KSeF w praktyce – obowiązki i ryzyka dla podatników, obsługa narzędzi technicznych do wystawiania faktur w KSeF. Przygotowanie do obowiązkowego wejścia w KSeF

O szkoleniu

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

- zrozumieć zakres obowiązywania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)  i jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firmy

- obsługiwać narzędzia techniczne niezbędne do wystawiania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF

- stosować prawidłowe schematy wystawiania faktur zaliczkowych, końcowych oraz korekt w KSeF

- przygotować organizację do obowiązkowego wejścia w KSeF – aspekty formalne, kadrowe i systemowe

- rozpoznać i zminimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne związane z e-fakturowaniem

- prawidłowo interpretować nowe obowiązki i możliwości wynikające z integracji KSeF z innymi obowiązkami sprawozdawczymi (np. JPK, JPK_FA)


 

Kto powinien wziąć udział?

księgowych dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.

pracowników działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1. Podstawy prawne KSeF i harmonogram wdrożenia

a) Ustawa o VAT i rozporządzenia wykonawcze – najważniejsze akty prawne.

b) Terminy wejścia w życie obowiązków KSeF dla różnych grup podatników.

c) Sankcje za niewywiązanie się z obowiązków e-fakturowania.

2.Krajowy System e-Faktur – jak działa?

a) Architektura systemu i zasada działania – centralna baza faktur.

b) Wystawianie, odbieranie i archiwizacja faktur w systemie.

c) Nadawanie numeru KSeF i jego znaczenie dla ważności dokumentu.

3.Proces wystawiania faktury ustrukturyzowanej

a) Wymagane dane i schematy XML – co musi zawierać faktura KSeF.

b) Obsługa faktur zaliczkowych, końcowych i cyklicznych.

c) Wysyłka faktur przez systemy finansowo-księgowe (integracja z ERP).

4.Korekty faktur w KSeF

a) Rodzaje korekt: in plus, in minus, techniczne.

b) Jak uzasadniać korekty – nowe obowiązki informacyjne.

c) Korekta faktury wystawionej poza KSeF – zasady późniejszego ujęcia.

5.Noty korygujące, duplikaty i inne dokumenty w KSeF

a) Możliwość wystawienia noty korygującej przez odbiorcę.

b) Reguły wystawiania duplikatów faktur.

c) Ograniczenia KSeF – co nadal wymaga obiegu poza systemem.

6.Autoryzacja i dostęp do systemu

a) Nadawanie uprawnień pracownikom i biurom rachunkowym.

b) Sposoby logowania i weryfikacji tożsamości w KSeF.

c) Upoważnienia jednorazowe, cykliczne, zdalne.

7.Przygotowanie firmy do wdrożenia KSeF

a) Audyt systemów informatycznych.

b) Szkolenie pracowników – obowiązki i zmiany w organizacji pracy.

c) Umowy z kontrahentami – uzgadnianie odbioru faktur ustrukturyzowanych.

8.Ryzyka i kontrole podatkowe w erze KSeF

a) Weryfikacja poprawności danych i błędy w strukturze pliku.

b) KSeF jako narzędzie kontroli skarbowej.

c) Zasady odpowiedzialności karno-skarbowej i sposoby zabezpieczeń.

9.Dodatkowe funkcjonalności i korzyści

a) Zwrot VAT w 40 dni – jakie warunki trzeba spełnić.

b) Zgłaszanie transakcji międzynarodowych.

c) Łączenie danych z JPK i analizą finansową.


10. Podsumowanie szkolenia

a) Odpowiedzi na pytania uczestników.

b) Kluczowe wnioski i najlepsze praktyki.

c) Rekomendacje wdrożeniowe.


 

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert z zakresu rachunkowości i podatków.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!