Marketing usług medycznych w praktyce. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe.

O szkoleniu

-


Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • Świadome zarządzanie marketingiem usług medycznych

  • Zrozumienie prawnych aspektów działań marketingowych w usługach medycznych

  • Przygotowanie uczestników do procesu budowania i zarządzania wizerunkiem placówki medycznej

  • Zapoznanie z zasadami i technikami budowania profesjonalnego wizerunku placówki medycznej

  • Pogłębienie wiedzy z zakresu analizy działań i procesów marketingowych, które mają realny wpływ na doskonalenie jakości usług placówki zdrowotnej i wysoką ocenę przez pacjentów

  • Zapoznanie uczestników z technikami i działaniami, które mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości

  • Umiejętność łączenia potencjału usług medycznych z oczekiwaniami pacjentów

  • Tworzenie kompleksowych rozwiązań marketingowych widzianych przez pryzmat potrzeb pacjentów

  • Pozyskanie wiedzy z zakresu tworzenia strategii marketingowej w usługach medycznych oraz zgłębienie umiejętność wyboru i planowania odpowiedniej strategii działań marketingowych

  • Świadome kształtowanie profesjonalnego wizerunku placówki przez budowanie i umacnianie trwałych, przyjaznych relacji z pacjentem i otoczeniem biznesowym

  • Umiejętność analizy i diagnozowania wyników badań oceny jakości usług przeprowadzonych wśród pacjentów

  • Praktyczne umiejętności z zakresu Public Relations w sytuacjach kryzysowych placówki medycznej i ich przeciwdziałaniu i zapobieganiu.


Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o pracownikach usług medycznych, którzy potrzebują wsparcia w zakresie doskonalenia komunikacji z pacjentem przez skuteczne działania marketingowe. Szkolenie skierowane jest do właścicieli placówek medycznych, menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, pracowników PR placówek medycznych, kierowników i specjalistów do spraw marketingu i komunikacji marketingowej obsługujących placówki medyczne oraz osób zainteresowanych zdobyciem umiejętności w zakresie zarządzania procesami usług medycznych i świadomego budowania profesjonalnego wizerunku placówki medycznej.




Program szkolenia

1.Wprowadzenie do problematyki marketingu usług medycznych
• Nowoczesny marketing - jakie daje możliwości placówce medycznej?
• PR i marketing usług medycznych
• Prawne aspekty marketingu usług medycznych
2. Rozpoznawalność pomaga czyli budowanie wizerunku w usługach medycznych
• Jak zbudować profesjonalną markę w opiece zdrowotnej
• Techniki i zasady budowania wizerunku placówki usług medycznych
3. Budowanie wizerunku osobistego menedżerów i pracowników służby zdrowia składową wizerunku placówki medycznej
• Istota budowania wizerunku pracowników służby zdrowia
• Różnice i podobieństwa w budowaniu wizerunku osoby i wizerunku organizacji
• Metody budowania wizerunku menedżera placówki medycznej
4. Branding w marketingu usług medycznych
• System identyfikacji wizualnej placówki zdrowotnej i jego rola w budowaniu wizerunku organizacji
• Procedura projektowania systemu identyfikacji wizualnej firmy
• Zasady i etapy budowania systemu całościowej identyfikacji
• Zarządzanie wizerunkiem placówki medycznej a system identyfikacji wizualnej
5. Kiedy przeprowadzić rebranding marki usług medycznych
• Odświeżanie i zmiana wizerunku marki
• Odświeżanie i zmiana wizerunku przedsiębiorstwa
• Ewolucja marek
6. Skuteczna strategia reklamowa w opiece medycznej
• Strategia reklamowa i marketingowa
• Planowanie, wdrażanie i analiza strategii
• Efektywna strategia komunikacji z pacjentem
• Strategiczne promowanie organizacji opieki zdrowotnej
7. Polityka wizerunkowa placówki medycznej
• Istota i cele public relations
• Strategia wizerunkowa a polityka wizerunkowa organizacji
• Działania informacyjne i public relations w praktyce
• Przepływ informacji i systemy informacyjne wewnątrz organizacji
• Marketing relacyjny w placówkach medycznych
• Komunikacja z pacjentem a budowanie dobrych relacji lekarz-pacjent
8. Content marketing usług medycznych
• Content marketing a techniki kreowania wizerunku placówki medycznej
• Mówione, pisemne i wizualne techniki kreowania treści
• Proces budowania relacji z otoczeniem i reputacji organizacji przez efektywny Content marketing w usługach medycznych
9. Istota Employer Branding w sektorze ochrony zdrowia
• Determinanty wizerunku pracodawcy
• Kapitał ludzki w organizacji
• Employer Branding i rola pracowników w kształtowaniu wizerunku placówki medycznej
10. E-Public Relations placówki medycznej i współpraca z mediami - media relations
• Media i ich rola w procesie budowania wizerunku
• Polityka działań PR względem różnych mediów według określonej formy działań komunikacji zewnętrznej
• Kształtowanie korzystnej opinii mediów o organizacji zdrowotnej
• Współpraca z prasą, radiem, telewizją w celu budowania korzystnego wizerunku firmy w mediach – techniki i budowanie relacji z mediami
11.Wewnętrzne public relations w usługach medycznych
• Działania PR w komunikacji wewnętrznej w organizacji
• Model procesu skutecznej komunikacji
• Komunikacja wewnętrzna jako element budowania wizerunku
• Kultura organizacyjna jako system zachowań pracowników i reprezentantów placówki medycznej
• Spotkania służbowe jako element budowania komunikacji i wizerunku organizacji
12. Public relations w sytuacjach kryzysowych w placówce medycznej
• Pojęcie kryzysu w organizacji usług medycznych
• Źródła i przyczyny kryzysu w organizacji
• Zarządzanie wizerunkowe w sytuacji kryzysowej
• Typy sytuacji kryzysowych oraz przykłady zachowań
• Elementy planu i zasady rozwiązania sytuacji kryzysowej w placówce medycznej
• Metody działań w celu ratowania utraconego wizerunku
13.Zakończenie szkolenia
• Podsumowanie
• Przypomnienie najważniejszych zagadnień
• Wnioski końcowe
• Zadanie dla Uczestników



Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 


Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1. W cenę szkolenia wliczone są: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

2. Rezygnację z udziału w szkoleniu należy przesłać pocztą, mailem lub faksem ( z potwierdzeniem odbioru) na adres organizatora.

3. W przypadku rezygnacji w okresie krótszym niż 10 dni przed terminem zajęć, obciążymy Państwa opłatą manipulacyjną w 50% opłaty za uczestnictwo w szkoleniu.

4. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w zajęciach powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

5. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

6. Zamiast zgłoszonej osoby, w zajęciach może wziąć udział inny pracownik firmy (po wcześniejszym poinformowaniu organizatora).

7. Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.

8. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu.

9. Przesłanie formularza zgłoszenia oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji usługi szkoleniowej przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST, który jest ich Administratorem. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu i wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego a także do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego UE.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
  • Ulica i nr: Grottgera 16/1
  • Kod pocztowy: 60-758
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7773150627

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska Grottgera 16/1

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!