O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 1300,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Profesjonalne przesłuchanie to swoista gra psychologiczna nastawiona na określone cele pomiędzy przesłuchującym a przesłuchiwanym. Gra wymagająca wiedzy, znajomości taktyki i umiejętność doboru metody badania. To umiejętność rozpoznania intencji, ujawnienia obaw badanego, przyczyn jego ewentualnej nieszczerości i przełamania jego oporów. To kwestia nie tylko identyfikacji kłamstwa, ale i obiektywnej oceny jego przyczyny. Wszak nie zawsze kłamstwo jest skutkiem zamierzonym kłamiącego. To kwestia takiego poprowadzenia rozmowy aby wydobyć pozornie niedostępne (zapomniane) informacje z pamięci słuchanego. Ale to także techniki behawioralne prowadzące do oceny postawy badanego często bez jego świadomej współpracy.
Umiejętne prowadzenie takich rozmów pozwala nie tylko na ujawnienie „czarnej owcy" w zespole, ale i na rzetelną ocenę naszych współpracowników i ich lojalności wobec pracodawcy. Pozwala ujawniać postawy dwulicowe i wykazywać rzeczywiste intencje osób wobec badanego zjawiska (zdarzenia czy czynności). Umożliwia rozpoznawanie kontrahentów podczas procesów negocjacyjnych.
Znajomość poszczególnych technik pozwala nam także na skuteczną obronę i rozpoznanie ich stosowania wobec nas.
Szkolenie skierowane jest do osób, które w pracy zawodowej potrzebują umiejętności efektywnego pozyskiwania informacji, w tym znajomości zasad przeprowadzania przesłuchań sprzyjających uzyskaniu rzetelnych oraz wiarygodnych informacji, a także kompetencji w zakresie oceny wiarygodności osoby oraz uzyskiwanych od niej informacji.
Program szkolenia
1. Zagadnienia wprowadzające
• Czym jest przesłuchanie a czym rozpytanie
• Przesłuchanie w ujęciu prawno-procesowym
• Przesłuchanie w ujęciu psychologicznym
• Zasady i wymogi formalne dot. zasad i sposobów prowadzenia przesłuchania wg. przepisów prawa
• Gra pozorów pomiędzy słuchającym i słuchanym (reguły i schematy)
• Wywieranie presji fizycznej
• Wywieranie presji psychicznej
• Kłamstwo, konfabulacja czy szczera nieprawda
• Jakie "figle" płata mózg świadka / uczestnika zdarzenia
• Komunikacja i przekazy pozawerbalne
• Mowa ciała zdradzi więcej niż słowa
2. Cel przesłuchania
3. Organizacja przesłuchania
• Przygotowanie się do przesłuchania
• Miejsce / pomieszczenie
• Cele przesłuchania
• Metody przesłuchania
• Etapy przesłuchania
• Czynności wstępne (faza formalna)
• Etap spontanicznych zeznań (faza swobodnej wypowiedzi)
• Etap szczegółowych pytań i odpowiedzi (faza pytań szczegółowych)
• Etap czynności końcowych
• Ocena zeznań złożonych i ich znaczenie w procesie karnym
• Dokumentowanie zeznań
4. Sposób postępowania z osobami należącymi do szczególnych kategorii
• Osoby w podeszłym wieku
• Dzieci
• Osoby będące pod wpływem środków odurzających
• Osoby chore psychicznie
• Osoby z immunitetem
5. Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie
6. Podstawowe metody i techniki przesłuchań
• Przesłuchanie metodą "wywiadu poznawczego"
• Metoda ujawniania związku świadka ze sprawą
• Metoda perswazji
• Metoda przypominania
• Metoda wytwarzania u świadka poczucia bezpieczeństwa
• Metoda bezpośredniego wykazywania kłamstwa
• Metoda „ślepej uliczki"
• Metoda „wszechwiedzy"
• Metoda szczegółowych pytań
• Inne techniki i metody...
