O szkoleniu
Program szkolenia skierowany jest do osób pragnących wykonywać zawód Grafika komputerowego. Program szkolenia obejmuje wprowadzenie do nauki zawodu oraz naukę wykonywania prostych projektów i typowych prac jakimi na co dzień zajmuje się Grafik komputerowy.
W odróżnieniu od Operatora DTP grafik komputerowy przywiązuje większą wagę do tworzenia i wykorzystywania grafiki niż do jej poprawnego przygotowania do publikacji.
Program szkolenia
- Dobre praktyki grafika komputerowego
- Na co zwrócić uwagę w projektach
- Czego nie używać w projektach internetowych
- Co stosować i czego się wystrzegać grafice do druku
- Szata graficzna i efekty a wymogi korporacji i ograniczenia produkcyjne
- Siła dobrego portfolio
- Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop - wprowadzenie do programów Adobe
- Funkcje i wykorzystanie spójny ekosystem Adobe
- Adobe Creative Suite / Adobe Creative Cloud - różnice i podobieństwa
- Jak i do czego najlepiej wykorzystywać te programy komputerowe
- Praca na komputerach Mac/PC - podobieństwa i różnice
- Grafika wektorowa a bitmapowa
- Poznajemy grafikę bitmapową oraz wektorową
- Grafika bitmapowa a wektorowa
- Zalety i wady grafiki bitmapowej
- Adobe Photoshop - interface oraz zapoznanie się z programem
- Poznajemy najlepszy pogram do edycji zdjęć i profesjonalnych fotomontaży
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
- Przestrzeń robocza, programu
- Praca z nowym dokumentem - sposoby tworzenia nowego dokumentu
- Tworzymy nowy dokument i otwieramy zdjęcia - różnice
- Ustawienia nowego dokumentu
- Rozdzielczość (DPI/PPI)
- Głębia bitowa
- Używamy programu Photoshop - pędzel i ołówek - główne narzędzia
- Poznajemy pędzel i ołówek oraz gumkę
- Ustawiamy odpowiednie opcje narzędzi
- Poznajemy zasady doboru i różne typy pędzla
- Uczymy się efektywnych technik pracy z pędzlem i ołówkiem
- Rozdzielczość i interpolacja i skalowanie - co kiedy i jak stosować
- Image size - techniki próbkowania skalowania i redukcji fotografii
- Próbkowanie/interpolowanie
- Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
- Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
- Formaty plików graficznych - czyli jaki format do czego użyć
- (jpg/png/tif/psd/psb) - czym się różnią
- Rodzaje dokumentów
- Kolory i tryby kolorów - jak je odróżniać i który do czego stosować
- CMYK/RGB/LAB/GRAY
- Kolory bezpieczne, substraktywne i addytywne
- Wykorzystanie grafiki do różnych celów (www/druk/animacja)
- Poznajemy formaty graficzne
- Wykorzystanie przezroczystości
- Selekcje - narzędzia do zaznaczania (selekcji/zaznaczenia) - jak pracować z fragmentami fotografii
- Poznajemy podstawowe narzędzia selekcji
- Ustalamy odpowiednie opcje narzędzi
- Metody i techniki tworzenia zaznaczeń
- Ustalamy odpowiednie opcję narzędzi
- Rozszerzamy i pomniejszamy zaznaczenia
- Edytujemy zaznaczenie
- Uczymy się stosować warstwy - element niezbędny przy fotomontażach i retuszu
- Metody tworzenia warstw
- Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
- Edycja warstw
- Kopiowanie i zaznaczanie warstw
- Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty obrazu
- Zniekształcamy warstwy (warp)
- Tworzymy cienie i podcienie
- Edycja kształtu i opcje cienia
- Skalowanie z użyciem siatki
- Tworzymy wizualizacje graficzne
- Tworzymy proste fotomontaże z użyciem warstw - ćwiczenia
- Poznajemy tajniki retuszu fotografii - czyli naprawianie zdjęć
- Poznajemy narzędzia do retuszu, Opcje narzędzi
- Dobór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów
- Usuwamy plamki, przebarwienia i inne artefakty
- Usuwamy drobne detale
- Usuwamy ludzi i inne niechciane elementy obrazu
- Usuwamy piegi, zmarszczki i znamiona
- Korygujemy sylwetkę na wiele sposobów
- Modyfikujemy rysy twarzy
- Korygujemy zdjęcia dokonujemy korekty barwnej - rozjaśniamy przyciemniamy zmieniamy tony
- Poznajemy narzędzia zarządzania jasnością i kontrastem
- Poznajemy narzędzia edycji barw i tonów
- Poznajemy techniki pracy z ciemnymi/jasnymi fotografiami
- Narzędzia korekcji kolorów, świateł i kontrastu Cd.
