O szkoleniu
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami,
kwalifikowania odpadów,
decyzji administracyjnych,
prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów,
obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi,
gospodarowania odpadami komunalnymi,
weryfikacji odbiorcy odpadów,
realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory,
zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka,
kontroli w firmie.
pracownicy firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami (transportem, zbieraniem i przetwarzaniem odpadów), pracownicy firm posiadających pozwolenia na wytwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowane, osoby zajmujące się ochroną środowiska, gospodarką odpadami, podmioty wprowadzające produkty i produkty w opakowaniach na rynek, firmy produkujące opakowania, podmioty przetwarzające odpady opakowaniowe, pracownicy instytucji wydających i opiniujących wydawane decyzje w zakresie gospodarowania odpadami, pracownicy Urzędów Marszałkowskich oraz jednostek publicznych zainteresowanych tematyką gospodarowania odpadami.
Program szkolenia
1. Pojęcie odpadu (analiza orzecznictwa, obowiązek pozbycia się).
2. Podmioty gospodarujące odpadami (posiadacz odpadów, wytwórca, zbierający, przetwarzający, odbierający, transportujący, pośrednik oraz sprzedawca, a także odpowiedzialność prawna podmiotów oraz ich obowiązki).
3. Klasyfikacja odpadów:
-metodologia klasyfikacji odpadów,
-nadawanie kodów,
-klasyfikowanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
-szczególne wymagania dot. odpadów niebezpiecznych,
-nieprawidłowe klasyfikowanie odpadów.
4. Uznanie materiału lub substancji za produkt uboczny.
5. Utrata statusu odpadu.
6. Decyzje (pozwolenia/zezwolenia) w gospodarce odpadami:
-pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
-pozwolenie zintegrowane,
-zezwolenie na zbieranie odpadów,
-zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
-wpis do BDO w zakresie transportu odpadów,
-kwestia przenoszenia pozwoleń na nowy podmiot.
7. Magazynowanie odpadów:
-zakres rozporządzenia z IX 2020 r.,
-obowiązki w zakresie magazynowania,
-magazynowanie odpadów niebezpiecznych,
-przepisy przejściowe (wejście w życie, moment powstania obowiązków).
8. Wymagania szczególne w zakresie gospodarki odpadami:
-monitoring wizyjny,
-operat przeciwpożarowy,
-zabezpieczenie roszczeń,
-tytuł prawny do władania nieruchomością.
9. Przekazywanie odpadów:
-odpowiedzialność za odpady oraz przeniesienie odpowiedzialności,
-weryfikacja odbiorców,
-formy przekazywania odpadów,
-przekazywanie odpadów osobom fizycznym,
-wykorzystywanie odpadów na potrzeby własne.
10. Gospodarowanie odpadami komunalnymi.
11. Ewidencjonowanie odpadów oraz sprawozdawczość:
-podmioty zobligowane do prowadzenia ewidencji,
-podmioty zwolnione z obowiązku prowadzenia ewidencji,
-ewidencja uproszczona,
-sprawozdawczość w gospodarce odpadami.
12. Baza Danych Odpadowych – najważniejsze zagadnienia:
-podmioty zobligowane do wpisu,
-wpis i aktualizacja wpisu,
-ewidencja i sprawozdawczość w BDO,
-przekazywanie odpadów za pomocą BDO.
13. Szczególne przypadki w zakresie gospodarki odpadami:
-gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-baterie i akumulatory,
-pojazdy wycofane z eksploatacji,
-odbiór odpadów komunalnych.
14. Kontrola WIOŚ i innych organów kontroli:
-uprawnienia inspektorów,
-prawa i obowiązki kontrolowanego,
-przygotowanie do kontroli,
-protokół kontroli i odmowa podpisania protokołu,
-zarządzenie pokontrolne i inne działania pokontrolne,
-decyzje wymierzające karę.
Czas trwania
Stacjonarne:
Dzień I: 10:00 - 18:00
Dzień II i III: 09:00 - 17:00
Online:
Dzień I - III: 09:00 - 15:00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Zakopane
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
