Gospodarka odpadami w praktyce- Kompendium obowiązujących przepisów - 2-dniowe szkolenie warsztatowe.

O szkoleniu

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami, co przyczyni się do podniesienia przez nich kwalifikacji w przedmiotowym obszarze.
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
    -odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
    -kwalifikowania odpadów
    -decyzji administracyjnych
    -prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów
    -obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi
    -gospodarowania odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi
    -weryfikacji odbiorcy odpadów
    -realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory
    -zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
    -zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka
    -wprowadzania danych do BDO
    -kontroli w firmie.
  • Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
  • Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników administracji publicznej
-pracowników przedsiębiorstw prywatnych
-specjalistów ds. ochrony środowiska
-specjalistów ds. gospodarki odpadami
-osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz sporządzające sprawozdania środowiskowe
-wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
 

Program szkolenia

Program szkolenia:

1. Podmioty gospodarujące odpadami:
- posiadacz odpadów,
- wytwórca,
- zbierający,
- przetwarzający,
- odbierający,
- transportujący,
- pośrednik oraz sprzedawca,
- odpowiedzialność prawna podmiotów oraz ich obowiązki.

2. Klasyfikacja odpadów:
- metodologia klasyfikacji odpadów,
- nadawanie kodów,
- klasyfikowanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
- szczególne wymagania dot. odpadów niebezpiecznych,
- nieprawidłowe klasyfikowanie odpadów, przykłady, konsekwencje.

3. Warunki uznawania materiału lub substancji za produkt uboczny.

4. Utrata statusu odpadu.

5. Reglamentacja w gospodarce odpadami:
- pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
- zezwolenie na zbieranie odpadów,
- zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
- wpis do BDO w zakresie transportu odpadów,
- wpis do BDO w zakresie działalności szczególnej w obszarze gospodarki odpadami.

6. Nowe wymagania w zakresie gospodarki odpadami:
- monitoring wizyjny,
- operat przeciwpożarowy,
- sposoby i miejsca magazynowania odpadów,
- zabezpieczenie roszczeń,
- tytuł prawny do władania nieruchomością.

7. Ewidencjonowanie odpadów oraz sprawozdawczość:
- podmioty zobligowane do prowadzenia ewidencji,
- podmioty zwolnione z obowiązku prowadzenia ewidencji – omówienie nowych przepisów,
- ewidencja uproszczona,
- sprawozdawczość w gospodarce odpadami.

8. Gospodarowanie odpadami komunalnymi w przedsiębiorstwie.

9. Przekazywanie odpadów:
- odpowiedzialność za odpady oraz przeniesienie odpowiedzialności,
- weryfikacja odbiorców,
- formy przekazywania odpadów,
- przekazywanie odpadów osobom fizycznym,
- wykorzystywanie odpadów na potrzeby własne.

10. BDO:
- podmioty zobligowane do wpisu,
- wpis i aktualizacja wpisu,
- ewidencja i sprawozdawczość w BDO,
- przekazywanie odpadów za pomocą BDO.

11. Obszary szczególne w zakresie gospodarki odpadami:
- gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- baterie i akumulatory,
- pojazdy wycofane z eksploatacji,
- odbiór odpadów komunalnych.

12. Kontrola WIOŚ i innych organów kontroli:
- uprawnienia inspektorów,
- prawa i obowiązki kontrolowanego,
- przygotowanie do kontroli,
- protokół kontroli i odmowa podpisania protokołu,
- zarządzenie pokontrolne i inne działania pokontrolne,
- decyzje wymierzające karę.

 

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 

Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 

Dzień II
Godz.09:00-17.00- 

Prelegenci

Ekspert SEMPER

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem

webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów

webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili.

Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez  e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na

webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to


niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!