O szkoleniu
-
Cel szkolenia
• Nabycie wiedzy z zakresu projektów UE finansowanych z Polityki Spójności (EFRR i FS).
• Nabycie kompetencji umożliwiających sporządzanie części finansowej studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych.
• Przygotowanie uczestników do przeprowadzania analizy finansowej oraz ekonomicznej projektu inwestycyjnego.
• Warsztaty praktyczne – m.in.: analiza i wycena korzyści ekonomicznych; obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności ekonomicznej projektu (ENPV, ERR, B/C).
Korzyści dla uczestnikówUczestnicy będą potrafili:
• Zaplanować projekt;
• Zidentyfikować mocne i słabe strony projektu w kontekście aplikowania o dotacje UE;
• Wykorzystać poznane podczas szkolenia procedury i procesy w celu sporządzenia studiów wykonalności.
Szkolenie jest skierowane do pracowników administracji publicznej; członków zespołów projektowych; osób odpowiadających za przygotowanie projektów unijnych; pracowników podmiotów publicznych mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE; osób zainteresowanych tematyką analizy finansowej projektów infrastrukturalnych.
Program szkolenia
1. Analiza wariantów inwestycyjnych:
• metody identyfikacji wariantów inwestycyjnych,
• założenia analizy jakościowej (wielokryterialnej) wariantów,
• założenia analizy ilościowej wariantów – metoda dynamicznego kosztu jednostkowego,
• porównanie analizowanych wariantów – wybór najlepszego rozwiązania,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
2. Analiza finansowa, w tym ocena trwałości finansowej:
• cele i etapy analizy finansowej,
• podstawy analizy finansowej projektów inwestycyjnych, w tym omówienie metodyki zdyskontowanych przepływów pieniężnych (Discounted Cash Flow),
• przygotowanie założeń finansowych,
• prognozowanie nakładów inwestycyjnych i odtworzeniowych,
• prognozowanie przychodów i kosztów operacyjnych,
• ustalanie wartości rezydualnej projektu,
• analiza finansowania zewnętrznego,
• konstrukcja projekcji przepływów pieniężnych,
• obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności finansowej projektu (FNPV, FRR),
• powiązania przyczynowo skutkowe w ramach projektu: założenia techniczne, organizacyjne i prawne a analiza finansowa,
• analiza trwałości finansowej, w tym ocena prognoz sprawozdań finansowych beneficjenta,
• weryfikacja i interpretacja modelu finansowego,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
3. Analiza ekonomiczna (analiza kosztów i korzyści):
• wprowadzenie do analizy ekonomicznej – wyjaśnienie podstawowych pojęć,
• analiza finansowa a analiza ekonomiczna projektu,
• ocena korzyści i kosztów związanych z realizacją przedsięwzięcia z punktu widzenia społeczności (jakościowa i ilościowa),
• metody przeprowadzania analizy ekonomicznej: analiza efektywności kosztowej, analiza kosztów i korzyści,
• stosowanie korekt przepływów finansowych na potrzeby analizy ekonomicznej,
• obliczanie i interpretacja wskaźników rentowności ekonomicznej projektu (ENPV, ERR, B/C),
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
4. Analiza wrażliwości i ryzyka:
• analiza wrażliwości – podstawowe zasady,
• definiowanie zmiennych (np. nakłady inwestycyjne, koszty operacyjne) i ich wpływ na wskaźniki finansowej i ekonomicznej efektywności przedsięwzięcia oraz na jego trwałość finansową,
• ocena zmiennych krytycznych i wartości progowych,
• analiza scenariuszowa dla kluczowych zmiennych,
• etapy analizy ryzyka: identyfikacja czynników ryzyka, analiza jakościowa ryzyka, działania zaradcze i ich alokacja,
• budowa matrycy ryzyk,
• dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
