O szkoleniu
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- zrozumieć zakres obowiązywania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) i jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firmy
- obsługiwać narzędzia techniczne niezbędne do wystawiania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF
- stosować prawidłowe schematy wystawiania faktur zaliczkowych, końcowych oraz korekt w KSeF
- przygotować organizację do obowiązkowego wejścia w KSeF – aspekty formalne, kadrowe i systemowe
- rozpoznać i zminimalizować ryzyka podatkowe i organizacyjne związane z e-fakturowaniem
- prawidłowo interpretować nowe obowiązki i możliwości wynikające z integracji KSeF z innymi obowiązkami sprawozdawczymi (np. JPK, JPK_FA)
- księgowych,
- dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
1. Faktura ustrukturyzowana / Krajowy System e-Faktur:
- Cel wprowadzenia / założenia
- Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna.
- Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne.
- Wytworzenie i wystawienie faktury ustrukturyzowanej – rozróżnienie pojęć.
- Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych.
- Numer referencyjny nadawany przez KSeF, omówienie wzoru UPO.
- Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji.
- Zgoda na otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych – stosowanie mechanizmu w okresie dobrowolności faktury.
- Funkcjonalności KSeF
2. Kto i w jakich terminach musi implementować procesy stosowania faktur ustrukturyzowanych.
3. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia
- Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie.
- Nadawanie uprawnień do wysyłki i odbioru faktur.
- Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe?
- Archiwizacja faktur w systemie.
- Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla członków grup VAT i jednostek samorządu terytorialnego.
- Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy.
- Zachęty do stosowania faktur ustrukturyzowanych przed wejściem w życie faktury jako obowiązkowej.
- Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF
4. Zmiany w ustawie o VAT wdrażające fakturę ustrukturyzowaną jako obowiązkową:
- Faktura dla osoby fizycznej.
- Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
- Faktura do paragonu.
- Faktura korygująca/nowa korygująca/propozycja wystawienia faktury korygującej.
- Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa.
- Faktura ustrukturyzowana w obrocie międzynarodowym.
- Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW).
- Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej.
- Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana.
- Zasady postępowania w okresie awarii KSeF.
- Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury.
- Zmiany w Prawie Przedsiębiorców – tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.
5. Struktura logiczna JPK-FA(3):
- Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF.
- Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka.
- Omówienie konkretnych przykładów faktury.
- Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne.
- Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje.
- Możliwość dołączenia załączników do faktury.
- Wiersze faktury i Unikalny numer wiersza faktury.
- Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3)
- Inne zmiany dotyczące FA(3)
6. Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR)
7. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:
- Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego.
- Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
- Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.
8. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących)
9. Kurs przeliczeniowy
10. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).
11. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
12. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
13. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
14 Oznaczanie wybranych płatności numerem KSeF
15. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-001 Łódź
ul.Kasprzaka 7/9
woj. łódzkie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
