O szkoleniu
Mówisz sobie czasami, że z tym człowiekiem nie da się dogadać? A może masz za sobą doświadczenie zadowolenia z rozmowy z kimś i poczynionych wspólnie ustaleń do momentu, aż okazało się, że kompletnie minęliście się w zrozumieniu, a cel się oddalił? Takie sytuacje znamy z praktyki zawodowej, a to szkolenie powstało z myślą o wyeliminowaniu tych sytuacji z Twojego życia. W zamian dostajesz możliwość dokonania skoku w efektywnym, jasnym komunikowaniu się na gruncie zawodowym i prywatnym, w różnych sytuacjach. Trening, poprzez doświadczenia pokazuje także jak ludzie na siebie oddziałują i co na to wpływa. Dzięki temu osiągasz rezultaty!
JEŚLI JUŻ WIESZ, ŻE CHCESZ:
- dokonać skoku w efektywnym, jasnym komunikowaniu się na gruncie zawodowym i prywatnym
- wyeliminować nieskuteczne nawyki komunikacyjne
- wpływać na zachowanie innych
- budować swój wizerunek w oczach innych
- dowiedzieć się od specjalisty co w Twoim komunikowaniu się jest „nie tak”
- osiągać zamierzone rezultaty w porozumiewaniu się i to z różnymi ludźmi
- rozwinąć wachlarz umiejętności wykorzystywania najskuteczniejszych narzędzi komunikowania się w różnych sytuacjach – współpracy w zespole, dogadywaniu się z osobami z innych działów, w sytuacjach problemowych i informacyjnych
- dostać dużo feedbacku, wsparcia, wskazówek i humoru
to TRENING efektywnej komunikacji jest dla Ciebie.
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:
- Twoi rozmówcy nie do końca Cię rozumieją lub Ty nie do końca rozumiesz rozmówców
- Używasz zbyt wielu słów do przekazania tego co masz na myśli
- Jeśli chcesz dawać i przyjmować informację zwrotną
- Komunikowanie się z osobami z innych działów sprawia Ci trudności
- Twoje komunikaty wprowadzają spore zamieszanie
- Chcesz lepiej rozumieć innych i nawiązywać dobre relacje
- Co możesz zrobić, aby budzić sympatię i zaufanie, dzięki komunikacji niewerbalnej
- Chcesz wiedzieć jakie są twoje zasoby w zakresie komunikacji
- Chcesz lepiej dogadywać się z tymi, których postrzegasz jako innych od siebie
- Zdarza się, że Twoi rozmówcy obrażają się na Ciebie za to co mówisz i unikają współpracy z Tobą
- Chcesz umieć naprawdę słyszeć
- Odpowiadać na trudne pytania
- Chcesz porozumiewać się z pewnością siebie i asertywnie
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ SPOSOBEM NA BUDOWANIE REACJI
Po tym module będziesz świadomy znaczenia komunikacji dla budowania relacji z innymi. Będziesz potrafił rozpoznawać bariery, czyli zachowania komunikacyjne wzbudzające opór i tworzące klimat napięcia oraz je eliminować.
- Wielopoziomowość w komunikowaniu się, czyli relacja i treść.
- Eliminowanie barier w komunikacji i wykorzystywanie skutecznych metod.
- W jaki sposób uproszczenia utrudniają porozumiewanie się i co można z tym zrobić?
MODUŁ II. BUDOWANIE PROFESJONALNEGO WIZERUNKU W OCZACH INNYCH – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Po tej części będziesz umiał zarządzać swoim przekazem niewerbalnym, składającym się z wielu elementów. Doświadczysz siły ciała, będziesz czuć się i działać pewniej. Będzie to widać po Twoim ciele, po tym jak go używasz. Dzięki wskazówkom będziesz budować profesjonalny wizerunek zawodowy.
- Co to jest wizerunek i co mówisz innym na swój temat – nawet nieświadomie
- Rola wizerunku w życiu zawodowym
- Budowanie autorytetu zawodowego w oparciu o własne zasoby
- Elementy komunikacji niewerbalnej decydujące o wizerunku i ułatwiające budowanie relacji
- Spójność różnego rodzaju komunikatów
- Jak świadomie używać ciała i głosu do wzmocnienia przekazu
MODUŁ III. WYKORZYSTANIE KOMUNIKACJI WERBALNEJ
W tej części dowiesz się jak w praktyce zastosować strategie komunikacyjne, aby budować porozumienie a nie antagonizować. Jak porozumiewać się z osobami odmiennymi od ciebie. Nauczysz się wyrażać w precyzyjny sposób.
