Nowe zasady przeglądów technicznych oraz prowadzenia KOB. Wzory protokołów. Prawo, orzecznictwo, wskazówki metodyczne.

O szkoleniu

Uczestnicy zdobędą lub ugruntują swoją wiedzę o prowadzeniu dokumentacji technicznej obiektów budowlanych i prowadzeniu KOB, według zasad "starych" i "nowych" przepisów Prawa budowlanego (zmiana od dnia 1 stycznia 2023r.).

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla  kadr kierowniczych i kadr obsługi technicznej różnych podmiotów, w tym osób fizycznych, osób prawnych, firm, spółek, centrów magazynowych, centrów sportowych i rekreacyjnych, gminnych ośrodków sportowo-rekreacyjnych, spółdzielni mieszkaniowych, TBS, uczelni, szkół prywatnych i publicznych, prywatnych przedszkoli oraz stowarzyszeń i fundacji, urzędów gmin, publicznych i niepublicznych ZOZ-ów, a także wspólnot mieszkaniowych, firm zarządzających, oraz dla innych osób zainteresowanych tą tematyką.

Program szkolenia

1. Kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych i ich części po zmianie Prawa budowlanego i innych ustaw.
1.1. Nowelizacja przepisów o kontrolach stanu technicznego, wzory protokołów kontroli, po zmianie od dnia 1 stycznia 2023 r.
1.2. Wzory i forma protokołów systemu ogrzewania i klimatyzacji i ich forma, nowelizacja od dnia 28 kwietnia 2023 r. oraz wpisy do ewidencji.
1.3. Wzory i forma protokołów przewodów kominowych oraz wpisy wyników kontroli do ewidencji CEEB, nowelizacja od dnia 18 września 2023 r.
1.4. Stanowisko GINB-u i stanowisku korporacji kominiarskich.
1.5. Treść protokołu kontroli stanu technicznego według art. 62a pr. bud.

2. Przeglądy i kontrole instalacji i urządzeń szczególnych; czy obowiązuje w tym zakresie art. 62 pr. bud?
2.1. Czy przedmiotem przeglądów i kontroli stanu technicznego powinny być punkty ładowania i stacje ładowania zamontowane w budynkach?
2.2. Czy przedmiotem przeglądów i kontroli stanu technicznego powinny być instalacje i urządzenia fotowoltaiczne na budynkach lub w ich otoczeniu?
2.3. Czy przedmiotem przeglądów i kontroli stanu technicznego powinny być instalacje i urządzenia systemu ochrony przeciwpożarowej budynków?

3. Umowa o przeprowadzenie kontroli okresowej stanu technicznego budynku i jego części po zmianie art. 62 i art. 62a pr. bud.
3.1. Osoby kontrolujące stan techniczny oraz istota umowy (umowa jako opracowanie techniczne), elementy przedmiotowo-istotne umowy, w tym gwarancja jakości, rękojmia za wady dzieła, warunki odbioru umowy.
3.2. Metodyka kontroli okresowych, ocena stanu technicznego badanych elementów, opis nieprawidłowości, opis stwierdzonych zagrożeń, badania i ich wyniki, zalecenia pokontrolne, wskazówki dot. bezpiecznego użytkowania.
3.3. Prawa i obowiązki stron umowy.
3.4. Prawa osoby przeprowadzającej kontrole stanu technicznego obiektu, w tym jej prawo do:
– dostępu do obiektu, budynku, budowli, obiektu małej architektury,
– dostępu do dokumentacji techniczno-budowlanej,
– dostępu do KOB papierowej,
– dostępu do KOB cyfrowej,
– wpisu do KOB.
3.5. Odbiór opracowanego protokołu kontroli; czy zleceniodawca może odmówić przyjęcia protokołu kontroli okresowej.
3.6. Odpowiedzialność cywilna za nieterminowe wykonanie, za wady dzieła, za skutki nieprawidłowej oceny stanu technicznego.

4. Przedmiot i zakres kontroli okresowych stanu technicznego obiektu oraz wzory protokołów kontroli.
4.1. Kontrola roczna stanu technicznego i jej zakres, metodyka, termin przeprowadzenia.
4.2. Kontrola dwa razy w roku obiektów wielkopowierzchniowych, jej zakres i metodyka, termin przeprowadzenia, wzór protokołu.
4.3. Kontrola pięcioletnia stanu technicznego, jej zakres i metodyka, termin przeprowadzenia, wzór protokołu.
4.4. Kontrola każdorazowa bezpiecznego użytkowania obiektu [jego części], jej zakres i metodyka, termin przeprowadzenia, wzór protokołu.
4.5. Kontrola na zgłoszenie użytkownika budynku mieszkalnego, jej zakres i metodyka, termin przeprowadzenia, wzór protokołu.
4.6. Czy protokół kontroli ma mieć formę papierową czy postać elektroniczną?
4.7. Postać protokołu kontroli stanu przewodów kominowych (nowe przepisy od dnia 18 września 2023 r.)
4.8. Czy przedmiotem zlecenia kontroli stanu przewodów kominowych w zw. z art. 62a pr. bud. kominiarzowi powinna być przeprowadzenie inwentaryzacji przewodów kominowych lub dokonanie inwentaryzacji źródeł ciepła?

