O szkoleniu
Wskazanie podstaw prawnych związanych z utrzymaniem i eksploatacją obiektów budowlanych przez właścicieli i zarządców nieruchomości, omówienie zakresu przedmiotowego i podmiotowego obowiązujących przepisów prawa budowlanego i rozporządzenia do prawa budowlanego o prowadzeniu książki obiektu budowlanego wraz z wskazaniem zasad dokonywania wpisów do książki i jej prawidłowego prowadzenia. Przedstawienie procedury utrzymywania pełnej dokumentacji obiektu budowlanego wymaganej przez przepisy prawa. Omówienie na przykładach jak prawidłowo dokonywać wpisów w książce obiektu budowlanego i załączać wymagane dokumenty, w zależności od rodzaju wpisu i zakresu przedmiotowego wykonanych przeglądów, robót budowlanych i remontów obiektu budowlanego.
Udział w dyskusjach moderowanych pozwoli Uczestnikom na przeanalizowanie sytuacji, z którymi spotykają się w pracy zawodowej.
-Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji w kwestiach KOB i c-KOB .
-Ciekawe materiały szkoleniowe.
-Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie książki obiektu budowlanego.
-Nauka praktycznych umiejętności stosowania przepisów.
-Zaletą szkolenia jest możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych instytucji realizującymi projekty w bliskim dla uczestników środowisku.
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli obiektów budowlanych, zarządców nieruchomości, podmiotów sprawujących zarząd powierzony nad nieruchomościami i obiektami budowlanymi, osób odpowiedzialnych za utrzymanie obiektów budowlanych w ramach umów o pracę, zlecenia, mianowanie i wykonujących czynności nadzorcze nad utrzymaniem i eksploatacją obiektów budowlanych oraz innych osób związanych z gospodarką nieruchomościami zabudowanymi obiektami.
Program szkolenia
Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.
1. Przepisy Prawa budowlanego dot. - Cyfrowej Książki Obiektu Budowlanego – C-KOB
· Platforma cyfrowa KOB – wdrażanie systemu elektronicznego
· C-KOB – zakres kontroli i nowe zapisy
· Zakładanie, prowadzenia, wpisy i zamykanie C-KOB - uprawnienia i odpowiedzialność
· Obiekty oddawane do użytkowania - termin zakładania C-KOB
· Terminy i zasady przechodzenia z wersji papierowej na wersję C-KOB
· Terminy związane z prowadzeniem KOB – wersja papierowa i cyfrowa
2. Szczegółowy sposób prowadzenia książki obiektu budowlanego w postaci papierowej i elektronicznej wynikający z obowiązującego rozporządzenia - analiza rozporządzeń
· Co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
· Jakie dane wprowadza się do c-KOB
3. Szczegółowy sposób uwierzytelniania i autoryzacji w systemie Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego, zwanym "systemem c-KOB" oraz
· Realizacja identyfikacji
· Autoryzacja i uwierzytelnienie dostępu do systemu c-KOB
4. Kontrole stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego wynikające z Art. 62 ust. 1 Ustawy prawo budowlane
· Wymagania podstawowe w zakresie utrzymywanie obiektu w należytym stanie technicznym
· Terminy kontroli obiektów budowlanych
· Zakres kontroli
· Uprawnienia i kwalifikacje osób przeprowadzających kontrolę.
5. Protokół kontroli – podstawowy dokument do dokonania wpisu do KOB
· Elementy i treść protokołu
· Obowiązkowe zapisy w protokołu
· Błędy, braki w protokołach kontroli
6. Zakres kontroli wynikający z Ustawy o charakterystyce energetycznej budynków – nowelizacja od kwietnia 2023 r.
7. Zakres przeglądów przeciwpożarowych
· Przeglądy techniczne, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych
8. Ćwiczenia - wpisy do Książki Obiektu Budowlanego - wersja papierowa
Omówienie wpisów w Tablicach KOB
· Zakres upoważnienia osoby dokonującej wpisów
· Zalecenia wynikające do wykonania robót budowlanych
· Roboty konserwatorskie – wpisywać czy nie wpisywać?
· Postępowanie właściciela przy braku dokumentów obiektu
· Wpisy dotyczące robót budowlanych na obiekcie budowlanym
· Zamykanie książki oraz zakładanie kolejnego tomu.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kraków
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176