O szkoleniu
Zarządzanie coachingowe opiera się na komunikacji nastawionej na stawianie pytań, wyznaczanie celów i szukanie rozwiązań. Menadżer w tym procesie korzysta z wybranych zasad, narzędzi i umiejętności coacha, nie zmieniając przy tym swojej roli zawodowej ani celu, jakim jest osiąganie wyników biznesowych. Rolą szefa jest wykorzystanie potencjału pracownika tj. wspieranie go w rozwoju, dawanie przestrzeni do decydowania i brania odpowiedzialności za wynik.
Szkolenia jest prowadzone w formie praktycznych warsztatów, podczas których Uczestnicy będą mieć okazję by przyjrzeć się sobie pod kątem możliwości rozwijania się w roli inspirującego przywódcy, z wykorzystaniem narzędzi coachingowych. Szkolenie będzie okazją do wymiany doświadczeń i bogatej autodiagnozy własnego podejścia do kwestii przywództwa, innowacyjności i rozwoju siebie i innych. Dostarczy konkretnych wskazówek i narzędzi przewodzenia z uwzględnieniem aktualnej sytuacji rynkowej firmy oraz jej kultury organizacyjnej.
Korzyści ze szkolenia:
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze zdalnej konsultacji poszkoleniowej z Trenerem (w wymiarze do 1 h), z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
• rozwijać kompetencje w zakresie prowadzenia rozmów z podwładnymi z wykorzystaniem metod coachingowych
• doskonalić umiejętności prowadzenia rozmów, wspierających rozwój umiejętności podwładnych
• zastosować różne narzędzia coachingowe w procesie zarządzania zespołem
• świadomie rozwijać własny styl liderski responsywny do zmian w otoczeniu organizacji
• elastycznie dopasowywać styl komunikacji i styl w świecie VUCA
• motywować pracowników uwzględniając potrzeby i wartości poszczególnych generacji pokoleń
• stosować zasady zapobiegające dysfunkcjom pracy zespołowej
Metody pracy:
Metoda nauczania oparta na cyklu Kolba – każdy moduł składa się z elementów związanych z diagnozą wiedzy i umiejętności uczestników, następnym krokiem jest przekazanie nowej wiedzy i przećwiczenie umiejętności. Moduł kończy się ćwiczeniem utrwalającym nową wiedzę i umiejętności. W ramach pracy szczególne baczenie kładzione jest na transfer nowej wiedzy i umiejętności do rzeczywistej sytuacji uczestnika szkolenia, tak, żeby nową wiedzę i umiejętności wiedział kiedy, gdzie i jak może zastosować. Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- dyskusje
- burze mózgów
Kadra menadżerska i kierownicza, liderzy, kierownicy projektów, właściciele firm.
Program szkolenia
Dzień 1
Przywództwo czy kierowanie:
- Menadżer w świecie VUCA – jak poradzić sobie w tym trudnym okresie
- Co odróżnia przywództwo od kierowania?
- Podejście strategiczne w przywództwie-model Portera
- Preferowany styl zarządzania – test
- Model Blancharda – style przywództwa a potrzeby pracowników
- Przywództwo służebne
Dysfunkcje pracy zespołowej:
- Model Lencioniego 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Budowanie zaufania w zespole
- Koncentracja na wspólnym celu
- Międzypokoleniowe współzawodnictwo – co potrzebują poszczególne generacje
- Budowanie zespołu – role zespołowe
Coaching jako styl zarządzania:
- Coaching umiejętności, efektywności i rozwoju osobistego
- Coaching w/s mentoring. Różnice w podejściu
- Zasady etyczne coachingu i mentoringu
- Coaching jako część systemu działań rozwojowych
- Styl zarządzania i jego znaczenie dla coachingu. Sprawdź swój potencjał w zakresie stosowania metod coachingu w zarządzaniu
- Zakres kompetencji menedżera-coacha
Budowanie autorytetu – rozmowy szefa:
- Co buduje autorytet model Bertrama i Ravena
- Prowadzenie rozmowy dyscyplinarnej i dyscyplinującej
- Feedback w prostych jak i w trudnych sytuacjach
- Zasady wykorzystywania poszczególnych stylów przywódczych w zależności od sytuacji biznesowej, perspektywy czasowej oraz poziomu rozwoju pracowników i zespołu
Dzień 2
Narzędzia coachingowe w pracy menagera:
- Model GROW – jedna z najbardziej skutecznych metod coachingowych w pracy menedżera
- Model Dilsa – jedna z najbardziej skutecznych metod coachingowych w pracy menedżera
- Przeformułowanie, czyli wsparcie w wypracowaniu alternatywnych rozwiązań
- Perspektywa, czyli różne oblicza tego samego
- Poszukiwanie wyjątków, czyli sposób na motywacje i zaangażowanie w realizacji celów
- Mapa to nie teren, czyli konsekwencje tworzenia map w biznesie w tym ćwiczenie SMS (subiektywna mapa sytuacji),
- Inwentarz zasobów. Matryca aktywności, czyli sposób na motywacje i zaangażowanie w realizacji celów
- Metoda Kurta Vonneguta, czyli jak osiągać więcej poprzez planowanie „od końca”
- Technika Walta Disneya, czyli sposób na motywacje i zaangażowanie w realizacji celów
- Okna Johari i ich znaczenie dla efektywności i doboru metod coachingu.
Lider-coachem, czyli styl zarządzania coachingowego:
- Koncepcja samozarządzających się zespołów-turkusowe organizacje
- Przygotowanie do sesji coachingowej krok po kroku
- Obserwacja i analiza najważniejszych elementów rozmowy oraz informacja zwrotna podsumowująca próbną sesję
- Wspieranie pracowników, czyli zasady rozmowy coachingowej
- Prowadzenie rozmowy coachingowej GROW – ćwiczenie
- Stosowanie wsparcia mentoringowego
Czas trwania
SZKOLENIE ON-LINE:
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
SZKOLENIE STACJONARNE:
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Prelegenci
Trener biznesowy, konsultant HR, coach ICF , mentor kryzysowy, asesor AC/DC
Doświadczony menadżer ZZL (Pepsico-Poland, Szlenkier, SIMPLE, Plastics Group). Na zajmowanych stanowiskach była odpowiedzialna za wdrażanie polityki personalnej firm, rekrutację i selekcję, diagnozowanie oraz promowanie pracowników, określanie potrzeb szkoleniowych i planowanie „sukcesji” kadry. Doświadczony i certyfikowany trener biznesu (Akademia Trenerów Biznesu SET). Specjalista z zakresu NLP (Practitioner in the Art of NLP, Business Practitioner in the Art of NLP, Master NLP).
Specjalizuje się w obszarach związanych z tematyką przywództwa, rozwoju umiejętności menadżerskich, budowania zespołu, zarządzania zmianą.
Certyfikaty:
- Certyfikat Coacha/Mentora Kryzysowego (CMK5/05/IPTK/2021)
- Certyfikat Coacha Biznesu NOVO™ (XIV-WAW/02) akredytowany przez ICF (International Coach Federation)
- Certyfikat I stopnia Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach (1195/2018)
- Certyfikat Trenera Biznesu Akademii Trenerów Biznesu SET
- Certyfikat Practitioner in the Art of NLP
- Certyfikat Master NLP
- Certyfikat testu psychometrycznego Facet5
- Certyfikowany Asesor Akademia Asesora Ernst & Young
- Certified Assessor for Assessment & Development Centre IBD Business School
- Certyfikat Nowoczesne Metody Zarządzania projektami HR (Agile, Lean, Design Thinking)
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314