Intrastat bez tajemnic – przewodnik i zmiany na 2025 rok

O szkoleniu

Jesteś zobowiązany do składania zgłoszeń INTRASTAT?
Masz wątpliwości związane z wypełnianiem i korygowaniem zgłoszeń?
Chcesz poznać jasne wytyczne i instrukcje wypełniania zgłoszenia w 2025 roku?
Weź udział w szkoleniu i wyeliminuj zagrożenia wynikające z błędnej interpretacji przepisów!


Na naszym szkoleniu Intrastat poznasz wiele przykładów przepływów towarowych realizowanych w różnych scenariuszach logistycznych, a także przestudiujesz przykładowe zgłoszenia, ich zawartość i zasady wypełniania.

Poznasz zmiany w wypełnianiu poszczególnych pól zgłoszeń przywozowych, wywozowych oraz zerowych

Krok po kroku, rubryka po rubryce przestudiujesz zgłoszenie Intrastat na 2025 rok!
Poznasz zasady postępowania w przypadkach nietypowych
Dowiesz się co zrobić w przypadku korekty faktury i zwrotu towaru.



Dlaczego warto wziąć udział?

Jesteś zobowiązany do składania zgłoszeń INTRASTAT?
Masz wątpliwości związane z wypełnianiem i korygowaniem zgłoszeń?
Chcesz poznać jasne wytyczne i instrukcje wypełniania zgłoszenia w 2025 roku?
Weź udział w szkoleniu i wyeliminuj zagrożenia wynikające z błędnej interpretacji przepisów!


Na naszym szkoleniu Intrastat poznasz wiele przykładów przepływów towarowych realizowanych w różnych scenariuszach logistycznych, a także przestudiujesz przykładowe zgłoszenia, ich zawartość i zasady wypełniania.

Poznasz zmiany w wypełnianiu poszczególnych pól zgłoszeń przywozowych, wywozowych oraz zerowych

Krok po kroku, rubryka po rubryce przestudiujesz zgłoszenie Intrastat na 2025 rok!
Poznasz zasady postępowania w przypadkach nietypowych
Dowiesz się co zrobić w przypadku korekty faktury i zwrotu towaru.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Intrastat adresujemy do:

  • menedżerów i specjalistów działów importu i eksportu,
  • dyrektorów i handlowców zajmujących się obsługą transakcji handlowych z krajami trzecimi,
  • specjalistów działów zakupów i logistyki odpowiedzialnych za transakcje międzynarodowe,
  • specjalistów ds. celnych,
  • głównych księgowych,
  • dyrektorów i właścicieli firm handlujących z podmiotami zagranicznymi
  • pracowników agencji celnych odpowiedzialnych za składanie raportów INTRASTAT

Program szkolenia

Zmiany w INTRASTAT w 2025r. – od teorii do praktyki

  • Przepisy unijne, krajowe i inne regulacje dotyczące dokonywania deklaracji INTRASTAT w 2025r.
  • Przedstawicielstwo osób trzecich
  • Warunki dostaw towarów
  • Nomenklatura taryfowa i statystyczna oraz Wspólna Taryfa Celna w 2025r.
  • Zasady klasyfikacji towarów w nomenklaturze scalonej CN 2025r.
  • Kody CN, tablice korelacyjne, uzupełniające jednostki miar
  • Pochodzenie towarów i zasady jego ustalania w 2025r.
  • Wartość fakturowa oraz statystyczna towarów w 2025r.
  • Identyfikacja podatkowa partnerów handlowych
  • Wartości progów statystycznych dla podmiotów realizujących obroty z krajami Unii Europejskiej w 2025r.

Zasady generalne

  • Definicje
  • Obrót towarowy podlegający zgłoszeniom
  • Metodologia ustalenia istnienia obowiązku sprawozdawczego
  • Moment powstania obowiązku sprawozdawczego
  • Wyłączenia przedmiotowe i podmiotowe z obowiązku sprawozdawczego
  • System uproszczeń
  • Terminy dokonywania zgłoszeń oraz wymagalności ich korekt
  • Istota zgłoszeń (forma, przeznaczenie, metody, zakres informacyjny, obrót zerowy)
  • System upomnień i kar wobec osób zobowiązanych niewywiązujących się z obowiązku sprawozdawczego

Szczególne przypadki postępowaniaZmiany od 2025r. w wypełnianiu poszczególnych pól zgłoszeń przywozowych, wywozowych oraz zerowychKorekty zgłoszeń – zasady dokonywania, terminy wymagalności, zwolnienia z obowiązku dokonywania korektSzczegółowy przebieg procesu wypełniania deklaracji krok po krokuDokonywanie zgłoszeń

  • Rejestracja i aktualizacja danych w SISC
  • Rodzaje stosowanych podpisów elektronicznych i metody uwierzytelniania komunikatów
  • Komunikaty elektroniczne związane z poszczególnymi etapami obsługi zgłoszeń

Postępowanie w przypadkach nietypowychPraktyczna strona opracowywania i dokonywania zgłoszeń oraz ich korekt

Prowadzący przedstawi i szczegółowo omówi wiele przykładów przepływów towarowych realizowanych w różnych scenariuszach logistycznych a także przygotuje przykładowe zgłoszenia na podstawie danych i scenariuszy zgłoszonych przez uczestników zajęć.


Czas trwania

Zaplanuj czas w godzinach 9:00-15:00.


Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania sprzętowe:

W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.

Rejestracja

Cena 1
do 7 marca 2025r.
840
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 2.38% przy zgłoszeniu min. 5 osób
Zapisz się
Cena 2
840
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 2.38% przy zgłoszeniu min. 5 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska ul. Kozielska 137d

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!