• Przesłuchanie „metodą FBI"
7. Ocena dopuszczalności stosowania wybranych technik i metod przesłuchań
• Ocena skuteczności
• Ocena legalności
• Aspekt etyczny
• Aspekt prawny
• Zasadność użycia
8. Gry manipulacyjne w trakcie przesłuchania
• Przykładowe gry psychologiczne i ich ukryte cele
9. Narzędzia behawioralne stosowane w trakcie przesłuchań
• Rodzaje technik i narzędzia stosowania
• Okoliczności i sposoby stosowania
• Metody stosowania
• Cele stosowania
• Oczekiwane rezultaty
10. Omówienie oraz ocena legalności i skuteczności wybranych technik stosowanych podczas przesłuchań
11. Dostosowywanie techniki przesłuchania do osoby przesłuchiwanej, osoby przesłuchującego, oraz celu przesłuchania
12. Elementy mowy ciała w trakcie przesłuchań
• Zachowania i przekazy pozawerbalne
• Spójność przekazu werbalnego z niewerbalnym
• Ocena szczerości wypowiedzi werbalnej w oparciu o zachowania (reakcje) pozawerbalne
13. Wybrane czynniki wpływające na wiarygodność zeznań
• Czynniki wpływające na zapamiętywanie i odtwarzanie materiału pamięciowego
• Rodzaje i typy pamięci
• Etap uzyskiwania treści informacyjnych - spostrzegania
• Etap zapamiętywania i przechowywania treści informacyjnych
• Etap przekazu treści informacyjnych - reprodukcji
• Czynniki wpływające na spostrzeżenia
14. Kryteria analizy wiarygodności zeznań
15. Błąd a kłamstwo
16. Rodzaje kłamstwa
• Kłamstwo normalne
• Fantazjowanie
• Pseudologia fantastica - (mitomania)
• Konfabulacja
17. Metody badające kłamstwo w zeznaniach
• Sytuacja składania fałszywych zeznań
• Kryteria wiarygodności ze względu na treść zeznań
18. Techniki oporu (obronne) stosowane w trakcie przesłuchań
19. Przesłuchania z użyciem technicznych lub chemicznych środków wspomagających
20. Przesłuchania pozorowane
• Rozmowy prewencyjne
• Rozmowy maskujące i dezinformujące
• Pozyskiwanie źródeł
• Inne cele
21. Ujawnianie kłamstwa i nieszczerości
• Wprowadzenie
a) Definicja kłamstwa
b) Socjotechnika kłamstwa
c) Nieszczerość a kłamstwo
d) Manipulacja a kłamstwo
• Rodzaje metod badających kłamstwo w zeznaniach
a) Metody psychologiczne
b) Metody fizjologiczne
• Rodzaje kłamstwa
a) Kłamstwo normalne
b) Fantazjowanie
c) Pseudologia fantastica
d) Kłamstwo patologiczne
e) Konfabulacja
• O kłamstwie i kłamiących
• Wykrywanie i identyfikacja niewerbalnych symptomów kłamstwa
• Kryteria oceny wiarygodności wypowiedzi/relacji
• Rozmowa z potencjalnym kłamcą i popełniane błędy oceny
• Podstawowe strategie kłamania i nieszczerości
a) Kłamstwo polegające na ukrywaniu prawdy
b) Kłamstwo polegające na fałszowaniu emocji
c) Kłamstwo polegające na uwiarygodnianiu fałszywych faktów
d) Kłamstwo polegające na manipulowaniu przekazem faktów
Po szkoleniu konsultacje indywidualne dla zainteresowanych!
Czas trwania
szkolenie dwudniowe w godz. 9.00-15.00
Prelegenci

Wykładowca, Specjalista ds. Bezpieczeństwa Informacji i Socjotechniki, Operator Informacji, Licencjonowany detektyw.
Od 2003 roku w oparciu o wcześniej zdobyte doświadczenie zawodowe oraz stale poszerzaną wiedzę teoretyczną i praktyczną jako niezależny specjalista świadczy usługi szkoleniowe, konsultacyjne i realizacyjne na rynku komercyjnym dla firm i instytucji. Prowadzi audyty bezpieczeństwa i socjotechniczne zarówno metodami tradycyjnymi jak też w warunkach pozorowanego incydentu.
Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zwalczaniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników). Uważa, że jedyną drogą prowadzącą do realnego wzrostu poziomu bezpieczeństwa jest droga prowadząca poprzez wzrost świadomości poszczególnych osób tworzących organizację, do wzrostu ich odpowiedzialności co dopiero przekłada się na wzrost bezpieczeństwa organizacji jako całości. Żadnej innej prawdziwie skutecznej drogo nie ma. W tej „branży” nawet najlepsze procedury bezpieczeństwa wdrożone bez zrozumienia ich sensu wynikającego realizacji poszczególnych typów zagrożeń nie zdadzą egzaminu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
