Obsługa systemu e-Doręczenia- szkolenie o charakterze warsztatowym

O szkoleniu

Szkolenie jest przygotowaniem do wdrożenia i efektywnego wykorzystania systemu e-doręczeń w działalności instytucji. Uczestnicy poznają:

  • podstawy prawne, 
  • techniczne aspekty systemu, 
  • oraz metody jego integracji z innymi narzędziami elektronicznego zarządzania dokumentacją. 

Szkolenie porusza tematykę od podstawowych definicji, przez zarządzanie skrzynką doręczeń, aż po praktyczne aspekty obsługi systemu e-doręczeń. Dodatkowo, uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować się do zmian prawnych i technicznych związanych z e-doręczeniami oraz jakie korzyści przynosi ich wdrożenie.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z e-doręczeń:

  1. Utrwalenie prawnych wymogów i korzyści wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  2. Przypomnienie umiejętności praktycznej obsługi systemu e-doręczeń, w tym zarządzania skrzynką.
  3. Skuteczne wdrożenie e-doręczeń oraz integracji z istniejącymi systemami zarządzania dokumentacją.
  4. Omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne.
  5. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa i ochrony danych w procesie e-doręczeń.

 

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników organów administracji rządowej i samorządowej
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką wdrożenia e-doręczeń.

Program szkolenia

  1. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje
    • Podmiot publiczny,
    • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Operator wyznaczony,
    • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Publiczna usługa hybrydowa,
    • Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
    • Adres do doręczeń elektronicznych,
    • Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    • Baza adresów elektronicznych – co to?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    • Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
    • Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
    • Co z firmami i obywatelami?
    • Zarządzanie skrzynką doręczeń
    • Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
    • Na jaki okres następuje wpis do bazy?
    • Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    • Baza adresów elektronicznych – co to?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
  2. Operator wyznaczony: umowa, opłaty:
    • Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?,
    • Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym,
    • Cennik operatora wyznaczonego,
    • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
  3. KPA a e-Doręczenia
    • Art. 35 KPA,
    • Art. 39 KPA,
    • Zmiana terminu odbioru pisma przez osobę fizyczną,
    • Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
  4. Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
    • Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty publiczne,
    • Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty niepubliczne,
    • Wyłączenia.
  5. Jak się przygotować do e-doręczeń?.
    • Jakie warunki należy spełnić?,
    • Wymogi techniczne i organizacyjne,
    • Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
  6. Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe.
    • Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?,
    • Dodawanie adresu powiadomień,
    • Zmiana adresu powiadomień,
    • Złożenie wniosku,
    • Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
  7. Obsługa systemu
    • Co nowego w edoręczeniach?
    • Interfejs programu,
    • Obsługa skrzynki do e-Doręczeń,
    • Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń,
    • Odbieranie wiadomości,
    • Odpowiedź na wiadomość,
    • Sortowanie wiadomości,
    • Przeszukiwanie skrzynki,
    • Wysyłanie wiadomości,
    • Dodawanie załączników,
    • Podgląd wiadomości,
    • Masowe wiadomości,
    • Budowa adresu do e-Doręczeń,
    • Wyszukiwanie adresata wiadomości,
    • Zapisywanie kopii roboczej,
    • Kopie robocze,
    • Usuwanie wiadomości,
    • Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?,
    • Użytkownicy,
    • Dodawanie użytkownika,
    • Zarządzanie użytkownikiem,
    • Usuwanie użytkownika,
    • Role w systemie,
    • Dodawanie ról,
    • Usuwanie ról,
    • Modyfikacja ról,
    • Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról,
    • Zasoby – zarządzanie zasobami,
    • Systemy – dodawanie systemu.
  8. Integracja z EZD
    • Jak przeprowadzić integrację?,
    • Jakie usługi można zintegrować?,
    • Przykłady integracji oraz wysyłek.

Czas trwania

4h zegarowe

Prelegenci

Adam Parysz

Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. 
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Online
3 200
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 299 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
Stacjonarne I
Szkolenie stacjonarne dla małej grupy (do 10 osób)
3 783
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 900 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • W przypadku innego miejsca szkolenia niż placówka klienta doliczymy koszt sali szkoleniowej.
  • Rozwiń
Zapisz się
Stacjonarne II
Szkolenie stacjonarne dla średniej grupy (11-19 osób)
4 268
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 4 400 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • W przypadku innego miejsca szkolenia niż placówka klienta doliczymy koszt sali szkoleniowej.
  • Rozwiń
Zapisz się
Stacjonarne III
Szkolenie stacjonarne dla dużej grupy (od 20 osób)
5 335
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • W przypadku innego miejsca szkolenia niż placówka klienta doliczymy koszt sali szkoleniowej.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność dla jednostek administracji publicznych odbywa się w oparciu o fakturę po zakończonym szkoleniu.
Firmy oraz osoby prywatne nierealizujące kursu ze środków publicznych otrzymają fakturę proforma przed szkoleniem do uregulowania.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.


Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Pełni Wiedzy
  • Ulica i nr: ul. Fryderyka Chopina 41/2
  • Kod pocztowy: 20-023
  • Miejscowość: Lublin
  • Numer NIP: 7123447989

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Pełni Wiedzy
20-023 Lublin, Polska ul. Fryderyka Chopina 41/2

Organizator

Pełni Wiedzy
20-023 Lublin, Polska
ul. Fryderyka Chopina 41/2
woj. lubelskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!