Szkolenie

Grafik komputerowy

O szkoleniu

Podczas tego szkolenia poznasz zasady i techniki pracy z wiodącymi programami Adobe niezbędnymi do pracy przy projektowaniu i edycji grafiki komputerowej: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator z elementami InDesign.
Kto powinien wziąć udział?

Program szkolenia skierowany jest do osób pragnących wykonywać zawód Grafika komputerowego. Program szkolenia obejmuje wprowadzenie do nauki zawodu oraz naukę wykonywania prostych projektów i typowych prac jakimi na co dzień zajmuje się Grafik komputerowy.

W odróżnieniu od Operatora DTP grafik komputerowy przywiązuje większą wagę do tworzenia i wykorzystywania grafiki niż do jej poprawnego przygotowania do publikacji.

Program szkolenia

  1. Dobre praktyki grafika komputerowego
    • Na co zwrócić uwagę w projektach
    • Czego nie używać w projektach internetowych
    • Co stosować i czego się wystrzegać grafice do druku
    • Szata graficzna i efekty a wymogi korporacji i ograniczenia produkcyjne
    • Siła dobrego portfolio
  2. Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop - wprowadzenie do programów Adobe
    • Funkcje i wykorzystanie spójny ekosystem Adobe
    • Adobe Creative Suite / Adobe Creative Cloud - różnice i podobieństwa
    • Jak i do czego najlepiej wykorzystywać te programy komputerowe
    • Praca na komputerach Mac/PC - podobieństwa i różnice
  3. Grafika wektorowa a bitmapowa
    • Poznajemy grafikę bitmapową oraz wektorową
    • Grafika bitmapowa a wektorowa
    • Zalety i wady grafiki bitmapowej
  4. Adobe Photoshop - interface oraz zapoznanie się z programem
    • Poznajemy najlepszy pogram do edycji zdjęć i profesjonalnych fotomontaży
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
    • Przestrzeń robocza, programu
  5. Praca z nowym dokumentem - sposoby tworzenia nowego dokumentu
    • Tworzymy nowy dokument i otwieramy zdjęcia - różnice
    • Ustawienia nowego dokumentu
    • Rozdzielczość (DPI/PPI)
    • Głębia bitowa
  6. Używamy programu Photoshop - pędzel i ołówek - główne narzędzia
    • Poznajemy pędzel i ołówek oraz gumkę
    • Ustawiamy odpowiednie opcje narzędzi
    • Poznajemy zasady doboru i różne typy pędzla
    • Uczymy się efektywnych technik pracy z pędzlem i ołówkiem
  7. Rozdzielczość i interpolacja i skalowanie - co kiedy i jak stosować
    • Image size - techniki próbkowania skalowania i redukcji fotografii
    • Próbkowanie/interpolowanie
    • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
    • Zarządzanie wielkością i rozdzielczością obrazu
  8. Formaty plików graficznych - czyli jaki format do czego użyć
    • (jpg/png/tif/psd/psb) - czym się różnią
    • Rodzaje dokumentów
  9. Kolory i tryby kolorów - jak je odróżniać i który do czego stosować
    • CMYK/RGB/LAB/GRAY
    • Kolory bezpieczne, substraktywne i addytywne
    • Wykorzystanie grafiki do różnych celów (www/druk/animacja)
    • Poznajemy formaty graficzne
    • Wykorzystanie przezroczystości
  10. Selekcje - narzędzia do zaznaczania (selekcji/zaznaczenia) - jak pracować z fragmentami fotografii
    • Poznajemy podstawowe narzędzia selekcji
    • Ustalamy odpowiednie opcje narzędzi
    • Metody i techniki tworzenia zaznaczeń
    • Ustalamy odpowiednie opcję narzędzi
    • Rozszerzamy i pomniejszamy zaznaczenia
    • Edytujemy zaznaczenie
  11. Uczymy się stosować warstwy - element niezbędny przy fotomontażach i retuszu
    • Metody tworzenia warstw
    • Kopiowanie i ustalanie opcji warstw
    • Edycja warstw
    • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
    • Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty obrazu
    • Zniekształcamy warstwy (warp)
    • Tworzymy cienie i podcienie
    • Edycja kształtu i opcje cienia
    • Skalowanie z użyciem siatki
    • Tworzymy wizualizacje graficzne
    • Tworzymy proste fotomontaże z użyciem warstw - ćwiczenia
  12. Poznajemy tajniki retuszu fotografii - czyli naprawianie zdjęć
    • Poznajemy narzędzia do retuszu, Opcje narzędzi
    • Dobór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów
    • Usuwamy plamki, przebarwienia i inne artefakty
    • Usuwamy drobne detale