- Praca z narzędziami typu Levels (poziomy) Curves (Krzywe)
- Dodajemy efekty (Style warstw) - wzbogacamy nasz zdjęcia o reklamowe techniki
- Gdzie szukać efektów nakładanych bezpośrednio na warstwach
- Dodajemy cienie i podświetlenia
- Dodawanie efektu płaskorzeźby
- Dodajemy obrysy do warstw
- Dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów
- Ręczne malowanie cieni
- Modyfikowanie kształtu cienia
- Wykorzystujemy maski w Photoshopie do projektów - genialne ułatwienie pracy
- Dodajemy maski - uczymy się prawidłowego stosowania masek
- Poznajemy maski warstw - ułatwiamy sobie pracę
- Tworzymy fotomontaże z użyciem masek i warstw - zwiększamy edycyjność naszej pracy
- Dodajemy efekty wizualne, tworzymy ciekawe projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania
- Tworzymy prace graficzne
- Tworzymy plakaty i pocztówki
- Kreujemy grafiki reklamowe
- Uczymy tworzyć się fotomontaże na potrzeby naszej pracy
- Wykorzystujemy efekty już poznane
- Tworzymy różne proste prace kreatywne
- Uczymy się projektować wizualizacje reklamowe
- Poznajemy program do rysowania - Adobe Illustrator - zapoznajemy się z programem
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
- Przestrzeń robocza, programu
- Używamy programu Illustrator - główne narzędzia, nowy dokument, przestrzeń robocza
- Zarządzanie panelami i paletami dostosowanie do naszej pracy
- Zarządzanie narzędziami, dostosowanie do naszej pracy
- Panel sterowania, tryby ekranu
- Dostosowywanie skrótów klawiaturowych i menu - czyli metody na usprawnienie pracy
- Tworzymy nowy dokument - jak to zrobić odpowiednio do projektu
- Omówienie okna i istotnych ustawień dla całej pracy
- Rodzaje dokumentów w pracy ilustratora/grafika
- (Workspace) przestrzeń robocza - jak ją ustawiać właściwie
- (Artboard) obszar roboczy/ilustracji - zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
- (Worktable) - stół roboczy - jak radzić sobie z dużymi bannerami
- Definiowanie obszaru roboczego/ilustracji
- Zarządzanie wielkością obszaru roboczego/ilustracji
- Narzędzia do pracy z grafiką wektorową - jak rysować ilustracje wykorzystując zdefiniowane kształty
- Poznajemy narzędzia zaznaczania
- Opcje narzędzi zaznaczania
- Selection Tool (Czarna strzałka)- wykorzystanie techniki pracy
- Direct selection Tool biała strzałka) - przydatne narzędzie
- Rectangle, ellipse, star itp. narzędzia do szybkiego rysowania gotowych kształtów
- Rysujemy proste figury wektorowe
- Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
- Uczymy się modyfikowania kształtów zdefiniowanych
- Skalujemy i modyfikujemy obiekty
- Krzywe Beziera - ścieżki dzięki którym narysujemy wszystko co wymyślimy
- Techniki tworzenia krzywych/ścieżek (z nich budujemy kształty)
- Narzędzia do rysowania i modyfikowania ścieżek
- Edytowanie ścieżek, składniki segmenty, punkty i węzły
- Punkty gładkie i narożne, konwertowanie
- Zaznaczamy i skalujemy ścieżki
- Obracanie ścieżek i obiektów
- Metody łączenia i dzielenia ścieżek
- Dobre praktyki w rysunkach - wykorzystanie kształtów symetrycznych
- Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu
- Zarządzamy obrysem i wypełnieniem - opcje obrysów
- Outline - szkielet - poznajemy opcje podglądu kształtów - ułatwienie przy rysunkach
- Kolorujemy nasze kształty w naszej pracy
- Tworzymy rysunki
- Zagadnienia typograficzne - potęga możliwości zarządzania tekstem w profesjonalnym składzie
- Font i rodziny czcionek
- Style czcionek
- Zalety czcionek OpenType - bogactwo edycji
- Formatowanie znaków