- 6 kluczowych strategii komunikacyjnych istotnych z punktu widzenia budowania porozumienia i rozwiązywania problemów
- Oceny vs fakty – co wpływa na przekłamania rzeczywistości i jak je eliminować?
- Przekazywanie informacji i instrukcji, precyzja wypowiedzi
- Jak wpływać na interpretację komunikatów przez osoby z którymi rozmawiasz? Odsłona intencji
- Jak zapobiegać konfliktom i nieporozumieniom – język potrzeb. Interes czy stanowisko – psychologiczne mechanizmy osiągania celów
- Nauczysz się jak rozmawiać z tymi, których postrzegasz jako ‘innych’ od siebie
MODUŁ IV. ZESTAW KOMUNIKACYJNYCH NARZĘDZI W SYTUACJI SŁUCHANIA I WSPÓŁPRACY
Po zakończeniu tego modułu będziesz miał w ręku zestaw narzędzi, które pozwolą ci efektywnie słuchać oraz pracować pytaniami. • Rola globalnego słuchania we współpracy, jak słuchać efektywnie.
- 4 poziomy słuchania
- Jak uzyskać pewność, że zostaliśmy dobrze zrozumiani – pętla informacji
- Parafraza potrzeb, podstawowe oraz mniej znane funkcje parafrazy
- Pytania jako narzędzie rozumienia, rozwiązywania problemów oraz budowania relacji
- Podsumowywanie, odzwierciedlanie – pozostałe narzędzia słuchania
MODUŁ V. EMOCJE W KOMUNIKOWANIU SIĘ
W tym module skupimy się na poznawaniu, doświadczaniu kompetencji inteligencji emocjonalnej, dzięki czemu będziesz potrafił wykorzystać ją do budowania dobrych relacji.
- Czym jest inteligencja emocjonalna?
- Jak rozwijać inteligencję emocjonalną?
- Lepsze rozumienie siebie oraz swojego wpływu na współpracowników
- Przyczyna niezrozumienia emocji jako wynik mylenia emocji z myślami
- Jak rozpoznawać i zmieniać stan emocjonalny innych
MODUŁ VI. DOBRA KOMUNIKACJA TO ASERTYWNA KOMUNIKACJA
Wyeksponujemy techniki asertywne, zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych, rozpoznasz, które ze zniekształceń poznawczych blokują twoją asertywność.
- Wpływ poszczególnych zachowań na efektywność komunikacji.
- Analiza transakcyjna w relacjach – stany ego jako źródła konfliktów. Dostajesz to o co zadbasz, a nie to czego oczekujesz.
- Komunikat Ja jako baza zdrowej komunikacji.
- Zniekształcenia poznawcze blokujące asertywność.
- Praktykowanie asertywnego dialogu przy użyciu technik asertywnych.
MODUŁ VII. INTEGRACJA TREŚCI, DOŚWIADCZEŃ I ODKRYĆ
Jak wdrażać nowo poznane techniki do codziennego życia? Jak najlepiej „skonsumować” wykonaną pracę po szkoleniu – tym zajmiemy się na koniec.
- Koło zmiany czyli praktyczne narzędzie do wykorzystania w zaplanowaniu zmiany. Bez planu zmiana, bardzo rzadko się udaje!
Czas trwania
I dzień: 10:00-17:00, II dzień: 09:00-16:00
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
KATARZYNA POLESZAK-JAKUBOWSKA
Trener AVENHANSEN
Certyfikowany Coach EMCC EQA, Coach WIAL Action Learning. Psycholog. Skuteczny Trener biznesu. Zrealizowała ponad 1600 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Propaguje koncepcję Motywacji 3.0, której jest certyfikowanym Masterem. Poruszający mówca, członek Toastmasters International, pasjonatka nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania, wystąpień publicznych i skutecznych rozmów. Specjalizuje się także we wspieraniu zmian organizacyjnych, rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności współpracy i komunikacji, obsługi klienta.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062