Ekonomia behawioralna w praktyce

O szkoleniu

Dzień 1: Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia

Kojarzysz kotwiczenie albo niechęć do straty, wpadło Ci w oko kilka case studies z ich zastosowania w biznesie, może nawet masz za sobą lekturę Kahnemana, ale nie wiesz, jak wykorzystać te informacje w praktyce? To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz uporządkować swoją dotychczasową wiedzę ze stosowania ekonomii behawioralnej (BE) w praktyce i pogłębić ją razem ze mną. Dowiesz się, kiedy ekonomia behawioralna pomaga w lepszym rozumieniu zachowań ludzi. Przekonasz się, jak eliminowane są bariery w podejmowaniu decyzji. Poznasz ponad 30 przykładów zastosowania BE w praktyce, m.in. przy półce czy kasie, w aplikacji, podczas rezerwacji usługi, w trakcie rozmowy sprzedażowej czy w odpowiedzi na kontakt z botem. "Nie był to nudny korpo szkoleniowy bełkot" – usłyszałam po jednym z moich szkoleń. I już teraz mogę Ci obiecać: będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!

Dzień 2: Ekonomia behawioralna w praktyce – warsztat projektowania zachowań

Czas przekuć teorię w praktykę – przyjdź na warsztat projektowania zachowań i wykorzystaj to, czego udało Ci się dowiedzieć dzień wcześniej na szkoleniu z ekonomii behawioralnej „Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia”. Przekonasz się, jakie wyzwania czekają na Ciebie na trzech pierwszych etapach projektów behawioralnych: wyznaczanie celów behawioralnych, prowadzenie analiz oraz projektowanie Zapalników. Będziesz pracować indywidualnie i w minigrupach na realnym wyzwaniu, z którym mierzy się Warszawa (usługa transportowa). Nie zabraknie czasu na feedback i minidyskusje. Przyjdź w dobrej formie – będzie intensywnie!

Dlaczego warto wziąć udział?
  • W trakcie jednego dnia dostaniesz pigułkę aktualnej wiedzy na temat BE od strony teorii oraz jej praktycznego zastosowania w biznesie. To świetne wprowadzenie do świata ekonomii behawioralnej, żeby zdecydować, czy tego typu wiedza i metodologia pracy są dla Ciebie użyteczne i warte dalszego rozwijania,
  • Zobaczysz ponad 30 przykładów użycia BE: w produktach i usługach, z Polski i świata, nauki i biznesu.
  • Będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!
  • Dowiesz się z jakich narzędzi korzystać na każdym z trzech etapów projektów behawioralnych (do wyznaczania celów, analiz oraz projektowania Zapalników),
  • Zaprojektujesz Zapalniki dla realnego wyzwania, z którym mierzy się Warszawa,
  • Poznasz min. 2 metody ewaluacji Zapalników,
  • Nagroda niespodzianka jest już Twoja – nie strać jej, wystarczy, że zaprojektujesz Zapalnik, który powali nas wszystkich na kolana, czyli taki, który odpowiada na wyzwanie behawioralne, jest tani, prosty i… O pozostałych kryteriach dobrych Zapalników dowiesz się na szkoleniu!
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób, które potrzebują uporządkować i pogłębić swoją wiedzę z ekonomii behawioralnej: zarówno jej teoretycznych założeń, jak i stosowania BE w praktyce. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, co ludziom przeszkadza, a co pomaga w podejmowaniu decyzji, właśnie opracowujesz produkt, usługę, procesy bądź je optymalizujesz, interesuje Cię świeża perspektywa na to, jak perswazyjne komunikować produkt, usługę klientom, pracownikom, partnerom biznesowym – dołącz do nas.
To szkolenie będzie użyteczne dla:

  • product i brand managerów,
  • osób związanych z CX, UX, obsługą klienta,
  • HR, change managerów.

Program szkolenia

Dzień 1.

FUNDAMENTY MERYTORYCZNE (25% czasu)
1. Intro do ekonomii behawioralnej: sposoby podejmowania decyzji; kluczowe definicje, podstawy projektowania zachowań; co czytać, kogo śledzić, gdzie bywać; moralne aspekty BE
2. Deep dive: „Irracjonalność w wydatkach (księgowanie mentalne, pricing, oferty)” LUB „Zmiana nawyków (6 strategii zmiany przyzwyczajeń)” – To Ty będziesz mieć wpływ na to, o którym zagadnieniu porozmawiamy: zdecydujesz wraz z pozostałymi uczestnikami w ramach głosowania przed spotkaniem.

