Infografika – moduł I

O szkoleniu

Szkolenie składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna przygotuje słuchaczy do samodzielnego analizowania danych, ich kompletowania, selekcji, przygotowania szkicu i realizacji infografiki z użyciem prawidłowego kodowania danych.

Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.
Dlaczego warto wziąć udział?

Czego się nauczysz

  • Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej?
  • Jakie są rodzaje infografiki?
  • Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
  • Obrazowania danych i opowiadania obrazem.
  • Kodowania informacji do rozmiaru i koloru.
  • Prawidłowej konstrukcji komunikatu wizualnego.
  • Kryteriów skuteczności infografiki.
  • Elementów komunikatu wizualnego.
  • Etyki w pracy infografika
  • Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
  • Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przygotowane jest dla grafików, którzy chcą wiedzieć czym różni się ich praca od pracy infografika i dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści, które chciałyby wiedzieć w jaki sposób zweryfikować to, co przygotuje grafik..

Program szkolenia

  • Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
  • Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
  • Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
  • Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
  • Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
  • Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
  • Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
  • Funkcje koloru
  • Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
  • Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
  • Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić  przekaz? I jak tego uniknąć?
  • Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
  • Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
  • Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
  • Kryteria skuteczności infografiki.
  • Elementy komunikatu wizualnego.
  • Etyka w pracy infografika
  • Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
  • Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?  I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
  • Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.

Czas trwania

8:30-16:30

Prelegenci

Lech Mazurczyk

Rysownik prasowy i infografik. Miłośnik komiksu. Uważa, że dobra infografika odsłania piękno ukryte w informacji.

Absolwent dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie współpracownik m. in. Polityki i Tygodnika Powszechnego.

Autor projektów komercyjnych m.in. dla Netii, MetLife, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, PKP Cargo, PLL LOT, PKPP Lewiatan. Wraz z zespołem Newsweeka zdobył m. in. Złota, dwie srebrne i dwie brązowe Chimery w konkursie projektowania prasowego organizowanym przez magazyn „Media & Marketing Polska”.

Juror i prelegent na największym międzynarodowym konkursie infografiki Malofiej, w hiszpańskiej Pampelunie.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Online 4 kwiecień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!