O szkoleniu
Najnowsza nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego w celu deregulacji prawa gospodarczego i administracyjnego, zmienia w istotny sposób wiele instytucji prawnych oraz wprowadza zupełnie nowe, wcześniej nieznane procedurze administracyjnej, co będzie miało istotny wpływ na wszystkie postępowania administracyjne. Zmiany już budzą wątpliwości, co do ich stosowania, a uchybienia w tym zakresie mogą skutkować masowym uchylaniem decyzji przez organy odwoławcze i sądy administracyjne.
Kompleksowa i praktyczna analiza kluczowych zmian i nowości w k.p.a.
Szczególna uwaga podczas zajęć zostanie poświęcona nowym regulacjom (m. in. obowiązkowej mediacji).
Przedstawione zostaną również wskazywane przez sądy administracyjne najczęstsze błędy proceduralne, popełniane przez organy administracji publicznej.
Poszczególne instytucje prawne zostaną omówione w oparciu o faktyczne przykłady.
Pracownicy urzędów administracji publicznej, w szczególności jst i jednostek organizacyjnych, prowadzący postępowania administracyjne i wydający decyzje administracyjne.
Program szkolenia
1. Nowości dotyczące doręczeń.
2. Obowiązkowa mediacja?
a. ustawowy katalog spraw, których charakter pozwala na przeprowadzenie mediacji,
b. obowiązek sporządzenia i utrwalenia w aktach sprawy adnotacji zawierającej informację, czy: po pierwsze charakter sprawy pozwala na przeprowadzenie mediacji oraz po drugie, czy zachodzą okoliczności odstąpienia od zawiadomienia o możliwości przeprowadzenia mediacji, mimo że charakter sprawy pozwala na przeprowadzenie mediacji,
c. przesłanki odstąpienia od zawiadomienia o możliwości przeprowadzenia mediacji,
d. elementy zawiadomienia o możliwości przeprowadzenia mediacji.
3. Nowości dotyczące zawieszenia postępowania administracyjnego:
a. nowy środek prawny - sprzeciw w sprawie wydania decyzji o umorzeniu postępowania,
b. termin na wniesienie sprzeciwu i skutki jego wniesienia.
4. Nowe elementy składowe postanowienia administracyjnego.
5. Nowe uprawnienia organu I instancji w zakresie dokonania autoweryfikacji zaskarżonej decyzji.
6. Związanie wytycznymi organu odwoławczego, określonymi w decyzji uchylającej zaskarżoną decyzję w całości i przekazującej sprawę do ponownego rozpatrzenia:
a. „okoliczności wskazane przez organ odwoławczy” a „wytyczne organu odwoławczego”,
b. możliwość odstąpienia od obowiązku wzięcia pod uwagę okoliczności wskazanych przez organ odwoławczy oraz wytycznych organu odwoławczego,
c. konsekwencje prawne naruszenia obowiązku wzięcia pod uwagę okoliczności wskazanych przez organ odwoławczy oraz wytycznych organu odwoławczego,
d. środki zapobiegające naruszeniu tego obowiązku.
7. Nowości dotyczące administracyjnych kar pieniężnych:
a. przerwanie i zawieszenie biegu terminu przedawnienia nałożenia administracyjnej kary pieniężnej,
b. nowa definicja zaległej administracyjnej kary pieniężnej,
c. nowe regulacje dotyczące ulg w zapłacie administracyjnej kary pieniężnej (m.in. skutki naruszenia terminów w postępowaniu w sprawie udzielania ulg; skutki niedotrzymania terminu płatności odroczonej kary bądź terminu płatności rat),
d. szczególny tryb udzielania ulg z urzędu.
8. Przepisy przejściowe.
Czas trwania
09:00 - 14:00
Prelegenci
Członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego (w zakresie obowiązków m. in. nadzór nad egzekucją administracyjną, orzekanie w sprawach dotyczących odpadów, ochrony przyrody i środowiska, podatków, utrzymania czystości i porządku w gminach). Wykładowca, prowadzący szkolenia na terenie całej Polski dla kadr urzędów administracji samorządowej i rządowej. Prowadził egzekucję administracyjną w Urzędzie Miasta Łodzi. Autor publikacji dotyczących egzekucji administracyjnej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator