O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami związanymi z gospodarką magazynową i problemami logistyki w sposób, który pozwoli na efektywne zaplanowanie usprawnienia procesów logistycznych. Dzięki wykazaniu szerokiej interakcji innych obszarów działalności firmy z logistyką, usprawnienie przepływu towaru może być związane również ze zmianami procesów pozornie spoza obszaru logistyki.
Szkolenie prowadzone jest przez praktyka, a nie teoretyka, który na codzień zarządza logistyką magazynową - magazynami e-commerce. Uczestnik otrzymuje wiedzę praktyczną, gotową do zastosowania w swoim miejscu pracy.
OPINIE UCETNIKÓW O SZKOLENIU:
"Prowadzący bardzo dobrze przygotowany, bogate doświadczenie zawodowe. Szkolenie było bardzo aktywizujące, dostarczyło nam nowej wiedzy, którą wykorzystamy w praktyce. Interesująca tematyka, ciekawy sposób prowadzenia, doskonałe reagowanie osoby prowadzącej na potrzeby grupy."
Anna Szalczyńska, Dyrektor Operacyjny, IMKER Sp. z o.o.
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Dużym plusem było podanie przez trenera konkretnych przykładów, bądź gotowych rozwiązań zastosowanych w firmach."
Warehouse Supervisor, Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o.
"Szkolenie przebiegło według planu i ustalonego harmonogramu. Sam materiał i zakres szkolenie bardzo obszerny i dopasowany do tematyki szkolenia. Pochwała dla samego trenera, ponieważ widać że jego wiedza podparta jest w dużym stopniu doświadczeniem praktycznym, a nie tylko teorią . Generalnie MEGA fajnie poprowadzone szkolenie .
Polecam wszystkim zainteresowanym to szkolenie "
koordynator magazynu, T-Mobile
"Szkolenie przeprowadzone na wysokim poziomie, mieliśmy możliwość indywidualnej wymiany doświadczeń z przebiegu poszczególnych etapów procesów magazynowych. Wykład z części teoretycznej połączony z przykładami."
o szkoleniu zamkniętym dla Moziu Daniel Mochnal
Kierownicy Magazynów, Magazynierzy, personel magazynowy, Szefowie Ekip Logistycznych, Kierownicy Działów Zaopatrzenia, Pracownicy Działów Logistyki.
Program szkolenia
Zadania i funkcje magazynu.
Definicja magazynu versus rodzaje magazynów.
- Podziały magazynów na strefy i układy
- Magazyny satelitarne vs magazyn centralny.
- Kryteria podziału magazynów.
Zasady rozmieszczania wyrobów w magazynie oraz ich identyfikacja.
- Przejrzystość rozmieszczenia referencji w magazynie
- Bezpieczne ciągi komunikacyjne
- Identyfikacja poprzez kod kreskowy oraz fizyczne oznaczenie towaru
- Zachowanie zasady FIFO (numer seryjny, data przydatności i przyjęcia)
- Wymiarowanie i ważenie referencji na recepcji magazynu jako dodatkowe dane dla WMS
- Nośnik oraz etykieta logistyczna
- Drogi transportowe i ciągi komunikacyjne
Podstawowe czynności magazynowe
- Prawidłowe ustalenie kolejności prac procesu magazynowego.
- Rozmieszczenie i alokacja wg analiz ABC oraz XYZ
- Preparacja towaru w magazynie ,a ważne czynności w tle procesu.
- Recepcja vs kompletacja .
- Sezonowość vs alokacja referencji w magazynie pod piki sprzedażowe.
Zarządzanie zapasami i awizacjami jako metoda zminimalizowania kosztów
- Awizacje .
- Próba optymalizacji kosztów w obszarach gospodarki magazynowej
- Sterowanie zapasami w kooperacji z kontrahentem.
- Reklamacje jako dodatkowe koszty w magazynie.
Niezbędna dokumentacja związana z przepływem towarów w magazynie.
- PZ ,recepcja ,przyjęcie towaru w magazynie .
- Wydania towaru na zewnątrz
- RW(rozchód) oraz PW (przychód wewnętrzny) ,magazyn produkcyjny
- Relokacje w magazynie ich ewidencja .
- CRM – międzynarodowy list przewozowy.
- Ewidencja obiegu palet i nośników.
Kontrola stanów a inwentaryzacje.
