siła uśmiechu.
Autentyczność.
Pewność siebie.
Wiarygodność.
Moduł V. Podsumowanie szkolenia
Najważniejsze wnioski.
Rekomendacje do dalszego rozwoju.
Sesja pytań i odpowiedzi.0,0\
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
Trener biznesu z 20-letnim doświadczeniem. Wykładowca retoryki na Wydziale Dziennikarstwa UW. Swoimi doświadczeniami oraz wiedzą z zakresu komunikacji i wystąpień publicznych dzieli się na konferencjach.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne.
Retoryka i storytelling.
Komunikacja i współpraca w zespole.
Prosty i przystępny język w komunikacji biznesowej.
Techniki relacyjnej sprzedaży.
Obsługa klienta (telefoniczna, bezpośrednia i korespondencyjna).
Zarządzanie emocjami i budowanie odporności psychicznej.
Specjalizuje się w szkoleniach ze sztuki publicznych wystąpień, retoryki i storytellingu oraz komunikacji interpersonalnej. Przygotowuje indywidualnie specjalistów różnych branż (inżynierów, architektów, prawników), a także menedżerów i członków rad nadzorczych do wystąpień na konferencjach, spotkaniach biznesowych, debatach publicznych oraz w mediach.
Podczas tych warsztatów pomaga uczestnikom w rozwijaniu umiejętności formułowania zrozumiałego i perswazyjnego przekazu oraz budowania przyjaznych relacji z audytorium
i wizerunku eksperta.
Jest prelegentem na konferencjach organizowanych przez Puls Biznesu. Prowadzi także konferencje, gale, spotkania biznesowe, targi oraz eventy zamknięte i plenerowe m.in. dla: Aviva, Sferia, NC+, McKinnsey, RWE Polska, Polbank, Vectra, White Crane, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, innogy Polska, Polskie Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. W trakcie tych spotkań prowadził debaty oraz wywiady z prezesami, politykami oraz ikonami świata mediów, sportu i biznesu (Jurkiem Owsiakiem, Mateuszem Kusznierewiczem, Beatą Tadlą, Anitą Lipnicką, Jackiem Walkiewiczem, Abelardem Gizą, Arturem Andrusem, Andrzejem Poniedzielskim).
KWALIFIKACJE:
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Coachingu i Trenerów Biznesu Grupy TROP, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP). Posiada certyfikat I stopnia coacha.
Brał udział w wielu warsztatach: „Wstań i mów” – Andy Harrington (Public Speakers University), „Spectacular Speaking” - Olivia Schofield, Florian Mueck, Jerzy Zientkowski, John Zimmer, Peter Zinn, 2015 czy „Coaching Zespołowy i Grupowy” – Professional Certified International Coach Federation, 2014.
Uczestniczył w indywidualnych zajęciach mentorskich na temat storrytelingu (pod okiem Marka Stączka z Edison Team) oraz retoryki i sztuki perswazji u dr. hab. Jacka Wasilewskiego (Zakład Retoryki Instytutu Dziennikarstwa UW).
Przez 5 lat prowadził warsztaty z wystąpień w Klubie Toastmasters Polska, międzynarodowej organizacji zrzeszającej 350 tys. mówców z całego świata.
Był również konferansjerem w recitalu Katarzyny Zygmont i aktorem Kabaretu Zygzak (otrzymał wiele nagród na ogólnopolskich festiwalach m.in.: PAKA 2012, Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry 2012, SZPAK 2011, Mulatka 2011). Swoje kabaretowe doświadczenie wykorzystuje nadal, prowadząc Swobodną Scenę Kabaretową w Cisiu pod Warszawą oraz produkując reklamy i filmy.
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Każde warsztaty są dla niego okazją do spotkania się z ludźmi. Spotkania, na którym każdy z uczestników dowiaduje się o sobie czegoś nowego, aby skutecznie się doskonalić i zwiększać swój potencjał.
WYBRANI KLIENCI:
Przeprowadził ponad 2000 dni szkoleniowych dla pracowników oraz członków takich firm i instytucji, jak: Agencja Rynku Rolnego, Arkance System, ASR Grupa, Asseco, AXI Immo, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bayer, Beckhoff Automation, BGŻ BNP Parribas, Bispol, BMZ, BSH, Budmech, BZ WBK, Cemex S.A., Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, Client Earth, Colliers Polska, Currenda S.A., Daft Code, DSM Nutritional, EDAG, Eurel Hermes, Famur S.A., Famot, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, H+H, HBH, ING TECH, Innogy Polska, InPost, Insert, Inter TUW S.A., InvestGDA, Lux Med, Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa, Mazowiecka Okręgowa Izba Radców Prawnych, Bank Millenium, Hola Design, KGHM, Martes Sport, Medtronic, Merton, Mesmetric, NBP, Orange Polska, PFRON, Polska Akademia Nauk, Play, PGE Obrót, PGNiG SA, Polskie E-Płatności, Saint Gobain, Sanofi, Skanska, Sempertrans, Soletanche Polska, Stock Polska, Strabag S.A., Szkoła Dyplomacji MSZ, TP Internet, TSE Grupa, T-Mobile, Twinson, ZUS, Wedel, Wojskowa Akademia Techniczna, Wyższa Szkoła Sądownictwa i Administracji, Vectra, Związek Powiatów Polskich, Xerox Polska, XTB Brokers, Cardif, Plastica Sp z o.o., Solfinity, Dachser Group SE & Co., Unicef Polska, Reckitt Benckiser Group, Sieć Badawcza Łukasiewicz – INSTYTUT LOTNICTWA, URGO Sp. z o.o., Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 848 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
