O szkoleniu
Dzień 1: Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia
Kojarzysz kotwiczenie albo niechęć do straty, wpadło Ci w oko kilka case studies z ich zastosowania w biznesie, może nawet masz za sobą lekturę Kahnemana, ale nie wiesz, jak wykorzystać te informacje w praktyce? To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz uporządkować swoją dotychczasową wiedzę ze stosowania ekonomii behawioralnej (BE) w praktyce i pogłębić ją razem ze mną. Dowiesz się, kiedy ekonomia behawioralna pomaga w lepszym rozumieniu zachowań ludzi. Przekonasz się, jak eliminowane są bariery w podejmowaniu decyzji. Poznasz ponad 30 przykładów zastosowania BE w praktyce, m.in. przy półce czy kasie, w aplikacji, podczas rezerwacji usługi, w trakcie rozmowy sprzedażowej czy w odpowiedzi na kontakt z botem. "Nie był to nudny korpo szkoleniowy bełkot" – usłyszałam po jednym z moich szkoleń. I już teraz mogę Ci obiecać: będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!
Dzień 2: Ekonomia behawioralna w praktyce – warsztat projektowania zachowań
Czas przekuć teorię w praktykę – przyjdź na warsztat projektowania zachowań i wykorzystaj to, czego udało Ci się dowiedzieć dzień wcześniej na szkoleniu z ekonomii behawioralnej „Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia”. Przekonasz się, jakie wyzwania czekają na Ciebie na trzech pierwszych etapach projektów behawioralnych: wyznaczanie celów behawioralnych, prowadzenie analiz oraz projektowanie Zapalników. Będziesz pracować indywidualnie i w minigrupach na realnym wyzwaniu, z którym mierzy się Warszawa (usługa transportowa). Nie zabraknie czasu na feedback i minidyskusje. Przyjdź w dobrej formie – będzie intensywnie!
- W trakcie jednego dnia dostaniesz pigułkę aktualnej wiedzy na temat BE od strony teorii oraz jej praktycznego zastosowania w biznesie. To świetne wprowadzenie do świata ekonomii behawioralnej, żeby zdecydować, czy tego typu wiedza i metodologia pracy są dla Ciebie użyteczne i warte dalszego rozwijania,
- Zobaczysz ponad 30 przykładów użycia BE: w produktach i usługach, z Polski i świata, nauki i biznesu.
- Będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!
- Dowiesz się z jakich narzędzi korzystać na każdym z trzech etapów projektów behawioralnych (do wyznaczania celów, analiz oraz projektowania Zapalników),
- Zaprojektujesz Zapalniki dla realnego wyzwania, z którym mierzy się Warszawa,
- Poznasz min. 2 metody ewaluacji Zapalników,
- Nagroda niespodzianka jest już Twoja – nie strać jej, wystarczy, że zaprojektujesz Zapalnik, który powali nas wszystkich na kolana, czyli taki, który odpowiada na wyzwanie behawioralne, jest tani, prosty i… O pozostałych kryteriach dobrych Zapalników dowiesz się na szkoleniu!
Szkolenie skierowane jest do osób, które potrzebują uporządkować i pogłębić swoją wiedzę z ekonomii behawioralnej: zarówno jej teoretycznych założeń, jak i stosowania BE w praktyce. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, co ludziom przeszkadza, a co pomaga w podejmowaniu decyzji, właśnie opracowujesz produkt, usługę, procesy bądź je optymalizujesz, interesuje Cię świeża perspektywa na to, jak perswazyjne komunikować produkt, usługę klientom, pracownikom, partnerom biznesowym – dołącz do nas.
To szkolenie będzie użyteczne dla:
- product i brand managerów,
- osób związanych z CX, UX, obsługą klienta,
- HR, change managerów.
Program szkolenia
Dzień 1.
FUNDAMENTY MERYTORYCZNE (25% czasu)
1. Intro do ekonomii behawioralnej: sposoby podejmowania decyzji; kluczowe definicje, podstawy projektowania zachowań; co czytać, kogo śledzić, gdzie bywać; moralne aspekty BE
2. Deep dive: „Irracjonalność w wydatkach (księgowanie mentalne, pricing, oferty)” LUB „Zmiana nawyków (6 strategii zmiany przyzwyczajeń)” – To Ty będziesz mieć wpływ na to, o którym zagadnieniu porozmawiamy: zdecydujesz wraz z pozostałymi uczestnikami w ramach głosowania przed spotkaniem.