- Inwentaryzacja
- Metody organizacji inwentaryzacji w magazynie .
- Weryfikacja w toku stanów magazynowych.
- Wymagane dokumenty
- Organizacja procesu spisu w magazynie, bez zakłóceń dla procesów w tle.
- Zamknięcie inwentaryzacji
- Odpowiedzialność materialna i świadomość kosztowa
Layout magazynu
- Geografia magazynu ,obszary, ciągi i drogi komunikacyjne, znaki i wizualizacje w magazynie ,zarządzanie kolorem.
- Metody magazynowania (sztaplowanie blokowe, różne typy regałów, antresole)
- Jednostki ładunkowe ,nośniki towaru i transport wewnątrz magazynowy
- Magazyn jako jednostka centralna vs. magazyny pomocnicze
- Anomalie związane z funkcjonowaniem magazynu.
Innowacje oraz nowoczesne technologie .
- Technologia RFID
- Voice Picking
- Pick by Light
- Szerokie spojrzenie ,WMS zintegrowany z monitoringiem w magazynie.
- Pick by Glass
- Magazyny automatyczne paletowe
- Magazyny automatyczne pojemnikowe
- Wózki widłowe do specjalnych zadań.
Technika magazynowa przegląd na przykładach .
- Regały standardowe paletowe
- Regały typu drive -in.
- Regały grawitacyjne.
- Regały przesuwne.
- Regały wspornikowe.
- Regały Lean – Lift.
- Automatyczne magazyny paletowe i pojemnikowe
- Antresole
- Transport wewnętrzny wózki , przenośniki, transportery.
- Regały głębokiego składowania .
Lean Management-skuteczna pomoc w magazynie.
- Podstawy narzędzi Lean wykorzystywane w magazynach
- Metoda budowania projektu 5 S (utrzymania bezpiecznego i wydajnego miejsca pracy), krok po kroku – na przykładzie wdrożeń w firmach produkcyjnych
- Continuous Improvement– ciągłe udoskonalanie obszaru i procesu
- Kaizen
- Kanban
- Metoda 5Why
- Diagram Ishikawy.
- 6S –czyli bezpieczeństwo
Ewidencja i organizacja czasu pracy personelu magazynu
- Piki sprzedażowe jako czynnik wzmożonej polityki personalnej
- Motywacje pozapłacowe i komunikacja z personelem.
- Kontrola czasu pracy jako czynnik produktywności magazynu.
- Inwestycja w budowanie i szkolenie zespołu.
- Bezpieczeństwo jako czynnik wspomagający efektywność pracy.
Czas trwania
Szkzolenie on-line 09:00 do 16:00 - oba dni szkoleniowe
Szkolenie stacjonarne:
10:00 do 17:00 pierwszy dzień
09:00 do 16:00 drugi dzień
Prelegenci
Praktyk oraz Trener z zamiłowania. Kierownik Logistyki oraz manager magazynów e-commerce. Doświadczenie zdobywał w firmach produkcyjnych i magazynach centralnych firm takich jak: Rexam HPC, Frisco.pl, Printpack, Enkev Polska, Auchan Direct.pl, EURO-net Sp. z o.o., Raben Group. Zajmuje się prowadzeniem magazynów FMCG, optymalizacją procesów eksploatacji i transportu, zarządzaniem personelem. Brał udział we wdrażaniu certyfikatów jakości, m.in. ISO, BRC i HACCP oraz wdrożeniu koncepcji Lean Warehousing w magazynach. Specjalizuje się w nowoczesnych technikach zarządzania łańcuchem dostaw oraz filozofią 5S, TPM.
Prelegent na konferencjach branżowych organizowanych przez Forum Media Polska Sp. z o.o.
Wybrani Klienci: Geberit Ozorków, Aluplast, Fresenius Kabi Polska Sp. z o.o., Cedo Sp. z o.o., Amplus S.A., Spedimex Sp. z o.o.; Phoenix Contact Sp. z o.o. , Customeritum Sp. z o.o. , Durr Poland, Stolzle Częstochowa, AJS PARTS Sp. Z.O.O Sp.K , Dirks Polska, Cargill Polska, Tramwaje Warszawskie, Katarzynki Akcesoria Meblowe Sp. z o.o., ELTEK POLAND Sp. z o.o., LOGIQ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