5. Warunki współdziałania władającego obiektem i osoby kontrolującej.
5.1. Współdziałanie w zw. z art. 70 pr. bud.
– w toku kontroli w zw. z art. 70 pr. bud.
– po kontroli w zw. z art. 70 pr. bud.
5.2. Współdziałanie przy wpisie wyników kontroli do KOB (zasady i warunki współdziałania powinny być określone w umowie).

6. Jak realizować prawo osoby kontrolującej do wpisu wyników kontroli do KOB oraz do ewidencji?
6.1. Nowe prawo osoby kontrolującego dot. wpisu wyników kontroli do KOB.
6.2. Instrukcja wpisu do KOB papierowej.
6.3. Instrukcja wpisu do KOB cyfrowej, po zalogowaniu do tzw. węzła krajowego.
6.4. Czy osoba prowadząca KOB może zastąpić w tym zakresie osobę kontrolującą?
6.5. Jak realizować obowiązek kontrolującego stan techniczny przewodów kominowych wpisy wyników kontroli do ewidencji CEEB?
6.6. Czy władający obiektem ma prawo dostępu do tych ewidencji cyfrowych, c-KOB, CEEB?

7. Czy Kontrola stanu technicznego instalacji i urządzeń systemu p.poż. jest tym samym co przeglądy techniczne urządzeń systemu ochrony przeciwpożarowej obiektów?
7.1. Kontrole okresowe i niezależnie przeglądy techniczne według instrukcji producenta.
7.2. Przeglądy techniczne według instrukcji producenta a zmiana ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
7.3. Kto dokonuje wpisu dot. przeglądów technicznych systemu do KOB, papierowej lub elektronicznej.

8. Prowadzenie papierowej KOB – przy uwzględnieniu nowych przepisów od dnia 1 stycznia 2023 r.
8.1. Przegląd zaleceń organów do prowadzenia starych KOB.
8.2. Papierowa KOB po zmianie ustawy oraz przy uwzględnieniu nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia KOB.
8.3. Okres przejściowy dla prowadzenia dotychczasowych KOB w formie papierowej.

9. Prowadzenie elektronicznej KOB w systemie cyfrowym – według nowych przepisów Prawa budowlanego i nowego rozporządzenia – wskazówki metodyczne.
9.1. Zasady zakładania i wpisów do c-KOB według znowelizowanej ustawy.
9.2. Wytyczne dot. logowania do systemu cyfrowego oraz prowadzenia i wpisów do elektronicznej KOB według nowego rozporządzenia – omówienie.

10. Umowa z osobą fizyczną o prowadzenie książki KOB oraz pełnomocnictwo do jej prowadzenia. Jak zlecić prowadzenie KOB i jak udzielić pracownikowi lub zleceniobiorcy pełnomocnictwa do prowadzenia KOB w imieniu władającego?

11. Sankcje karne i ich adresat. Czy za naruszenie przepisów dot. KOB może być ukarany zarządca nieruchomości?

Czas trwania

9.00-14.00

Prelegenci

Eugenia Śleszyńska

Wybitna specjalistka z zakresu problematyki gospodarowania i zarządzania nieruchomościami, w tym obsługi technicznej obiektów budowlanych. Autorka wielu publikacji i książek, m.in. „Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane", wykładowca na studiach podyplomowych związanych z gospodarką nieruchomościami. Posiada doświadczenie w audycie gospodarki nieruchomości uczelni.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzimy poprzez platformę Zoom.

Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.
Szkolenie prowadzimy poprzez platformę Zoom.

Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.

Rejestracja

Cena standardowa
690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 4 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie umowy wiążącej, stanowi zgodę na wystawienie faktury i zobowiązanie do uiszczenia zapłaty za szkolenie.

Kwotę za szkolenie należy wpłacić na konto Meeting Factory sp. z o. o. przed datą szkolenia. W tytule przelewu prosimy umieścić kod szkolenia podany w formularzu zgłoszeniowym. Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.

Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenia udziału w szkoleniu oraz informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 2 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny z działem szkoleń.

Po zrealizowanym szkoleniu zostanie wystawiona faktura zgodnie z przepisami wg ustawy o podatku VAT i przesłana poczta tradycyjną lub wysłana na wskazany adres e-mail, w przypadku wyrażenia zgody na wysłanie w formie elektronicznej.

W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem szkolenia, z przyczyn niezależnych od Organizatora (również jeśli nie zgłosi się odpowiednia liczba uczestników). Wpłacona zaliczka zostanie zwrócona.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
  • Ulica i nr: Palacha 5/3
  • Kod pocztowy: 30-363
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6762329345

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska Palacha 5/3

Organizator

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska
Palacha 5/3
woj. małopolskie
Od 2001 roku organizujemy przedsięwzięcia w obszarze nieruchomości, architektury i budownictwa. Dostarczamy praktyczną wiedzę oferując szerokie spektrum szkoleń, konferencji i spotkań. Wielokierunkowe doświadczenie pozwoli nam spełnić oczekiwania wym...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!