O szkoleniu
Cel szkolenia
Zagadnienia poruszane podczas spotkania pozwolą zdobyć umiejętności i kompetencje do praktycznego i kompleksowego przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego w obiektach zabytkowych. Rozwiane zostaną wątpliwości związane z bieżącą opieką nad zabytkami oraz przedstawiona będzie praktyczna strona dobrej współpracy z konserwatorem zabytków. Czyli wszystko co trzeba wiedzieć, żeby z sukcesem przeprowadzić remont zabytku od projektu, aż po zakończenie budowy.
Szkolenie pozwoli kompleksowo przedstawić zagadnienia teoretyczne oraz praktykę postępowań konserwatorskich związaną z opieką nad zabytkami. Przedstawione zostaną formy ochrony prawnej, obowiązki i przywileje właściciela zabytku, a w szczególności procedury uzyskiwania pozwoleń konserwatorskich na prace przy zabytku oraz okoliczności w jakich pozwolenie jest / nie jest wymagane. Prześledzony zostanie proces uzgodnień konserwatorskich począwszy od wymagań formalnych, programowych i merytorycznych stosowanych przez służby konserwatorskie, aż po realizację prac i odbiór konserwatorski. W programie uwzględniono także ustawowe kary pieniężne i niepieniężne.
Korzyści dla uczestników
- Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uzyskania specjalistycznej wiedzy, dokonania analizy praktycznych przykładów oraz skorzystania z indywidualnych konsultacji.
- Każdy z uczestników otrzyma komplet interesujących materiałów szkoleniowych.
- Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
- Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane głównie do pracowników administracji publicznej, właścicieli, zarządców i administratorów nieruchomości oraz projektantów, ale także wszystkich, którzy w ramach swojej pracy mają do czynienie z obiektami objętymi ochroną konserwatorską.
Program szkolenia
Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.
A. SŁUŻBY KONSERWATORSKIE
B. TEORIA
I. Zabytek
1. Czym tak naprawdę jest zabytek?
2. Wpis do rejestru zabytków i związane z nim pojęcia.
3. Różnice między wpisem indywidualnym, a wpisem obszarowym do rejestru zabytków.
II. Inne formy ochrony
1. Czym jest GEZ – Gminna Ewidencja Zabytków?
2. Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego.
3. Decyzje o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego.
4. Park Kulturowy
5. Pomnik Historii
III. Zabytek vs. Właściciel - (nie)równa walka?
C. PRAKTYKA
I. Administracja
1. Opinia czy pozwolenie konserwatorskie?
2. Jakie prace wymagają pozwolenia?
3. Co jest wymagane do wniosku?
4. Przedłużanie ważności i zmiany w decyzjach konserwatorskich.
5. Co zrobić, gdy nie zgadzam się z decyzją konserwatorską?
6. Wycinka drzew z terenu nieruchomości zabytkowych.
II. Problematyka Merytoryczna
1. Dokumentacja konserwatorska.
2. Kto może prowadzić prace i badania konserwatorskie – uprawnienia.
III. Działanie
1. Proces budowlano-konserwatorski.
2. Odbiór konserwatorski.
IV. Kary ustawowe, kary pieniężne
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 740 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
