O szkoleniu
ITIL (ang. IT Infrastructure Library) to uznane i powszechnie stosowane podejście do zarządzania usługami IT oparte o najlepsze praktyki, rozwijane od połowy lat osiemdziesiątych XX w. W najnowszej, czwartej wersji obejmuje nie tylko zarządzanie usługami IT, ale również wszelkimi usługami biznesowymi, które są realizowane w oparciu o usługi informatyczne. W dobie tak zwanej transformacji cyfrowej rozwiązania informatyczne stały się nie tylko integralną częścią niemal każdego biznesu, ale i podstawą jego działania. Wiele spraw można obecnie załatwić zdalnie, przez Internet, będąc w podróży czy pozostając w domu. Coraz częściej codzienną pracę zawodową wielu ludzi również wykonuje zdalnie. Takie możliwości stwarzają wszechobecne rozwiązania informatyczne i stale rozwijająca się sieć globalna.
Właściwe zarządzanie usługami IT oraz wszelkimi usługami, które są realizowane dzięki usługom IT jest koniecznością we współczesnych przedsiębiorstwach. Pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej, relacji z klientami, właściwe wykorzystanie doświadczeń użytkowników i Klientów (Ux/Cx) korzystających z usług, jak również dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców dzięki mechanizmom sieciowym i rozwiązaniom mobilnym.
ITIL, który powstał z inicjatywy rządu Wielkiej Brytanii w latach 80 XX w., jest obecnie rozwijany przez spółkę Axelos, w której rząd brytyjski jest jednym z dwóch udziałowców. Najnowsza czwarta już wersja ITIL została napisana praktycznie od nowa, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku, który zmienia się w szybkim tempie i cały czas wprowadza nowe mechanizmy. Uwzględnienie takich rozwiązań jak Lean Management, Agile, DevOps, Cloud czy Blockchain w najnowszej wersji ITIL gwarantuje, że najnowsza biblioteka najlepszych praktyk zarządzania usługami w pełni odpowiada potrzebom współczesnych organizacji, umożliwiając zrozumienie roli strumienia tworzenia wartości dostarczanej Klientom poprzez wszelkie cyfrowo wspierane usługi.
- Szkolenie ITIL Foundation jest na poziomie podstawowym.
- Metody szkoleniowe obejmują wykład interaktywny oraz ćwiczenia praktyczne.
Cel szkolenia
- Pozyskanie przez uczestników podstawowej wiedzy w zakresie zarządzania usługami zgodnie z biblioteką najlepszych praktyk ITIL.
- Poznanie kluczowych elementów metodyki: kluczowych koncepcji, wskazówek, procesów oraz praktyk zarządzania usługami.
- Uzyskanie certyfikatu ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
Certyfikacja – informacja o egzaminie
- Egzamin testowy jednokrotnego wyboru składający się z 40 pytań
- Czas trwania egzaminu wynosi 75 minut (dodatkowe 15 minut dla osób zdających egzamin ITIL w języku, który nie jest dla nich językiem ojczystym)
- Do zdania egzaminu konieczne jest uzyskanie minimum 26 punktów, czyli udzielenie prawidłowych odpowiedzi na co najmniej 26 punktów z 40 (tj. 60 %).
- Egzamin ITIL® Foundation nie jest w cenie szkolenia. Egzamin jest obowiązkowy.
Korzyści ze szkolenia
- Poznanie powszechnie stosowanej i sprawdzonej metodyki zarządzania usługami.
- Poznanie roli usług IT we wsparciu wszelkich usług współczesnego przedsiębiorstwa.
- Poznanie pryncypiów, wskazówek praktyk i procesów ITIL®.
- Uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ITIL® Foundation. Potwierdzi on nabytą wiedzę i umiejętności. Certyfikat ITIL będzie przydatny, gdy planuje się pracować w zagranicznej korporacji. Jego posiadania często wymagają rekruterzy. Warto uzyskać go również wtedy, kiedy jest się ukierunkowanym na rozwój i coraz skuteczniejsze zarządzanie usługami IT.
Grupa docelowa
- Kierownicy działów i zespołów IT
- Kierownicy i pracownicy działów nieinformatycznych korzystających z usług IT
- Liderzy i pracownicy zespołów utrzymania i wsparcia usług IT
- Osoby zajmujące się sprzedażą usług IT
- Wszyscy pracownicy działów IT zarządzanych zgodnie z ITIL
Program szkolenia
-
Wprowadzenie do zarządzania usługami
-
Kluczowe koncepcje zarządzania usługami
-
Cztery wymiary zarządzania usługami
-
Pojęcie Strumienia Wartości Usługi (ang. Service Value Stream)
-
Praktyki zarządcze ITIL
Ogólne praktyki zarządzania
Usługowe praktyki zarządzania
Techniczne praktyki zarządzania
-
Podsumowanie wiedzy o ITIL® 4
-
Przygotowanie do egzaminu końcowego
-
Egzamin ITIL® 4 Foundation (w wersji online egzamin odbywa się po szkoleniu, w odpowiednim dla zdającego czasie)
Czas trwania
2 dni: 09:00-16:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: MINDSTREAM
- Ulica i nr: Plac Trzech Krzyży 16
- Kod pocztowy: 00-499
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8522378285