Krajowy System eFaktur - jak przygotować księgowość na obowiązkowe e-fakturowanie - terminy, sposób wystawiania i przesyłania faktur do KSeF, rozliczenia VAT.

O szkoleniu

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 

Indywidualne konsultacje. 

Kto powinien wziąć udział?
  • księgowych,
  •  dyrektorów,
  •  kierowników,
  •  menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
  • ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1.Kalendarz wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla poszczególnych grup podatników

2.Faktura ustrukturyzowana a inne rodzaje faktur (papierowa, elektroniczna). Faktury wystawiane osobom fizycznym – czy one również będą ustrukturyzowane?

3.Czym jest e-faktura i jak ona wygląda rozebrana na części pierwsze, szczegóły techniczne

4.Wystawienie faktury ustrukturyzowanej

5.Pola faktury ustrukturyzowanej – obowiązkowe i fakultatywne

6.Data wystawienia e-faktury jako odrębna od daty wystawienia faktury w systemie księgowym – jakie może mieć znaczenie z punktu widzenia momentu powstania obowiązku podatkowego i raportowania w pliku JPK VAT?

7.Nowa wersja struktury logicznej dla faktury ustrukturyzowanej FA(3)

8.Sposób przesłania faktury ustrukturyzowanej do KSeF – rodzaje wysyłek oraz ich cechy charakterystyczne, praktyczne doświadczenia i najczęściej spotykane problemy z wysyłką faktur do KSeF

9.Przekazywanie załączników do faktur – załącznik ustrukturyzowany i jego treść, a także obowiązek zgłoszenia do Szefa KAS chęci wysyłki załączników ustrukturyzowanych, sposób przekazania innych załączników poza KSeF

10.Tryb offline24 – przekazywanie faktur klientom poza KSeF. Kody QR, certyfikaty wystawcy i inne wymagania techniczne

11.Walidacja paczek faktur w systemie księgowym – dlaczego jest niezbędna?

12.Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) – omówienie treści na praktycznym przykładzie

13.Otrzymywanie faktur za pośrednictwem KSeF – kiedy sprzedawca wysyła fakturę do nabywcy poza KSeF, a kiedy nabywca powinien sam ją pobrać z KSeF? Jak unikać podwójnego rozliczenia tych samych faktur? Jak pobierać faktury z KSeF?

14.Procedury zakupowe wymagające szczególnej uwagi – rozliczenie delegacji, „szybkich” zakupów dokonywanych przez pracowników itp.

15.Odliczenie podatku naliczonego z e-faktury – terminy, wątpliwości

16.Faktury korygujące w KSeF – sposób wystawienia i cechy szczególne, moment ujęcia po stronie sprzedawcy i nabywcy

17.Likwidacja not korygujących

18.Uprawnienia do korzystania z KSeF – jak nadawać, odbierać, zarządzać dostępami?

19.Wpływ fakturowania ustrukturyzowanego na różne procesy w firmach (np. obieg dokumentów, zatwierdzenie wydatków, płatności) – omówienie praktycznych problemów i rozwiązań, obowiązek wskazywania numeru KSeF w zleceniach przelewu od 1.01.2027 r.

20.Kursy przeliczeniowe dla e-faktur w walucie obcej

21.Sprzedaż zagraniczna a obowiązek wystawienia faktury ustrukturyzowanej

22.Faktury fiskalizowane, faktury uproszczone, dokumenty uznawane za fakturę a KSeF

23.Tryb wystawiania faktur VAT RR po zmianach – jakie możliwości będą mieli rolnik ryczałtowy oraz nabywca?

24.Sposób postępowania w przypadku awarii lub niedostępności KSeF

25.Archiwizacja e-faktur w KSeF

26.Skrócenie podstawowego terminu zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym z 60 do 40 dni

27.Kary za nieprzesłanie lub nieterminowe przesłanie faktury do KSeF – od 1.01.2027 r.


Czas trwania

10.00 - 15.00 

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert z dziedziny podatków dochodowych i VAT.

Doradca podatkowy, doświadczony trener i wieloletni współpracownik naszej Firmy.  

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel PREZYDENCKI

35-309 Rzeszów

Podwisłocze 48

woj. podkarpackie

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia z dofinansowaniem z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!