    • Usuwamy ludzi i inne niechciane elementy obrazu
    • Usuwamy piegi, zmarszczki i znamiona
    • Korygujemy sylwetkę na wiele sposobów
    • Modyfikujemy rysy twarzy
  13. Korygujemy zdjęcia dokonujemy korekty barwnej - rozjaśniamy przyciemniamy zmieniamy tony
    • Poznajemy narzędzia zarządzania jasnością i kontrastem
    • Poznajemy narzędzia edycji barw i tonów
    • Poznajemy techniki pracy z ciemnymi/jasnymi fotografiami
    • Narzędzia korekcji kolorów, świateł i kontrastu Cd.
    • Praca z narzędziami typu Levels (poziomy) Curves (Krzywe)
  14. Dodajemy efekty (Style warstw) - wzbogacamy nasz zdjęcia o reklamowe techniki
    • Gdzie szukać efektów nakładanych bezpośrednio na warstwach
    • Dodajemy cienie i podświetlenia
    • Dodawanie efektu płaskorzeźby
    • Dodajemy obrysy do warstw
    • Dodawanie cieni, lustrzanych odbić i innych efektów
    • Ręczne malowanie cieni
    • Modyfikowanie kształtu cienia
  15. Wykorzystujemy maski w Photoshopie do projektów - genialne ułatwienie pracy
    • Dodajemy maski - uczymy się prawidłowego stosowania masek
    • Poznajemy maski warstw - ułatwiamy sobie pracę
    • Tworzymy fotomontaże z użyciem masek i warstw - zwiększamy edycyjność naszej pracy
    • Dodajemy efekty wizualne, tworzymy ciekawe projekty z użyciem masek, warstw i trybów mieszania
  16. Tworzymy prace graficzne
    • Tworzymy plakaty i pocztówki
    • Kreujemy grafiki reklamowe
    • Uczymy tworzyć się fotomontaże na potrzeby naszej pracy
    • Wykorzystujemy efekty już poznane
    • Tworzymy różne proste prace kreatywne
    • Uczymy się projektować wizualizacje reklamowe
  17. Poznajemy program do rysowania - Adobe Illustrator - zapoznajemy się z programem
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Preferencje ogólne programu (co warto zmienić a co zostawić)
    • Przestrzeń robocza, programu
  18. Używamy programu Illustrator - główne narzędzia, nowy dokument, przestrzeń robocza
    • Zarządzanie panelami i paletami dostosowanie do naszej pracy
    • Zarządzanie narzędziami, dostosowanie do naszej pracy
    • Panel sterowania, tryby ekranu
    • Dostosowywanie skrótów klawiaturowych i menu - czyli metody na usprawnienie pracy
    • Tworzymy nowy dokument - jak to zrobić odpowiednio do projektu
    • Omówienie okna i istotnych ustawień dla całej pracy
    • Rodzaje dokumentów w pracy ilustratora/grafika
    • (Workspace) przestrzeń robocza - jak ją ustawiać właściwie
    • (Artboard) obszar roboczy/ilustracji - zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
    • (Worktable) - stół roboczy - jak radzić sobie z dużymi bannerami
    • Definiowanie obszaru roboczego/ilustracji
    • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego/ilustracji
  19. Narzędzia do pracy z grafiką wektorową - jak rysować ilustracje wykorzystując zdefiniowane kształty
    • Poznajemy narzędzia zaznaczania
    • Opcje narzędzi zaznaczania
    • Selection Tool (Czarna strzałka)- wykorzystanie techniki pracy
    • Direct selection Tool biała strzałka) - przydatne narzędzie
    • Rectangle, ellipse, star itp. narzędzia do szybkiego rysowania gotowych kształtów
    • Rysujemy proste figury wektorowe
    • Rysujemy kwadraty, prostokąty, wieloboki i gwiazdy
    • Uczymy się modyfikowania kształtów zdefiniowanych
    • Skalujemy i modyfikujemy obiekty
  20. Krzywe Beziera - ścieżki dzięki którym narysujemy wszystko co wymyślimy
    • Techniki tworzenia krzywych/ścieżek (z nich budujemy kształty)
    • Narzędzia do rysowania i modyfikowania ścieżek
    • Edytowanie ścieżek, składniki segmenty, punkty i węzły
    • Punkty gładkie i narożne, konwertowanie
    • Zaznaczamy i skalujemy ścieżki
    • Obracanie ścieżek i obiektów
    • Metody łączenia i dzielenia ścieżek
    • Dobre praktyki w rysunkach - wykorzystanie kształtów symetrycznych
    • Dodajemy kolor wypełnienia i obrysu
    • Zarządzamy obrysem i wypełnieniem - opcje obrysów
    • Outline - szkielet - poznajemy opcje podglądu kształtów - ułatwienie przy rysunkach
    • Kolorujemy nasze kształty w naszej pracy
    • Tworzymy rysunki
  21. Zagadnienia typograficzne - potęga możliwości zarządzania tekstem w profesjonalnym składzie
