Obowiązkowy KSeF, czyli fundamentalna reforma systemu fakturowania. Jakie procedury wewnętrzne należy zmienić w firmie? Elektroniczne fakturowanie w KSeF .

O szkoleniu

Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej w oparciu o liczne praktyczne przykłady. W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia. 

Indywidualne konsultacje.

Kto powinien wziąć udział?
  • księgowych dyrektorów,
  •  kierowników, 
  • menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury.
  • Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, 
  • obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program szkolenia

1. Faktura ustrukturyzowana / Krajowy System e-Faktur:

  • Cel wprowadzenia / założenia
  • Czym jest faktura ustrukturyzowana, faktura ustrukturyzowana, a faktura elektroniczna.
  • Faktura ustrukturyzowana jako jeden ze sposobów wystawienia faktury – aktualne regulacje prawne.
  • Wytworzenie i wystawienie faktury ustrukturyzowanej – rozróżnienie pojęć.
  • Wysyłka faktur do KSeF – Aplikacja Kliencka MF i wykorzystanie programów finansowo – księgowych.
  • Numer referencyjny nadawany przez KSeF, omówienie wzoru UPO.
  • Data wystawienia i data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – konsekwencje prawne i podatkowe stosowania nowej regulacji.
  • Zgoda na otrzymywanie faktur ustrukturyzowanych – stosowanie mechanizmu w okresie dobrowolności faktury.
  • Funkcjonalności KSeF

2. Kto i w jakich terminach musi implementować procesy stosowania faktur ustrukturyzowanych.

3. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia

  • Zasady pierwszego uwierzytelnienia się w systemie.
  • Nadawanie uprawnień do wysyłki i odbioru faktur.
  • Uwierzytelnienie faktury – czy podpisywanie faktury będzie obowiązkowe?
  • Archiwizacja faktur w systemie.
  • Konto podatnika – możliwość tworzenia subkont dla członków grup VAT i jednostek samorządu terytorialnego.
  • Adresowanie dokumentu – skutki błędu w numerze NIP nabywcy.
  • Zachęty do stosowania faktur ustrukturyzowanych przed wejściem w życie faktury jako obowiązkowej.
  • Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF

4. Zmiany w ustawie o VAT wdrażające fakturę ustrukturyzowaną jako obowiązkową:

  • Faktura dla osoby fizycznej.
  • Faktura uproszczona – do kiedy paragon z numerem NIP może być uznawany za fakturę?
  • Faktura do paragonu.
  • Faktura korygująca/nowa korygująca/propozycja wystawienia faktury korygującej.
  • Faktura zaliczkowa i rozliczeniowa.
  • Faktura ustrukturyzowana w obrocie międzynarodowym.
  • Zasady ewidencji dokumentów wewnętrznych (WEW).
  • Zwolnienia z obowiązku stosowania faktury ustrukturyzowanej.
  • Faktura w zamówieniach publicznych, a faktura ustrukturyzowana.
  • Zasady postępowania w okresie awarii KSeF.
  • Sankcje podatkowe za nieprawidłowe wystawienie faktury.
  • Zmiany w Prawie Przedsiębiorców – tytułowanie przelewu numerem KSeF faktury.

5. Struktura logiczna JPK-FA(3):

  • Podstawowy format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF.
  • Podstawowe części faktury – sekcje Nagłówek, Podmiot 1, Podmiot 2, Podmiot 3, Podmiot Upoważniony, Fa i Stopka.
  • Omówienie konkretnych przykładów faktury.
  • Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne.
  • Omówienie węzłów Rozliczenie, Płatność i pól dodatkowych takich jak GTU, TP, Adnotacje.
  • Możliwość dołączenia załączników do faktury.
  • Wiersze faktury i Unikalny numer wiersza faktury.
  • Załącznik do faktury ustrukturyzowanej FA(3)
  • Inne zmiany dotyczące FA(3)

6. Wizualizacja faktury – kiedy obowiązek (oznaczenia faktury kodem QR)

7. Wdrożenie faktury ustrukturyzowanej:

  • Plan wdrożenia – analiza możliwości technicznych, określenie nieprawidłowości w działaniu systemu księgowego.
  • Wdrożenie wzoru faktury – czy możliwa jest eliminacja części pól?
  • Wyznaczenie i szkolenie pracowników – zasady wytwarzania i uwierzytelniania faktur.

8. Korekty i rozliczenie korekt wynikających w faktur ustrukturyzowanych (zasady korekty podatku należnego i naliczonego – usunięcie not korygujących)

9. Kurs przeliczeniowy

10. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu (faktury B2C w KSeF).

11. Awarie i niedostępność KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki. 

12. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych. 

13. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.

14 Oznaczanie wybranych płatności numerem KSeF

15. Sankcje związane z nieprawidłowościami w stosowaniu KSeF. 

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

0
Paweł Dymlang

Doradca podatkowy (nr 10987), prawnik, wykładowca i trener, autor licznych publikacji książkowych i prasowych o tematyce podatkowej (wyd. Beck, Wolters Kluwer, Infor). Powoływany jako ekspert w dziedzinie podatków w wystąpieniach telewizyjnych i       radiowych. Kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym zdobył jako pracownik organów podatkowych, spółki doradztwa podatkowego oraz instytucji finansowych. Z tematyki podatkowej przeprowadził przeszło 2000 szkoleń otwartych oraz zamkniętych dla biznesu oraz administracji publicznej. Od lat prowadzi własną kancelarię prawną i zajmuje się obsługą przedsiębiorców polskich i zagranicznych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel VICTORIA

20-016 Lublin

ul.Narutowicza 58/60

woj. lubelskie

Hotel VICTORIA

20-016 Lublin

ul.Narutowicza 58/60

woj. lubelskie

Rejestracja

Cena 1
712
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 750 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!