O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z podstawowymi obowiązkami odpadowymi w ochronie środowiska i odpowiedź na pytania:
- kto jest wytwórcą odpadów na budowie?
- kiedy mamy obowiązek posiadać pozwolenie na wytwarzanie odpadów?
- czy kruszenie gruzu budowlanego to przetwarzanie?
Podczas szkolenia omówimy również praktyczne przykłady właściwego postępowania z odpadami budowlanymi i przemysłowymi.
Korzyści dla uczestników
• Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu postępowania z odpadami budowlanymi i przemysłowymi.
• Wartością dodaną będzie utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Grupa docelowa
- właściciele/pracownicy firm remontowo budowlanych,
- podmioty świadczące usługi odbioru odpadów remontowo budowlanych,
- deweloperzy
- do udziału w szkoleniu zapraszamy również podmioty, które wytwarzają odpady (takie jak np. firmy remontowe, firmy usługowe),
- oraz osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.
1.Budowa/remont obiektu budowlanego i liniowego
- wymagania środowiskowe
- wymagania dla podwykonawców
2.Miejsce budowy
- magazynowanie odpadów - wymagania rozporządzenia w sprawie magazynowania odpadów
- magazynowanie substancji i preparatów chemicznych
- magazynowanie odpadów niebezpiecznych
3. Gospodarka odpadami budowlanymi i przemysłowymi
- kiedy wymagana jest decyzja administracyjna
- transport odpadów – czy jest wymagana decyzja
- kiedy powstaje obowiązek w rejestrze BDO
- jakie odpady możemy przekazać osobie fizycznej
- sprawozdania z odpadów – kogo dotyczą
- magazynowanie odpadów - kiedy wymagana jest decyzja na zbieranie , a kiedy
na przetwarzanie odpadów
- jak w prosty sposób sprawdzić przedsiębiorcę czy prawidłowo wykonuje przepisy ustawy o odpadach – praktyka stosowana przez WIOŚ, Straż Miejską, Inspekcję Sanitarną
4. Odpady budowlane
- jakim podmiotom można przekazać
- jakie dokumenty obowiązują przy przekazaniu odpadów osobie fizycznej
- czy ziemia z wykopów i destrukt jest zawsze odpadem
5. Ewidencja odpadów
- karty ewidencji odpadów
- karty przekazania odpadów
- katalog odpadów – jak poprawnie sklasyfikować odpady budowlane
- ewidencja uproszczona
6. Wytwórca odpadów
- kiedy wytwórca odpadów jest firma budowlana
- kiedy odbierający odpady staje się ich posiadaczem
7. Opłaty środowiskowe i KOBiZE
- czy każdy ma obowiązek naliczać opłaty środowiskowe
- kto jest zobowiązany do raportowania w rejestrze KOBiZE
8.Kontrole WIOŚ i innych organów na budowie
- uprawnienia kontrolne policji, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów
Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
