O szkoleniu
Aby marketing Twojej firmy był skuteczny potrzebna Ci tylko jedna rzecz. Nie, to nie jest ponadprzeciętny talent do pisania porywających tekstów czy nagrywania zapadających w pamięć spotów reklamowych. Tą jedną, tak wartościową rzeczą, która powinna być "Świętym Gralem" każdego marketingowca jest umiejętność analizy danych, która pozwoli Ci na znaczne oszczędności a także zwiększone dochody. Jednak zanim się zniechęcisz, uważając proces nauki za zbyt długi i trudny, zobacz co mamy Ci do zaproponowania.
W ramach szkolenia Google Analytics nauczysz się:
- Zasad zbierania i raportowania danych przez Google Analytics.
- Określać mierniki sukcesu dla Twojej witryny
- Konfigurować cele (konwersje) oraz transakcje do mierzenia dla Twojej strony
- Analizować i segmentować użytkowników witryny oraz tworzyć persony
- Analizować kanały i źródła pozyskiwania ruchu na Twoją stronę
- Samodzielnie konfigurować tagi śledzące za pomocą Google Tag Managera
- Analizować ścieżki konwersji i konwersje wspomagane oraz porównywać różne modele atrybucji, które pozwolą odpowiedzieć na pytanie, które źródła rozpoczynają ścieżkę konwersji, a które ją kończą
- Tworzyć testy A/B przy pomocy narzędzia Google Optimize
- Tworzyć własne, niestandardowe raporty przy użyciu narzędzia Google Data Studio
- Czym różni się usługa GA4 od poprzedniej wersji i jak ją skonfigurować
Szkolenie skierowane jest:
- Właścicieli biznesów
- Pracowników działu marketingu
- Osób, które chcą się nauczyć nowego zawodu
Program szkolenia
1 dzień
- Wyjaśnienie pojęć i właściwa interpretacja danych w Google Analytics
W tej części dowiemy się w jaki sposób narzędzie zbiera dane, jak je raportuje, czym różnią się od siebie poszczególne metryki i czy da się je jednoznacznie zinterpretować. - Określenie mierników sukcesu dla Twojej strony internetowej
Na podstawie wcześniej omawianych pojęć, dobierzemy sobie takie, które są najważniejsze dla sukcesu Twojej witryny. Bez określenia mierników sukcesu, nigdy nie dowiesz się, czy Twoje działania przynoszą pożądany efekt, czy nie. - Poprawna instalacja i konfiguracja Google Analytics
Samo założenie konta i zainstalowanie kodu Google Analytics na stronie nie wystarczy. Ba, będzie wręcz oznaczało, że będziesz zbierać nieprawdziwe dane. To narzędzie wymaga odpowiedniej instalacji i konfiguracji – pokażę Ci co i jak zrobić. - Konfiguracja śledzenia celów i transakcji e-commerce
Aby wiedzieć, czy działania marketingowe osiągają sukces, należy wyznaczyć cele – to może być kwota sprzedaży lub liczba pozyskanów leadów. Aby GA mogło mierzyć te działania, musimy je skonfigurować w panelu. Nauczymy się jak to robić. - Segmentacja użytkowników na podstawie danych i tworzenie person
Przeanalizujemy odbiorców pod kątem danych demograficznych, zainteresowań, lokalizacji, urządzeń i innych wymiarów. Na tej podstawie stworzymy persony, które mogą posłużyć nam za idealnych klientów. - Analiza pozyskiwanego ruchu i modyfikacja konfiguracji
Sprawdzimy skąd przychodzą na naszą stronę użytkownicy z naciskiem na potencjalnych klientów lub klientów. Zmodyfikujemy konfigurację konta tak, aby prawidłowo przypisywało źródło pozyskiwanego ruchu. - Analiza zachowań użytkowników na stronie
Przyjrzymy się zachowaniom użytkowników na poszczególnych podstronach – stronach wejścia i wyjścia. Poszukamy pewnych trendów i zależności oraz pomówimy o tym, co zrobić, żeby usprawnić nasze podstrony pod kątem zwiększania współczynnika konwersji. - Podsumowanie i lista wdrożeniowa
Podsumujemy dzień i przejdziemy przez listę wdrożeniową, aby mieć pewność, że niczego nie pominęliśmy.
2 dzień
- Google Tag Manager – instalacja i konfiguracja podstawowych tagów
Nauczymy się obsługiwać kontener tagów. Skonfigurujemy kilka podstawowych tagów, co pozwoli uniezależnić się od działu IT. - Google Tag Manager – zaawansowane funkcje
Omówimy sobie bardziej zaawansowane funkcje narzędzia i wdrożymy niestandardowy tag. - Konfiguracja niestandardowych funkcji Google Analytics
Omówimy i skonfigurujemy kilka niestandardowych funkcji GA. - Analiza konwersji – konwersje wspomagane, ścieżki wielokanałowe, modele atrybucji
Omówimy dokładnie raporty związane z konwersjami – czas oraz ścieżki konwersji, a także poszukamy odpowiedzi na pytanie “które źródła pomagają w osiągnięciu konwersji, a które ją finalizują”? Omówimy też jak modele atrybucji zmieniają percepcję i wyniki działań dla poszczególnych kampanii czy źródeł. - Testy A/B z wykorzystaniem Google Optimize
Zapoznamy się z możliwościami przeprowadzenia testów optymalizacyjnych na stronie i pokażemy w czym nam to może pomóc. - Raportowanie przy użyciu Google Data Studio
Nauczymy się tworzyć własne raporty w Google Data Studio – potężnym narzędziu do raportowania. - Najważniejsze informacje dotyczące GA4
Wkrótce Google Analytics które znamy i większość stron ma zainstalowane na stronie przestanie zbierać dane, a jedynym obowiązującym będzie GA4 – najnowsza wersja. Już teraz powinniśmy je zainstalować, zbierać dane i uczyć się, pomimo że brakuje mu jeszcze wielu funkcjonalności, bo wciąż jest rozwijane.
Czas trwania
Prelegenci
Krzysztof Wroński
Certyfikowany Specjalista Google Ads i Analytics
10 lat doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych i optymalizacji stron. Wykładowca studiów podyplomowych Marketing Internetowy na AGH w Krakowie. Prelegent na licznych konferencjach i autor publikacji w czasopismach branżowych. Trener Google Ads i Analytics w Semhouse. Współwłaściciel agencji marketingu internetowego Marafiki. Bloger w krzysztofwronski.pl
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558