O szkoleniu
Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.
Czego się nauczysz
- Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej?
- Jakie są rodzaje infografiki?
- Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
- Obrazowania danych i opowiadania obrazem.
- Kodowania informacji do rozmiaru i koloru.
- Prawidłowej konstrukcji komunikatu wizualnego.
- Kryteriów skuteczności infografiki.
- Elementów komunikatu wizualnego.
- Etyki w pracy infografika
- Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
- Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?
Szkolenie przygotowane jest dla grafików, którzy chcą wiedzieć czym różni się ich praca od pracy infografika i dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści, które chciałyby wiedzieć w jaki sposób zweryfikować to, co przygotuje grafik..
Program szkolenia
- Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
- Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
- Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
- Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
- Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
- Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
- Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
- Funkcje koloru
- Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
- Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
- Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić przekaz? I jak tego uniknąć?
- Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
- Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
- Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
- Kryteria skuteczności infografiki.
- Elementy komunikatu wizualnego.
- Etyka w pracy infografika
- Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
- Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku? I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
- Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.
Czas trwania
Prelegenci
Lech Mazurczyk
Rysownik prasowy i infografik. Miłośnik komiksu. Uważa, że dobra infografika odsłania piękno ukryte w informacji.
Absolwent dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie współpracownik m. in. Polityki i Tygodnika Powszechnego.
Autor projektów komercyjnych m.in. dla Netii, MetLife, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, PKP Cargo, PLL LOT, PKPP Lewiatan. Wraz z zespołem Newsweeka zdobył m. in. Złota, dwie srebrne i dwie brązowe Chimery w konkursie projektowania prasowego organizowanym przez magazyn „Media & Marketing Polska”.
Juror i prelegent na największym międzynarodowym konkursie infografiki Malofiej, w hiszpańskiej Pampelunie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558
Masz pytania? Napisz do nas
