KSeF 2026 – obowiązek, organizacja i bezpieczeństwo e-fakturowania w praktyce. Jak wdrożyć nowy system i na co uważać? Jakie dane ujawniać na fakturze?

O szkoleniu

Cele szkoleniowe:

  • Zrozumienie obowiązku korzystania z KSeF i jego konsekwencji.
  • Przygotowanie firmy do organizacyjnego i technicznego wdrożenia systemu.
  • Poznanie sposobów wystawiania, odbierania i archiwizacji e-faktur.
  • Ocena ryzyk związanych z błędami w fakturowaniu i ich wpływu na rozliczenia podatkowe. 
Kto powinien wziąć udział?
  • księgowych,
  •  dyrektorów,
  •  kierowników,
  •  menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
  • ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1. Krajowy System e-Faktur:
a) zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i odbieranie faktur,
b) archiwizacja faktur w KSeF,
c) czy stosowanie KSeF wymaga zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
d) jakie rodzaje faktur można wystawiać przez KSeF, a jakie nadal trzeba będzie wystawiać w dotychczasowy sposób?
e) faktura pro-forma, uproszczona, VAT RR i duplikat a nowy KSeF,
f) PEF a KSeF – czy są zharmonizowane?
g) czy będzie dostępny wzór faktur?
h) termin przechowywania faktur w KSeF.

2. Dostęp do KSeF:
a) kto ma dostęp do nowej struktury faktur,
b) upoważnienie w zakresie wystawiania faktur,
c) upoważnienie w zakresie dostępu do faktur,
d) upoważnienie w zakresie wystawiania i dostępu do faktur,
e) upoważnienie dla osób trzecich w tym dla biur rachunkowych,
f) korzystanie z KSeF bez upoważnienia,
g) w jaki sposób fakturę wystawić i przesłać w KSeF w zakresie transakcji zagranicznych (np. WDT) jak i dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
h) druk ZAW-FA – omówienie,
i) rozporządzenia regulujące zasady nadawania upoważnień do KSeF,
j) aplikacja webowa MF – sposób wykorzystania.

3. Schemat struktury faktury w KSeF:
a) pola w nowej strukturze faktury,
b) które elementy schemy są obowiązkowe,
c) numer identyfikujący w KSeF a numer faktury,
d) analiza UPO – co wynika z tego dokumentu,
e) dane stron transakcji w tym dostawcy, nabywcy, odbiorcy, płatnika, współwłaściciela,
f) nowe elementy faktury, w tym nr umowy, WZ, rodzaje transportu, PKWiU, CN, PKOB, sposób płatności, skonto, kurs waluty i kod waluty, warunki transakcji, itp.
g) faktura w KSeF a kody GTU i kody literowe jak TP i FP,
h) czy w fakturze w KSeF można umieścić dodatkowe informacje lub załączniki?
i) rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR).

4. Faktura wystawiona i otrzymana w KSeF:
a) kiedy uznać fakturę za wystawioną
b) kiedy uznać fakturę za otrzymaną,
c) kiedy uznać fakturę korygującą za wystawioną i otrzymaną,
d) jaki wpływ ma dzień wystawienia lub otrzymania faktury w KSeF w zakresie momentu odliczenia podatku naliczonego (zakup) jak i rozpoznania obowiązku podatkowego (sprzedaż).

5. Zalety wprowadzenia KSeF:
a) ujmowanie faktur korygujących in minus po stronie sprzedaży i zakupu,
b) przyspieszony zwrot podatku VAT,
c) brak konieczności przedstawienia pliku JPK_FA,
d) nowe możliwości wykorzystania faktur elektronicznych w księgowaniu transakcji zakupowych – istotne uproszczenia.

6. Jakie działania podjąć aby wdrożyć KSeF:

a) omówienie projektu najnowszej nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF
b) kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF – podatnik zwolniony z VAT, podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, działalność nierejestrowana, podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT,
c) czy i które podmioty będą mogły wejść w obowiązkowy KSeF z półrocznym opóźnieniem?
d) co z biletami PKP, PKS, opłatami za autostrady – czy nadal będą uważane za faktury?
e) informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników – czy nadal ustawodawca planuje zmiany w tym obszarze?,
f) w jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów,
g) jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii KSeF, trybu off-line po stronie podatnika,
h) opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR – dostępne metody opatrzenia kodem,
i) czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
j) czy zmienią się regulacje określające termin wystawienia faktury?
k) zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF – nowe propozycje.
l) propozycja wystawienia faktury korygującej przez nabywcę – zmiany w projekcie,
m) nowe zasady ujęcia faktur korygujących in minus – po stronie sprzedawcy jak i nabywcy,
n) nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować, a kiedy instytucja ta zostanie zniesiona,
o) skrócenie terminu zwrotu VAT,
p) dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF,
q) płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,
r) co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących oraz paragonami z NIP nabywcy - czy one znikną?
s) akceptacja stosowania faktur w KSeF,
t) data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – nowe zasady w zakresie trybów awaryjności.
u) jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje,
v) faktury zaliczkowe
w) faktury RR (w tym korygujące)
x) rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym
y) faktura scamowa, ukrywanie faktur, korekta techniczna faktury – działania podatnika,
z) przepisy przejściowe.

7. Struktury logiczne zaprezentowane przez Ministerstwo Finansów, w tym wydane informacje dotyczące najczęściej zadawanych pytań.

 

8. Najnowsze projekty aktów wykonawczych do KSEF oraz najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów.

Czas trwania

10.00 - 15.00

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel NOVOTEL

40-202 Katowice

al. Roździeńskiego 16

woj. śląskie

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia z dofinansowaniem z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!