- Znaki specjalne – Glyphs
- Ligatury i Firety - zrozumienie metodologii poprawnego składu
- Interlinia, tracking i kerning
- Akapit i justowanie
- Jednostki i miary typograficzne
- Wcięcia i odstępy
- Wyrównanie akapitu
- Inicjały, tabulatory
- Formatowanie tekstu i akapitu
- Formatowanie tekstu za pomocą palety i panelu
- Tworzenie i przenoszenie formatowania
- Formatowanie akapitów
- Formatowanie znaków
- Dobre praktyki grafika - designera
- Narzędzia do porzadkowania chaosu - align
- Paleta kolorów, definiowanie barw i edycja
- Paleta próbek kolorów
- Próbki zdefiniowane
- Kolory które możemy sami zdefiniować - kuler
- Ilość czcionek w dokumencie
- Uczymy się stosować warstwy - element wspomagający szybką pracę
- Metody tworzenia warstw
- Edycja warstw
- Kopiowanie i zaznaczanie warstw
- Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty rysunku
- Warstwa i sub warstwa
- Metody przenoszenia elementów pomiędzy warstwami
- Tworzenie magicznych grafik
- Wykorzystanie gradientów
- Wykorzystanie efektów narzędzia blenda
- Łączenie kształtów, dzielenie i edytowanie
- Wykorzystujemy efekty
- Edytujemy efekty za pomacą odpowiednich narzedzi
- Tworzymy prace w Illustratorze - uczymy się posługiwać programem
- Wykorzystujemy szablony i Symbole
- Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
- Tworzymy pierwsze rysunki za pomocą zdefiniowanych kształtów
- Kolory w Illustratorze, palety i narzędzia
- Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów
- Tworzenie prostych grafik wektorowych
- Tworzymy rysunki i iillustracje
- Rysujemy Ikony internetowe i inne elementy graficzne
- Tworzymy Edytujemy symbole
- Tworzymy logotypy
- Adobe InDesign - interface oraz zapoznanie się z programem
- Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Przestrzeń robocza, programu - inaczej niż w Photoshopie i Illustratorze
- Zapisujemy efekty naszej pracy - poznajemy metody zapisu plików Illustartora w zależności od przeznaczenia i wykorzystania
- Zapisujemy jako Adobe illustrator (AI) - wady zalety
- Tworzenie i zapisywanie plików PDF
- Efektywne metody i przygotowanie plików do pracy z innymi programami i grafikami
- Poznajemy Program Adobe InDesign - wstęp i przybliżenie programu
- Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
- Import zdjęć i elementów graficznych
- Tworzymy nowy dokument - metody
- Omówienie okna i istotnych ustawień dla dokumentu i całego programu (różnice)
- Rodzaje dokumentów w pracy grafika
- (Workspace) przestrzeń robocza - jak ją ustawiać właściwie
- (Page) obszar roboczy/dokumentu/strony - zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
- (Worktable) - stół roboczy - jak radzić sobie z dużymi bannerami
- Definiowanie obszaru strony
- Umieszczamy naszą pracę w InDesign
- Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
- Import zdjęć i elementów graficznych
- Szybkie pozyskiwanie informacji o umieszczanych zdjęciach (info)
- Zarządzanie podglądem zdjęcia
- Ilustracje wektorowe i rastrowe
- Tworzymy grafiki, plakaty, fotomontaże rysunki, ulotki itp.
- Dobieramy właściwe środowisko pracy (odpowiedni program Adobe)
- Zalecane zasady przy pracy z plikami graficznymi
- Zapisujemy naszą pracę w InDesign - poznajemy metody dalszej edycji przez Operatora DTP
- Zapisujemy jako Adobe InDesign - wady zalety
- Tworzenie i zapisywanie plików PDF (wersja uproszczona)
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Altkom Akademia S.A.
- Ulica i nr: ul. Chłodna 51
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1880008391