Ocena efektywności ekonomicznej w projektach inwestycyjnych finansowanych z Funduszy Europejskich- 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

-


Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

• Nabycie wiedzy z zakresu projektów UE finansowanych z Polityki Spójności (EFRR i FS).
• Nabycie kompetencji umożliwiających sporządzanie części finansowej studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych.
• Przygotowanie uczestników do przeprowadzania analizy finansowej oraz ekonomicznej projektu inwestycyjnego.
• Warsztaty praktyczne – m.in.: analiza i wycena korzyści ekonomicznych; obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności ekonomicznej projektu (ENPV, ERR, B/C).

Korzyści dla uczestnikówUczestnicy będą potrafili:
• Zaplanować projekt;
• Zidentyfikować mocne i słabe strony projektu w kontekście aplikowania o dotacje UE;
• Wykorzystać poznane podczas szkolenia procedury i procesy w celu sporządzenia studiów wykonalności.


Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest skierowane do pracowników administracji publicznej; członków zespołów projektowych; osób odpowiadających za przygotowanie projektów unijnych; pracowników podmiotów publicznych mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE; osób zainteresowanych tematyką analizy finansowej projektów infrastrukturalnych.










Program szkolenia

1. Analiza wariantów inwestycyjnych:
• metody identyfikacji wariantów inwestycyjnych,
• założenia analizy jakościowej (wielokryterialnej) wariantów,
• założenia analizy ilościowej wariantów – metoda dynamicznego kosztu jednostkowego,
• porównanie analizowanych wariantów – wybór najlepszego rozwiązania,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
2. Analiza finansowa, w tym ocena trwałości finansowej:
• cele i etapy analizy finansowej,
• podstawy analizy finansowej projektów inwestycyjnych, w tym omówienie metodyki zdyskontowanych przepływów pieniężnych (Discounted Cash Flow),
• przygotowanie założeń finansowych,
• prognozowanie nakładów inwestycyjnych i odtworzeniowych,
• prognozowanie przychodów i kosztów operacyjnych,
• ustalanie wartości rezydualnej projektu,
• analiza finansowania zewnętrznego,
• konstrukcja projekcji przepływów pieniężnych,
• obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności finansowej projektu (FNPV, FRR),
• powiązania przyczynowo skutkowe w ramach projektu: założenia techniczne, organizacyjne i prawne a analiza finansowa,
• analiza trwałości finansowej, w tym ocena prognoz sprawozdań finansowych beneficjenta,
• weryfikacja i interpretacja modelu finansowego,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
3. Analiza ekonomiczna (analiza kosztów i korzyści):
• wprowadzenie do analizy ekonomicznej – wyjaśnienie podstawowych pojęć,
• analiza finansowa a analiza ekonomiczna projektu,
• ocena korzyści i kosztów związanych z realizacją przedsięwzięcia z punktu widzenia społeczności (jakościowa i ilościowa),
• metody przeprowadzania analizy ekonomicznej: analiza efektywności kosztowej, analiza kosztów i korzyści,
• stosowanie korekt przepływów finansowych na potrzeby analizy ekonomicznej,
• obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności ekonomicznej projektu (ENPV, ERR, B/C),
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
4. Analiza wrażliwości i ryzyka:
• analiza wrażliwości – podstawowe zasady,
• definiowanie zmiennych (np. nakłady inwestycyjne, koszty operacyjne) i ich wpływ na wskaźniki finansowej i ekonomicznej efektywności przedsięwzięcia oraz na jego trwałość finansową,
• ocena zmiennych krytycznych i wartości progowych,
• analiza scenariuszowa dla kluczowych zmiennych,
• etapy analizy ryzyka: identyfikacja czynników ryzyka, analiza jakościowa ryzyka, działania zaradcze i ich alokacja,
• budowa matrycy ryzyk,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.


Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert SEMPER

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 309
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!