O szkoleniu
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
Indywidualne konsultacje.
- księgowych,
- dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
1.Kalendarz wejścia w życie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla poszczególnych grup podatników
2.Faktura ustrukturyzowana a inne rodzaje faktur (papierowa, elektroniczna). Faktury wystawiane osobom fizycznym – czy one również będą ustrukturyzowane?
3.Czym jest e-faktura i jak ona wygląda rozebrana na części pierwsze, szczegóły techniczne
4.Wystawienie faktury ustrukturyzowanej
5.Pola faktury ustrukturyzowanej – obowiązkowe i fakultatywne
6.Data wystawienia e-faktury jako odrębna od daty wystawienia faktury w systemie księgowym – jakie może mieć znaczenie z punktu widzenia momentu powstania obowiązku podatkowego i raportowania w pliku JPK VAT?
7.Nowa wersja struktury logicznej dla faktury ustrukturyzowanej FA(3)
8.Sposób przesłania faktury ustrukturyzowanej do KSeF – rodzaje wysyłek oraz ich cechy charakterystyczne, praktyczne doświadczenia i najczęściej spotykane problemy z wysyłką faktur do KSeF
9.Przekazywanie załączników do faktur – załącznik ustrukturyzowany i jego treść, a także obowiązek zgłoszenia do Szefa KAS chęci wysyłki załączników ustrukturyzowanych, sposób przekazania innych załączników poza KSeF
10.Tryb offline24 – przekazywanie faktur klientom poza KSeF. Kody QR, certyfikaty wystawcy i inne wymagania techniczne
11.Walidacja paczek faktur w systemie księgowym – dlaczego jest niezbędna?
12.Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) – omówienie treści na praktycznym przykładzie
13.Otrzymywanie faktur za pośrednictwem KSeF – kiedy sprzedawca wysyła fakturę do nabywcy poza KSeF, a kiedy nabywca powinien sam ją pobrać z KSeF? Jak unikać podwójnego rozliczenia tych samych faktur? Jak pobierać faktury z KSeF?
14.Procedury zakupowe wymagające szczególnej uwagi – rozliczenie delegacji, „szybkich” zakupów dokonywanych przez pracowników itp.
15.Odliczenie podatku naliczonego z e-faktury – terminy, wątpliwości
16.Faktury korygujące w KSeF – sposób wystawienia i cechy szczególne, moment ujęcia po stronie sprzedawcy i nabywcy
17.Likwidacja not korygujących
18.Uprawnienia do korzystania z KSeF – jak nadawać, odbierać, zarządzać dostępami?
19.Wpływ fakturowania ustrukturyzowanego na różne procesy w firmach (np. obieg dokumentów, zatwierdzenie wydatków, płatności) – omówienie praktycznych problemów i rozwiązań, obowiązek wskazywania numeru KSeF w zleceniach przelewu od 1.01.2027 r.
20.Kursy przeliczeniowe dla e-faktur w walucie obcej
21.Sprzedaż zagraniczna a obowiązek wystawienia faktury ustrukturyzowanej
22.Faktury fiskalizowane, faktury uproszczone, dokumenty uznawane za fakturę a KSeF
23.Tryb wystawiania faktur VAT RR po zmianach – jakie możliwości będą mieli rolnik ryczałtowy oraz nabywca?
24.Sposób postępowania w przypadku awarii lub niedostępności KSeF
25.Archiwizacja e-faktur w KSeF
26.Skrócenie podstawowego terminu zwrotu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym z 60 do 40 dni
27.Kary za nieprzesłanie lub nieterminowe przesłanie faktury do KSeF – od 1.01.2027 r.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
35-309 Rzeszów
Podwisłocze 48
woj. podkarpackie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
