O szkoleniu
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami
- Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami, co przyczyni się do podniesienia przez nich kwalifikacji w przedmiotowym obszarze.
- Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Korzyści dla uczestników
- Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
-odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
-kwalifikowania odpadów
-decyzji administracyjnych
-prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów
-obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi
-gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi
-weryfikacji odbiorcy odpadów
-realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory
-zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
-zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka
-wprowadzania danych do BDO
-kontroli w firmie. - Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
- Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników administracji publicznej
-pracowników przedsiębiorstw prywatnych
-specjalistów ds. ochrony środowiska
-specjalistów ds. gospodarki odpadami
-osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe
-wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
Program szkolenia:
1. Podmioty gospodarujące odpadami:
- posiadacz odpadów,
- wytwórca,
- zbierający,
- przetwarzający,
- odbierający,
- transportujący,
- pośrednik oraz sprzedawca,
- odpowiedzialność prawna podmiotów oraz ich obowiązki.
2. Klasyfikacja odpadów:
- metodologia klasyfikacji odpadów,
- nadawanie kodów,
- klasyfikowanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
- szczególne wymagania dot. odpadów niebezpiecznych,
- nieprawidłowe klasyfikowanie odpadów, przykłady, konsekwencje.
3. Warunki uznawania materiału lub substancji za produkt uboczny.
4. Utrata statusu odpadu.
5. Reglamentacja w gospodarce odpadami:
- pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
- zezwolenie na zbieranie odpadów,
- zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
- wpis do BDO w zakresie transportu odpadów,
- wpis do BDO w zakresie działalności szczególnej w obszarze gospodarki odpadami.
6. Nowe wymagania w zakresie gospodarki odpadami:
- monitoring wizyjny,
- operat przeciwpożarowy,
- sposoby i miejsca magazynowania odpadów,
- zabezpieczenie roszczeń,
- tytuł prawny do władania nieruchomością.
7. Ewidencjonowanie odpadów oraz sprawozdawczość:
- podmioty zobligowane do prowadzenia ewidencji,
- podmioty zwolnione z obowiązku prowadzenia ewidencji – omówienie nowych przepisów,
- ewidencja uproszczona,
- sprawozdawczość w gospodarce odpadami.
8. Gospodarowanie odpadami komunalnymi w przedsiębiorstwie.
9. Przekazywanie odpadów:
- odpowiedzialność za odpady oraz przeniesienie odpowiedzialności,
- weryfikacja odbiorców,
- formy przekazywania odpadów,
- przekazywanie odpadów osobom fizycznym,
- wykorzystywanie odpadów na potrzeby własne.
10. BDO:
- podmioty zobligowane do wpisu,
- wpis i aktualizacja wpisu,
- ewidencja i sprawozdawczość w BDO,
- przekazywanie odpadów za pomocą BDO.
11. Obszary szczególne w zakresie gospodarki odpadami:
- gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- baterie i akumulatory,
- pojazdy wycofane z eksploatacji,
- odbiór odpadów komunalnych.
12. Kontrola WIOŚ i innych organów kontroli:
- uprawnienia inspektorów,
- prawa i obowiązki kontrolowanego,
- przygotowanie do kontroli,
- protokół kontroli i odmowa podpisania protokołu,
- zarządzenie pokontrolne i inne działania pokontrolne,
- decyzje wymierzające karę.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem
webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów
webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili.
Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na
webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to
niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
