Kwalifikacja, weryfikacja i procedura naprawcza w postępowaniach o zamówienie publiczne - od podmiotowych do przedmiotowych środków dowodowych

O szkoleniu

Szkolenie łączy trzy kluczowe i najbardziej ryzykowne etapy postępowania o zamówienie publiczne: formułowanie warunków, weryfikację wykonawców i stosowanie procedur naprawczych. Błędy na tych etapach są najczęstszą przyczyną odwołań i sporów.
Wyróżnikiem szkolenia jest unikalna perspektywa prowadzącego, wynikająca z doświadczenia w kierowaniu zarówno wydziałem prawnym, jak i wydziałem zamówień publicznych, a także z pełnienia funkcji biegłego sądowego. Dzięki temu, tematyka jest omawiana nie tylko z perspektywy przepisów, ale również z uwzględnieniem praktyki orzeczniczej KIO oraz celów organizacyjnych.

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 60 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 1200,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

Co uczestnik będzie wiedział po ukończeniu szkolenia?
• Uczestnik pozna zasady formułowania proporcjonalnych i adekwatnych do przedmiotu zamówienia warunków udziału w postępowaniu 
• Zrozumie procedurę kwalifikacji wykonawcy, od oceny oświadczeń wstępnych w JEDZ, po weryfikację dokumentów 
• Nauczy się analizować kluczowe podmiotowe środki dowodowe, takie jak bilanse, referencje i wykazy usług 
• Pozna zasady prawidłowej weryfikacji wykonawców, którzy polegają na zasobach podmiotów trzecich 
• Zrozumie, czym są przedmiotowe środki dowodowe i nauczy się je odróżniać od opisu przedmiotu zamówienia (OPZ) i warunków udziału 
• Pozna szeroki katalog przedmiotowych środków dowodowych i dowie się, w jakich sytuacjach je stosować 
• Nauczy się, jak formułować wymagania dotyczące przedmiotowych środków dowodowych w SWZ 
• Zrozumie podstawy prawne i przesłanki wezwań do złożenia, uzupełnienia lub wyjaśnienia środków dowodowych 
• Pozna najnowsze i najważniejsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) w zakresie procedur naprawczych
 
Jakie umiejętności zdobędzie uczestnik?
• Zdobędzie praktyczną umiejętność tworzenia warunków udziału w postępowaniu, które minimalizują ryzyko odwołania 
• Nauczy się sprawnie wzywać do złożenia i uzupełnienia dokumentów 
• Wykształci umiejętność krytycznej analizy dokumentów finansowych i technicznych składanych przez wykonawców 
• Będzie potrafił prawidłowo ocenić zdolność wykonawcy, który opiera się na zasobach innych podmiotów 
• Zdobędzie umiejętność doboru odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych 
• Nauczy się weryfikować złożone dokumenty, takie jak certyfikaty zgodności, etykiety ekologiczne czy raporty z badań technicznych 
• Będzie potrafił samodzielnie redagować wezwania do złożenia, uzupełnienia i wyjaśnienia dokumentów 
• Nauczy się kompleksowo analizować odpowiedź wykonawcy 
• Będzie umiał podejmować decyzje o odrzuceniu oferty lub dalszym procedowaniu na podstawie analizy dokumentacji i aktualnego orzecznictwa 

Uczestnicy otrzymają:
• Prezentację w formacie PDF 
• Zestaw narzędzi do praktycznego wykorzystania: szablon rejestru ryzyka, checklistę do przeprowadzenia konsultacji rynkowych, zbiór dobrych praktyk w komunikacji elektronicznej

Kto powinien wziąć udział?

Adresaci:
• Doświadczeni specjaliści i eksperci ds. zamówień publicznych 
• Kierownicy i menedżerowie działów zamówień publicznych 
• Project managerowie odpowiedzialni za realizację projektów finansowanych ze środków publicznych

Szkolenie przeznaczone jest dla doświadczonych praktyków i menedżerów zamówień publicznych.
Formuła: Interaktywny warsztat z elementami dyskusji i case study (ok. 50% teorii, 50% praktyki).

Program szkolenia

dzień I: warunki i środki dowodowe

1. Formułowanie warunków udziału w postępowaniu 
     • Zasada proporcjonalności i adekwatności - jak ją stosować w praktyce 
     • Opisywanie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej, finansowej, technicznej i zawodowej 
     • Analiza przykładowych zapisów z perspektywy orzecznictwa KIO
2. Procedura kwalifikacji wykonawcy 
     • Rola oświadczenia wstępnego w JEDZ 
     • Procedura wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych 
     • Zasady i terminy uzupełniania dokumentów
3. Warsztaty z analizy podmiotowych środków dowodowych 
     • Weryfikacja doświadczenia - jak oceniać referencje i wykazy 
     • Ocena potencjału kadrowego i technicznego
4. Poleganie na zasobach podmiotów trzecich 
     • Jak prawidłowo zweryfikować zobowiązanie podmiotu trzeciego 
     • Ocena realności udostępnianych zasobów
5. Przedmiotowe środki dowodowe 
     • Definicja, cel i ramy prawne stosowania PŚD 
     • Katalog przedmiotowych środków dowodowych w praktyce (certyfikaty, etykiety, raporty, próbki) 
     • Case studies z branży IT, laboratoryjnej i budowlanej
6. Zasada równoważności 
     • Obowiązek dopuszczenia rozwiązań równoważnych 
     • Jakie dowody musi przedstawić wykonawca na potwierdzenie równoważności
7. Podsumowanie dnia I i sesja pytań i odpowiedzi
 
dzień II: procedura naprawcza 

1. Podstawy prawne i przesłanki wezwań:
     • Analiza art. 128 Pzp (uzupełnianie) i art. 223 Pzp (wyjaśnianie) 
     • Granice procedury naprawczej - czego nie można uzupełnić (treść oferty, cena) 
     • Kiedy wezwanie jest obligatoryjne, a kiedy fakultatywne
2. Jak prawidłowo sformułować wezwanie
     • Elementy obligatoryjne wezwania 
     • Jak precyzyjnie określić zakres żądanych uzupełnień lub wyjaśnień 
     • Ustalanie prawidłowego terminu
3. Ocena odpowiedzi wykonawcy - warsztat analityczny 
     • Kryteria oceny kompletności i poprawności złożonych dokumentów 
     • Ocena, czy wyjaśnienia są wyczerpujące 
     • Zasada jednokrotnego wzywania a wyjątki
4. Case study - analiza orzecznictwa KIO i sądów 
     • Uzupełnianie i wyjaśnianie referencji oraz wykazów 
     • Wyjaśnienia dotyczące rażąco niskiej ceny 
     • Analiza najnowszych i najbardziej przełomowych wyroków
5. Podsumowanie szkolenia i sesja pytań i odpowiedzi

Czas trwania

szkolenie dwudniowe w godz. 9.00-15.00

Prelegenci

0
Radosław Ziemey

ekspert w dziedzinie zamówień publicznych, który skutecznie łączy wiedzę prawną z praktyką zarządzania projektami (certyfikat Prince 2) i technologii informatycznych (certyfikat ITIL). Doświadczenie zdobywał, zarządzając złożonymi projektami zakupowymi oraz optymalizując procesy w dużych organizacjach, także dzięki stażowi w sekcji informatyki. Jego unikalne, holistyczne podejście pozwala na wdrażanie sprawdzonych metodyk zarządczych i efektywne wykorzystywanie narzędzi cyfrowych w celu minimalizacji ryzyka i zwiększenia efektywności postępowań. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!