O szkoleniu
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
Indywidualne konsultacje.
- księgowych,
- dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
Aktualny stan prawny i harmonogram wdrażania obowiązkowego KSeF
- terminy i zakres wdrożenia obowiązkowego KSeF
- KSeF - czego jeszcze brakuje?
- KSeF a sankcje
Podmioty i transakcje objęte obowiązkowym KSeF
- podmioty i transakcje objęte KSeF
- KSeF a podmioty zagraniczne, stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce a KSeF
- podmiot zagraniczny dysponujący jedynie numerem VAT w Polsce a KSeF
- relacje z kontrahentem zagranicznym/centralną poza Polską a KSeF
- podmioty i transakcje wyłączone z KSeF
- okresy przejściowe
Faktury sprzedażowe w KSeF
- data wystawienia faktury w KSeF, a daty w systemach FK (tryb online)
- sposoby przesyłania faktur do KSeF (wysyłka i rodzaje sesji, wysyłka wsadowa- kluczowe zmiany w dokumentacji technicznej KSeF)
- walidacja faktur w KSeF i jej zakres; pre-walidacja faktur przed przesłaniem do KSeF
- informacja zwrotna KSeF i jej wpływ na systemy billingowe (UPO i jego zakres lub odrzucenie faktury)
- wysyłanie faktur poza KSeF a wizualizacja faktury i oznaczanie faktur - jeden kod QR
- KSeF a dodatkowe wysyłanie faktur drogą dotychczasową (EDI/inne formy)
- tryb offline24 i data wystawienia faktury – udostępnienie faktury w trybie offline24 (kiedy jeden a kiedy dwa kody QR)
- tryb offline24 czy i jak będzie „widoczny” dla stron transakcji - dokumentacja techniczna KSeF
- KSeF a obwiązek podatkowy i kursy walut
- faktury korygujące w KSeF i poza KSeF
- faktury konsumenckie dobrowolnie w KSeF; weryfikacja statusu kontrahenta
- faktury z kasy fiskalnej a KSeF – okres przejściowy
- sprzedaż bezpośrednia a KSeF, czyli wyzwania związane ze sprzedażą paliwa na stacji; czy i ew. jaki dokument można wydać klientowi przy zakupie?
- faktury sprzedażowe i kontrahent zagraniczny /KSeF a obrót międzynarodowy
- KSeF a duplikaty faktur
- likwidacja not korygujących w KSeF i konsekwencje
- dokumentacja poza KSeF
- obowiązkowe udostępnianie faktur poza KSeF – kiedy i na rzecz jakich podmiotów?
4. Faktury zakupowe KSeF
- moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku naliczonego, odliczenie podatku naliczonego dla faktur poza KSeF?
- otrzymanie faktury wystawionej w trybie offline24 a prawo do odliczenia podatku naliczonego
- zakupy międzynarodowe (WNT, import towarów i usług) a KSeF
- wizualizacja faktur otrzymanych w KSeF a ścieżka i procesy akceptacji faktur
- faktury pracownicze i zmiana obiegu faktur w KSeF, dokumentacja zakupu paliwa
5. Samofakturowanie w KSeF
- zakresy i rodzaje uprawnień w ramach samofakturowania
- samofakturowanie w obrocie krajowym i międzynarodowym
- wypełnianie schemy KSeF przez nabywcę w procesie samofakturowania
- akceptacja faktur przez sprzedawcę a KSeF – akceptacja pliku xml?
- wprowadzanie faktur przez nabywcę do KSeF a dostęp sprzedawcy do faktur selfbillingowych w KSeF
6. Awarie i niedostępność KSeF – procedury i obowiązki
- komunikaty o awarii i niedostępności KSeF a ich monitoring
- różne typy awarii a wystawianie faktur
- faktury korygujące w okresie awarii i niedostępności KSeF
- wystawianie faktur w trakcie awarii KSeF/procedury i obowiązki
- certyfikaty wystawcy i kody QR, tokeny
- odliczenie podatku naliczonego a awaria KSeF
- moment otrzymania faktury w przypadku awarii i niedostępności KSeF – rekomendacje w zakresie odliczania podatku naliczonego
7. KSeF – uprawnienia i autoryzacje w KSeF - możliwości i ryzyka
- rodzaje uprawnień do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur
- sposoby nadawania oraz odbierania uprawnień
- sposoby uwierzytelniania podmiotów korzystających z Krajowego Systemu e-Faktur
8. Schema FA(3) – wybrane problemy praktyczne
- rodzaje i zakres pól w schemie
- formaty dat, limity znaków i inne ograniczenia
- Struktura elementu Podmiot1 i Podmiot2 – na co szczególnie zwrócić uwagę?
- Podmiot3
- Opis struktury elementu Fa – kluczowe wybrane problemy praktyczne
- faktury korygujące i kursy walut a schema
- Opis struktury elementu Adnotacje dla Fa
- Element Zamówienie dla Fa
9. Załączniki w KSeF
- warunki formalne i opcja przesyłania załączników w KSeF
- ryzyka związane z przesyłaniem załączników w KSeF
- jakie dane mogą znaleźć się w załączniku a jakie nie?
10. Charakter i przegląd procesów prawnych i biznesowych w firmie podczas wdrażania KSeF – na co zwrócić szczególną uwagę i co należy zweryfikować ?
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-001 Wrocław
PL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 3
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
