Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

O szkoleniu

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena trzydniowego kursu: 1440,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

Zapoznają się Państwo z zagadnieniami dotyczącymi organizacji pracy kancelaryjnej oraz organizacją i zasadami działania archiwum i składnicy akt  w instytucji, a także podstawami prawnymi i standardami postępowania z dokumentacją w firmie lub instytucji.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do pracowników kancelarii i archiwum.

Program szkolenia

I. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
    1. Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
    2. Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego
    3. Narodowy zasób archiwalny
    4. Państwowy zasób archiwalny 
    5. Niepaństwowy zasób archiwalny
    6. Państwowa sieć archiwalna
    7. Nadzór archiwalny nad narodowym zasobem archiwalnym
    8. Formy ochrony prawnej

II. Rodzaje współczesnej dokumentacji
    1. Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości
    2. Rodzaje dokumentacji aktowej i nieaktowej
    3. Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej
    4. Dokumentacja jawna i niejawna
    5. Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna

III. Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji
    1. Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji
    2. Podział dokumentacji na kategorie archiwalne
    3. Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej

IV. Organizacja pracy kancelaryjnej
    1. Tradycyjny obieg dokumentacji
    2. Systemy kancelaryjne
    3. Elektroniczne systemy obiegu i zarządzania dokumentacją
    4. Instrukcja kancelaryjna
    5. Jednolity rzeczowy wykaz akt - konstrukcja i stosowanie

V. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
    1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
    2. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
    3. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
    4. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
    5. Wyposażenie archiwum zakładowego
    6. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
    7. Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
    8. Porządkowanie zasobu archiwalnego
    9. Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej
   10. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego - opracowanie i korzystanie
   11. Udostępnianie dokumentacji
   12. Ekspertyza dokumentacji
   13. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
   14. Konserwacja akt
   15. Przekazywane akt do archiwum państwowego

VI. Archiwizacja a RODO

VII. Archiwizacja dokumentacji projektów unijnych

VIII. Archiwizacja dokumentacji pracowniczej

IX. Archiwizacja cyfrowa
    1. Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
    2. Doręczenia elektroniczne a prowadzenie dokumentacji elektronicznej
    3. Archiwum cyfrowe

X. Standardy postępowania z dokumentacją
    1. Zasady tworzenia przepisów kancelaryjno-archiwalnych dla jednostek podległych organom samorządowym
    2. Regulacje dotyczące zakresu kontroli przeprowadzanych przez archiwa państwowe i NDAP
    3. Standard porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych

XI. Postępowanie z dokumentacją w razie ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej

XII. Tryb oraz zakres wprowadzania zmian i aktualizacji w obowiązujących w jednostce normatywach kancelaryjno-archiwalnych

XIII. Usługi archiwalne

XIV. Archiwizowanie dokumentacji aktowej - podsumowanie
    1. Terminologia archiwizowania
    2. Studia wstępne
    3. Rozpoznanie przynależności zespołowej
    4. Segregacja dokumentacji
    5. Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
    6. Weryfikacja kategorii archiwalnych
    7. Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej
    8. Archiwizowanie materiałów archiwalnych
    9. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
   10. Opisywanie teczek
   11. Inwentaryzacja
   12. Sygnowanie dokumentacji
   13. Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

XV. Egzamin 

Czas trwania

Kurs trzydniowy - 28, 29 i 30 października 2024 r. 
czas trwania szkolenia: godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)

Prelegenci

0
Roman Stempel

Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego UW. Były pracownik pionu archiwalnego IPN. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum PAN, NFOŚiGW, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych ZTM w Warszawie. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
1 440
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!