    • Font i rodziny czcionek
    • Style czcionek
    • Zalety czcionek OpenType - bogactwo edycji
    • Formatowanie znaków
    • Znaki specjalne – Glyphs
    • Ligatury i Firety - zrozumienie metodologii poprawnego składu
    • Interlinia, tracking i kerning
    • Akapit i justowanie
    • Jednostki i miary typograficzne
    • Wcięcia i odstępy
    • Wyrównanie akapitu
    • Inicjały, tabulatory
  22. Formatowanie tekstu i akapitu
    • Formatowanie tekstu za pomocą palety i panelu
    • Tworzenie i przenoszenie formatowania
    • Formatowanie akapitów
    • Formatowanie znaków
  23. Dobre praktyki grafika - designera
    • Narzędzia do porzadkowania chaosu - align
    • Paleta kolorów, definiowanie barw i edycja
    • Paleta próbek kolorów
    • Próbki zdefiniowane
    • Kolory które możemy sami zdefiniować - kuler
    • Ilość czcionek w dokumencie
  24. Uczymy się stosować warstwy - element wspomagający szybką pracę
    • Metody tworzenia warstw
    • Edycja warstw
    • Kopiowanie i zaznaczanie warstw
    • Skalujemy i obracamy wybrane fragmenty rysunku
    • Warstwa i sub warstwa
    • Metody przenoszenia elementów pomiędzy warstwami
  25. Tworzenie magicznych grafik
    • Wykorzystanie gradientów
    • Wykorzystanie efektów narzędzia blenda
    • Łączenie kształtów, dzielenie i edytowanie
    • Wykorzystujemy efekty
    • Edytujemy efekty za pomacą odpowiednich narzedzi
  26. Tworzymy prace w Illustratorze - uczymy się posługiwać programem
    • Wykorzystujemy szablony i Symbole
    • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
    • Tworzymy pierwsze rysunki za pomocą zdefiniowanych kształtów
    • Kolory w Illustratorze, palety i narzędzia
    • Zarządzamy wielkością i kolorem obiektów
    • Tworzenie prostych grafik wektorowych
    • Tworzymy rysunki i iillustracje
    • Rysujemy Ikony internetowe i inne elementy graficzne
    • Tworzymy Edytujemy symbole
    • Tworzymy logotypy
  27. Adobe InDesign - interface oraz zapoznanie się z programem
    • Narzędzia i palety, menu, tryby ekranu
    • Podstawowe skróty klawiaturowe
    • Przestrzeń robocza, programu - inaczej niż w Photoshopie i Illustratorze
  28. Zapisujemy efekty naszej pracy - poznajemy metody zapisu plików Illustartora w zależności od przeznaczenia i wykorzystania
    • Zapisujemy jako Adobe illustrator (AI) - wady zalety
    • Tworzenie i zapisywanie plików PDF
    • Efektywne metody i przygotowanie plików do pracy z innymi programami i grafikami
  29. Poznajemy Program Adobe InDesign - wstęp i przybliżenie programu
    • Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
    • Import zdjęć i elementów graficznych
  30. Tworzymy nowy dokument - metody
    • Omówienie okna i istotnych ustawień dla dokumentu i całego programu (różnice)
    • Rodzaje dokumentów w pracy grafika
    • (Workspace) przestrzeń robocza - jak ją ustawiać właściwie
    • (Page) obszar roboczy/dokumentu/strony - zastosowanie i przeznaczenie wg Adobe
    • (Worktable) - stół roboczy - jak radzić sobie z dużymi bannerami
    • Definiowanie obszaru strony
  31. Umieszczamy naszą pracę w InDesign
    • Sposoby umieszczania plików graficznych w programie
    • Import zdjęć i elementów graficznych
    • Szybkie pozyskiwanie informacji o umieszczanych zdjęciach (info)
    • Zarządzanie podglądem zdjęcia
    • Ilustracje wektorowe i rastrowe
  32. Tworzymy grafiki, plakaty, fotomontaże rysunki, ulotki itp.
    • Dobieramy właściwe środowisko pracy (odpowiedni program Adobe)
    • Zalecane zasady przy pracy z plikami graficznymi
  33. Zapisujemy naszą pracę w InDesign - poznajemy metody dalszej edycji przez Operatora DTP
    • Zapisujemy jako Adobe InDesign - wady zalety
    • Tworzenie i zapisywanie plików PDF (wersja uproszczona)

Czas trwania

5 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Altkom Akademia

Gdzie i kiedy

Online 20 - 24 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 14 - 18 lutego 2022

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
2900 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa ul. Chłodna 51
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!