Gospodarka odpadami w praktyce- Kompendium obowiązujących przepisów - 2-dniowe szkolenie warsztatowe.

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami, co przyczyni się do podniesienia przez nich kwalifikacji w przedmiotowym obszarze.
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
    -odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
    -kwalifikowania odpadów
    -decyzji administracyjnych
    -prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów
    -obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi
    -gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi
    -weryfikacji odbiorcy odpadów
    -realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory
    -zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
    -zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka
    -wprowadzania danych do BDO
    -kontroli w firmie.
  • Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
  • Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowaDo udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników administracji publicznej
-pracowników przedsiębiorstw prywatnych
-specjalistów ds. ochrony środowiska
-specjalistów ds. gospodarki odpadami
-osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe
-wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
 

Program szkolenia

Program szkolenia:

1. Podmioty gospodarujące odpadami:
- posiadacz odpadów,
- wytwórca,
- zbierający,
- przetwarzający,
- odbierający,
- transportujący,
- pośrednik oraz sprzedawca,
- odpowiedzialność prawna podmiotów oraz ich obowiązki.

2. Klasyfikacja odpadów:
- metodologia klasyfikacji odpadów,
- nadawanie kodów,
- klasyfikowanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
- szczególne wymagania dot. odpadów niebezpiecznych,
- nieprawidłowe klasyfikowanie odpadów, przykłady, konsekwencje.

3. Warunki uznawania materiału lub substancji za produkt uboczny.

4. Utrata statusu odpadu.

5. Reglamentacja w gospodarce odpadami:
- pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
- zezwolenie na zbieranie odpadów,
- zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
- wpis do BDO w zakresie transportu odpadów,
- wpis do BDO w zakresie działalności szczególnej w obszarze gospodarki odpadami.

6. Nowe wymagania w zakresie gospodarki odpadami:
- monitoring wizyjny,
- operat przeciwpożarowy,
- sposoby i miejsca magazynowania odpadów,
- zabezpieczenie roszczeń,
- tytuł prawny do władania nieruchomością.

7. Ewidencjonowanie odpadów oraz sprawozdawczość:
- podmioty zobligowane do prowadzenia ewidencji,
- podmioty zwolnione z obowiązku prowadzenia ewidencji – omówienie nowych przepisów,
- ewidencja uproszczona,
- sprawozdawczość w gospodarce odpadami.

8. Gospodarowanie odpadami komunalnymi w przedsiębiorstwie.

9. Przekazywanie odpadów:
- odpowiedzialność za odpady oraz przeniesienie odpowiedzialności,
- weryfikacja odbiorców,
- formy przekazywania odpadów,
- przekazywanie odpadów osobom fizycznym,
- wykorzystywanie odpadów na potrzeby własne.

10. BDO:
- podmioty zobligowane do wpisu,
- wpis i aktualizacja wpisu,
- ewidencja i sprawozdawczość w BDO,
- przekazywanie odpadów za pomocą BDO.

11. Obszary szczególne w zakresie gospodarki odpadami:
- gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- baterie i akumulatory,
- pojazdy wycofane z eksploatacji,
- odbiór odpadów komunalnych.

12. Kontrola WIOŚ i innych organów kontroli:
- uprawnienia inspektorów,
- prawa i obowiązki kontrolowanego,
- przygotowanie do kontroli,
- protokół kontroli i odmowa podpisania protokołu,
- zarządzenie pokontrolne i inne działania pokontrolne,
- decyzje wymierzające karę.
 

Inwestycja:

Szkolenie stacjonarne

1250.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1700 zł netto (+23% Vat)

Szkolenie online

1150.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.

 

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Wrocław

Wrocław

woj. dolnośląskie

Kraków

Kraków

woj. małopolskie

-

Rejestracja

szkolenie stacjonarne
zł netto
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
szkolenie online
zł netto
1 154
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!