O szkoleniu
Pełna analiza przyczyn źródłowych problemu i generowanie skutecznych rozwiązań
Nauczenie praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów w oparciu o stosowane metodologie i dobre praktyki w dziedzinie zarządzania jakością
Definiowanie faz i optymalizacja procesu rozwiązywania problemów
Poprawa skuteczności rozwiązywania problemów poprzez prawidłową aplikację narzędzi
Przedstawienie ról poszczególnych szczebli zarządzania w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów Effective Problem Solving (EPS)
Określenie adekwatności narzędzi do poszczególnych faz procesu rozwiązywania problemów
Implementacja procesu zapobiegania powstawania problemom, przypisane role
Właściciele projektów
Zespół interdyscyplinarny zaangażowany w realizację nowego projektu w ramach organizacji (zakupy, logistyka, jakość, kontakt z klientem, produkcja, serwis, technologia, konstrukcja, planowanie)
Pracownicy odpowiedzialni za skuteczne i efektywne rozwiązywanie problemów jakościowych
Program szkolenia
· Zasada PDCA i kroki prowadzące do rozwiązania / zapobiegania problemom
· Odpowiedzialność za działania w zakresie rozwiązywania problemów na różnych szczeblach organizacji
· Kierowanie organizacją i planowanie strategiczne w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów
· Kompleksowy przebieg procesu rozwiązywania problemu:
– Identyfikacja problemu, Proces korekty, Analiza rodzaju wady, Analiza przyczyny źródłowej, Działania korygujące, Działania zapobiegawcze
· Prawidłowa aplikacja narzędzi rozwiązywania problemów z wykorzystaniem matrycy (narzędzie/faza procesu)
· Podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów:
– Diagram Ishikawy
– Diagram koncentracji
– Matryca decyzji
– Statystyczny opis populacji
– Error-Proofing / Mistake Proofing
– Flow Chart
– Analiza Multi-Vari
– Przenoszenie działań na podobne wyroby i/lub procesy
– Projektowanie wyrobu/procesu odporne na zmienność – Taguchi
– Wykres Pareto
– Karty przebiegu / kontrolne
– Wykres korelacji
– Histogram
· Zastosowanie narzędzi i list kontrolnych do prawidłowego zdefiniowania
– problemu (5W/2H, Arkusz kontrolny, Histogram, analiza Multi-Vari, Jest/ Nie Jest, Diagram koncentracji.)
– korekty (MSA, Containment Worksheet- Plan korekty)
– wady (FMEA, Plan Kontroli)
– przyczyny źródłowej (5Why-EOS Escape/Occurence/ Systemic, Diagram Ishikawy, Najlepsze z najlepszych BOB, Najgorsze z najgorszych WOW Diagram koncentracji, TRIZ)
– działań korygujących (Error-Proofing, Plan kontroli procesu, Lessons Learned)
– działań zapobiegawczych (Action Plan & Review Data)
· Zapobieganie / minimalizacja prawdopodobieństwa błędu za pomocą Poka-Yoke, Error-Proofing, Mistake-Proofing
Ćwiczenia:
· Listy kontrolne do faz procesu rozwiązywania problemów
· Analiza Jest / Nie Jest
· Technika zastosowania metody 5 Why – EOS
· Technika zastosowania diagram Ishikawy
· Przeszkody na drodze do skutecznego rozwiązywania problemów
· Raportowanie procesu skutecznego rozwiązywania problemów
Czas trwania
2 dni po 8 godz.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: TQMsoft Sp. z o.o. sp. k.
- Ulica i nr: Bociana 22a
- Kod pocztowy: 31-231
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6761158054