O szkoleniu
Jak skutecznie i zgodnie z prawem przygotować i przeprowadzić postępowanie na usługi marketingowe, PR-owe, sponsoring czy organizację wydarzeń kulturalnych i sportowych? To szkolenie to praktyczny przewodnik dla zamawiających, którzy chcą bezpiecznie poruszać się po procedurach Pzp w obszarach kreatywnych, gdzie nietypowe zamówienia budzą najwięcej wątpliwości.
Szkolenie pozwoli Ci nie tylko uniknąć najczęstszych błędów, ale przede wszystkim nauczy Cię, jak prowadzić postępowania na marketing, PR czy wydarzenia w sposób efektywny i zgodny z przepisami.
Czego m.in. dowiesz się na szkoleniu:
- Jak prawidłowo szacować wartość zamówienia na usługi marketingowe, PR, sponsoring i wydarzenia.
- Kiedy łączyć zamówienia, a kiedy można je dzielić na części.
- Jakie są szczególne zasady udzielania zamówień na usługi kulturalne i społeczne.
- Jakie procedury możesz zastosować przy organizacji wydarzeń i kampanii promocyjnych.
- Jak przeprowadzić postępowanie w trybie podstawowym, przetargu nieograniczonym i z wolnej ręki.
- Jak bezpiecznie zwiększyć zakres zamówienia bez skomplikowanego postępowania.
Szkolenie przeznaczone jest dla zamawiających.
Program szkolenia
Ustalenie wartości zamówienia:
- Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług – różnice w agregacji zamówienia w przypadku usług i dostaw;
- Ustalenie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych;
- Zamówienia obejmujące opcje lub wznowienia;
- Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach;
- Obowiązek podania przyczyn niedokonania podziału zamówienia już w dokumentach zamówienia.
Wybór procedury, w tym:
Zamówienia o wartości mniejszej niż 130.000 zł:
- Wymagania wynikające z obowiązujących przepisów;
- Rejestr umów:
- Na czy polega obowiązek ujawniania informacji w rejestrze umów?
- Jakich umów dotyczy obowiązek?
- Forma i wartość umowy warunkująca obowiązek rejestracji;
- Wyjątki.
Dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej związanej z organizacją wystaw, koncertów, konkursów, festiwali, widowisk, spektakli teatralnych, przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej lub z gromadzeniem materiałów bibliotecznych przez biblioteki lub muzealiów, a także z zakresu działalności archiwalnej związanej z gromadzeniem materiałów archiwalnych, jeżeli zamówienia te nie służą wyposażaniu zamawiającego w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi jego działalności.
- Jak należy rozumieć pojęcie „działalność kulturalna” i „działalność archiwalna”?
- Kiedy zamówienia nie służą wyposażaniu zamawiającego w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi jego działalności?
- Dodatkowe wymagania narzucone ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej:
- Ogłoszenie o udzielanym zamówieniu;
- Zasady obowiązujące przy udzielaniu tego rodzaju zamówień;
- Zastrzeżenie udostępniania informacji związanych z zamówieniem;
- Informacja o udzieleniu zamówienia.
Ułatwienia przy zamawianiu usług społecznych;
Przetarg nieograniczony:
- Analiza potrzeb i wymagań;
- Procedura odwrócona;
- Terminy ustawowe.
Tryb podstawowy:
- Przebieg procedury krok po kroku;
- Na czym polega każdy z trzech wariantów stosowania tego trybu?
- Jaką postać winny przybrać negocjacje z wykonawcami w wariancie II i III?
- Co wykonawca może zmienić w treści swojej oferty po negocjacjach?
Wolna ręka:
- Przesłanki stosowania;
- Przebieg procedury krok po kroku;
- Weryfikacja podmiotowa wykonawcy.
Zwiększenie zakresu realizowanego zamówienia bez skomplikowanego postępowania.
Prawo opcji w praktyce:
- Czy w postępowaniu o zamówienie z prawem opcji, w przypadku badania rażąco niskiej ceny należy wyjaśniać cenę za zamówienie podstawowe, czy też cenę za opcję?
- Czy realizacja zamówienia opcjonalnego może przekraczać 4 lata?
- W jakim terminie po zawarciu umowy winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji?
- Czy wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy ustala się od ceny zamówienia podstawowego, czy ceny łącznej za zamówienie podstawowe i opcjonalne?
- Czy warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia podstawowego, czy także do przedmiotu zamówienia opcjonalnego?
- Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?
Wznowienia zamówienia:
- Co to są wznowienia i jaka jest różnica pomiędzy wznowieniami, a prawem opcji?
- W jaki sposób przewidzieć wznowienie zamówienia publicznego w dokumentach zamówienia?
Zamówienia podobne udzielane w trybie z wolnej ręki.
Poszerzenie zakresu zamówienia zmianą niskowartościową:
- Co to jest zmiana niskowartościowa?
- Czy zamawiający musi ją przewidzieć w dokumentach zamówienia, a jej wartość doliczyć ustalając wartość szacunkową?
- Dlaczego w ramach określonych w przepisie wartości granicznych zmian umowy, tj. 10% i 15% wartości wynagrodzenia, należy uwzględniać zarówno zmiany umowy zwiększające, jak i zmniejszające zakres świadczenia?
- Czy zmiana umowy na podstawie 455 ust. 2 polegająca tylko na podwyższeniu wynagrodzenia wykonawcy bez zmiany zakresu zamówienia lub zobowiązania wykonawcy jest zgodna z ustawą?
Zmiany umowy:
- Warunki dopuszczające podwyższenie wynagrodzenia wykonawcy w zawartej umowie;
- Czym są zmiany istotne?
- Dodatkowe dostawy, usługi i roboty budowlane zlecane w formie aneksu do umowy;
- Zmiany na skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia - kiedy zmiana jest konieczna
Zagadnienia poruszane dodatkowo przez uczestników zajęć.
Czas trwania
09:30-15:30
Prelegenci
Łukasz Czaban
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
- Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
- Kod pocztowy: 02-437
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010371279
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
