Najem i dzierżawa pasa drogowego. 2-dniowe warsztaty i konsultacje.

O szkoleniu

-


Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu wyjaśnienie wszelkich wątpliwości, z którymi borykają się zarządcy dróg, inwestorzy i wszystkie podmioty, których dotyczą kwestie najmu i dzierżawy pasa drogowego. Szkolenie prowadzone w formie warsztatowej, obejmuje omawianie kazusów oraz przedstawienie wzorów pism i analizę dobrych praktyk.

Korzyści dla uczestników

  • Uzyskanie kompleksowej wiedzy w zakresie najmu i dzierżawy pasa drogowego w świetle aktualnych przepisów.

  • Możliwość wymiany doświadczeń z osobami pracującymi w podobnym dla Uczestników środowisku zawodowym.

  • Możliwość skorzystania z poszkoleniowych konsultacji.


Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

-pracownicy administracji publicznej – zarządcy dróg, organy zarządzające ruchem na drodze,
-projektanci organizacji ruchu, inżynierowie drogownictwa, inżynierowie ruchu drogowego,
-pracownicy wykonawców robót drogowych, inwestorzy realizujący inwestycje/roboty w pasie drogowym,
-wnioskodawcy zmian w organizacji ruchu, organizatorzy imprez w pasie drogowym,
-pełnomocnicy występujący w sprawach o zajęcie pasa drogowego,
-oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.


Program szkolenia

Program szkolenia

1. Drogi wewnętrzne i ich status prawny. Różnice miedzy drogami wewnętrznymi i publicznymi
2. Zarządzanie drogami publicznymi, zadania zarządców dróg.
3. Postępowanie w sprawie uregulowania prawa własności do dróg publicznych.
4. Decyzje na zajęcia pasa drogowego
5. Dzierżawa i najem nieruchomości – całokształt przepisów
a) Zasady procedura wydzierżawiania gruntów:
- regulacje ustawowe;
- sporządzanie i ogłaszanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy;
- negocjacje i ustalanie kwot czynszu;
- uchwała rady gminy o zasadach wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony;
b) wydzierżawianie gruntów w drodze przetargu. Wyłączenia
c) wydzierżawianie w trybie bezprzetargowym
d )wydzierżawianie dróg publicznych na zasadach art. 22 ust.2 ustawy o drogach publicznych
e) umowa dzierżawy czy decyzja administracyjna na zajęcie pasa w drogach publicznych
6. Umowy dzierżawy:
a) forma zawarcia umowy - (ustana, pisemna), ograniczenia, obligatoryjne składniki umowy, zapisy umowy korzystne dla gmin
b) wypowiadanie umów
c) dziedziczenie umów dzierżawy
7. Wynagrodzenie za bezumowne korzystanie z gruntów.
8. Roszczenia w zakresie wydania przedmiotu umowy, posesoryjne, windykacyjne, odszkodowawcze
9. Przykłady umów w praktyce, np. umowy w drogach wewnętrznych
10. Regulacja stanów prawnych w pasach drogowych, np. zmiana klasoużytków



Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 


Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 309
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

PoRegulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!