KNOW HOW (25% czasu)
1. Pięć etapów procesów behawioralnych: od wyznaczenia celu behawioralnego po wdrożenie,
2. Narzędzia behawioralne: metodologia pracy analitycznej, proces projektowania Zapalników zmian, metody ewaluacji.

CASE STUDIES (50% czasu)
1. Przykłady z Polski i świata wykorzystania wiedzy o min. 10 heurystykach i błędach poznawczych do projektowania różnego typu Zapalników zmian (komunikacji, procesów, przedmiotów, organizacji przestrzeni) w warunkach eksperymentalnych i biznesowych.
2. Tylko w ramach części case’ów zabiorę Cię na kawę od baristy, przejdziemy się po IKEA i pójdziemy kupić burgera w McDonald’s oraz frytki w KFC, po czym spróbujemy załatwić kilka spraw na mieście: podpisać umowę z ubezpieczycielem, zainwestować w banku, dostać receptę u lekarza i zwrócić ciuchy w sklepie, a potem zabiorę Cię do Multikina i na drinka do knajpy, gdzie zarezerwujemy lot do Paryża: już ja dobrze wiem, gdzie Disneyland chce, żebyśmy szastali pieniędzmi, a gdzie człowiek ma robić się oszczędny!

BONUS: Wielki test behawioralny – test wiedzy. Do wygrania nagroda niespodzianka!

 

Dzień 2

WYZNACZANIE CELÓW BEHAWIORALNYCH (15% czasu merytorycznego)
1. Kryteria dobrych celów behawioralnych,
2. Zadanie: wyznaczanie celów behawioralnych,
3. Przedstawienie celu behawioralnego, nad którym będziemy pracować.

IDENTYFIKACJA BARIER I SZANS DLA WYSTĄPIENIA ZACHOWANIA (20% czasu merytorycznego)
1. Intro do metodologii pracy na Barierach i Szansach: źródła wiedzy, metody pracy, schemat raportu analitycznego,
2. Zadanie: definiowania potencjalnych Barier i Szans dla wyzwania behawioralnego,
3. Przedstawienie miniraportu analitycznego.

PROJEKTOWANIE ZAPALNIKÓW (55% czasu merytorycznego)
1. Przedstawienie 2 wstępnych Zapalników,
2. Zadanie: ewaluacja Zapalników,
3. Zadanie: projektowanie Zapalników, praca iteracyjna (2 rundy, między rundami ewaluacja),
4. Ostateczna ewaluacja Zapalników.

Q&A (10% czasu merytorycznego)
Dla autora/autorki/autorów najlepszego Zapalnika przewidziana nagroda.

Czas trwania

2 dni: 09:00-16:30

Prelegenci

Julia Leonowicz 

Cześć! Jestem strateżką komunikacyjną i praktyczką ekonomii behawioralnej. Prowadzę szkolenia, warsztaty oraz kompleksowe procesy skupione na wdrażaniu rozwiązań behawioralnych i strategicznych. We wrześniu 2024 r. zrealizowałam swój 73 projekt behawioralny. Pomogłam sprostać wyzwaniom biznesowym oraz edukacyjnym m.in. ING, DANONE, MARS, AVON, KRUK, IKEA.

Współtworzyłam pierwszy w Polsce maraton behawioralny  we współpracy z IKEA (2018; ) oraz pierwszą polską konferencję poświęconą ekonomii behawioralnej "Designing Behavioral Change" (2020).

Jestem autorką "Notesu projektanta zachowań" (2020) , który stanowi kompendium wiedzy na temat praktycznego wykorzystania ekonomii behawioralnej w biznesie ().

Zaprojektowałam i współprowadziłam praktyczny kurs ekonomii behawioralnej "BE STARTER" (2020)

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

PTBRiO

Warszawa

Szarotki 11

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 999
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
przy zgłoszeniu do 4.03
1 699
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
  • Ulica i nr: Szarotki 11
  • Kod pocztowy: 02-609
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5262627777

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
02-609 Warszawa, Polska
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) powstało w 1994 roku. Do Towarzystwa należą osoby zajmujące się profesjonalnie badaniami rynku, które pracują w firmach badawczych oraz klienci zlecający takowe badania. W chwili obecnej (sierpień 2...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!