KNOW HOW (25% czasu)
1. Pięć etapów procesów behawioralnych: od wyznaczenia celu behawioralnego po wdrożenie,
2. Narzędzia behawioralne: metodologia pracy analitycznej, proces projektowania Zapalników zmian, metody ewaluacji.
CASE STUDIES (50% czasu)
1. Przykłady z Polski i świata wykorzystania wiedzy o min. 10 heurystykach i błędach poznawczych do projektowania różnego typu Zapalników zmian (komunikacji, procesów, przedmiotów, organizacji przestrzeni) w warunkach eksperymentalnych i biznesowych.
2. Tylko w ramach części case’ów zabiorę Cię na kawę od baristy, przejdziemy się po IKEA i pójdziemy kupić burgera w McDonald’s oraz frytki w KFC, po czym spróbujemy załatwić kilka spraw na mieście: podpisać umowę z ubezpieczycielem, zainwestować w banku, dostać receptę u lekarza i zwrócić ciuchy w sklepie, a potem zabiorę Cię do Multikina i na drinka do knajpy, gdzie zarezerwujemy lot do Paryża: już ja dobrze wiem, gdzie Disneyland chce, żebyśmy szastali pieniędzmi, a gdzie człowiek ma robić się oszczędny!
BONUS: Wielki test behawioralny – test wiedzy. Do wygrania nagroda niespodzianka!
Dzień 2
WYZNACZANIE CELÓW BEHAWIORALNYCH (15% czasu merytorycznego)
1. Kryteria dobrych celów behawioralnych,
2. Zadanie: wyznaczanie celów behawioralnych,
3. Przedstawienie celu behawioralnego, nad którym będziemy pracować.
IDENTYFIKACJA BARIER I SZANS DLA WYSTĄPIENIA ZACHOWANIA (20% czasu merytorycznego)
1. Intro do metodologii pracy na Barierach i Szansach: źródła wiedzy, metody pracy, schemat raportu analitycznego,
2. Zadanie: definiowania potencjalnych Barier i Szans dla wyzwania behawioralnego,
3. Przedstawienie miniraportu analitycznego.
PROJEKTOWANIE ZAPALNIKÓW (55% czasu merytorycznego)
1. Przedstawienie 2 wstępnych Zapalników,
2. Zadanie: ewaluacja Zapalników,
3. Zadanie: projektowanie Zapalników, praca iteracyjna (2 rundy, między rundami ewaluacja),
4. Ostateczna ewaluacja Zapalników.
Q&A (10% czasu merytorycznego)
Dla autora/autorki/autorów najlepszego Zapalnika przewidziana nagroda.
Czas trwania
2 dni: 09:00-16:30
Prelegenci
Julia Leonowicz
Cześć! Jestem strateżką komunikacyjną i praktyczką ekonomii behawioralnej. Prowadzę szkolenia, warsztaty oraz kompleksowe procesy skupione na wdrażaniu rozwiązań behawioralnych i strategicznych. We wrześniu 2024 r. zrealizowałam swój 73 projekt behawioralny. Pomogłam sprostać wyzwaniom biznesowym oraz edukacyjnym m.in. ING, DANONE, MARS, AVON, KRUK, IKEA.
Współtworzyłam pierwszy w Polsce maraton behawioralny we współpracy z IKEA (2018; ) oraz pierwszą polską konferencję poświęconą ekonomii behawioralnej "Designing Behavioral Change" (2020).
Jestem autorką "Notesu projektanta zachowań" (2020) , który stanowi kompendium wiedzy na temat praktycznego wykorzystania ekonomii behawioralnej w biznesie ().
Zaprojektowałam i współprowadziłam praktyczny kurs ekonomii behawioralnej "BE STARTER" (2020)
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
- Ulica i nr: Szarotki 11
- Kod pocztowy: 02-609
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5262627777
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
